Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dashcam er plutselig lurt

Startet av CastorFiber, mandag 24. september 2018, klokken 21:40

« forrige - neste »

CastorFiber

Jeg liker dingser. Derfor har jeg kamera i bilen. Jeg har hatt det i mange år, så lenge at batteriet i kameraet har blitt for gammelt, slik at jeg har måttet kjøpe nytt. Kameraet har tatt opp utallige timer med video som er omtrent like festlig som å se maling tørke. Heldigvis trenger man ikke se på filmene.
Så, som lyn fra blå himmel, får jeg bruk for kameraet i min noen måneder gamle Leaf.

Lang historie kort, traktorfyren blånekter, helt til han får se filmen. Vi skriver felles skademelding, og bilen blir lakkert på fronten, begge skjermene og panser. Frontruten blir skiftet.

Jeg hadde nok ikke kommet langt med min skade til fem siffer uten kamera. Følte meg ganske dum under taksering. Bilen så helt uskadet ut på fem meters hold. Det var først når man kom nærmere at man så alle lakkskadene og alle de bittesmå skadene i frontruta.

https://www.dropbox.com/s/04nbbpuclrwiqdr/Leaf_singel.mp4?dl=0

1000kwh

Shit, det måtte gjøre vondt å høre på når steinene traff :O

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

cra

Du må ha vært på utpust, for jeg kunne ikke hre noe brøl i det du kjørte gjennom asteroidefeltet!?!

Så ellers ut som et hendelig uhell som kunne vært ungått om han hadde hatt baklem på hengeren.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

CastorFiber

Uhell var det, på feil plass til feil tid, og telehiv som ikke var merket. Sånn er det å bo på landet. Han kunne ha spart seg all verdens bortforklaringer, men derfor var det veldig greit å ha dashcam i de få sekundene dette varte. Det sparte meg for egenandel og bonustap.

4Matic Fanatic

Dashcam kan være lurt ja. En uke etter at jeg monterte det i E-klassen fikk jeg "bruk" for det..  :o
https://www.youtube.com/watch?v=ia3zscjS8vk

CastorFiber

Hendelser kommer som lyn fra klar himmel. Håper det gikk bra, noe mer dramatisk enn min opplevelse med masse skarpt nyknust singel.

4Matic Fanatic

Sitat fra: CastorFiber på tirsdag 25. september 2018, klokken 22:28
Hendelser kommer som lyn fra klar himmel. Håper det gikk bra, noe mer dramatisk enn min opplevelse med masse skarpt nyknust singel.
Jo, det gikk bra med oss.
Bilen ble reparert den også men det var en tussig opplevelse når det skjedde, kona plukka glassbiter ut av undertøyet i etterkant så det spraya bra inn i kupêen.

Amatøren

@4Matic Fanatic: Hva var det som kom flaksende?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

4Matic Fanatic

Det var en sånn flisfrakter, hvor kantene er fullhøyde og så ligger det en presenning over, sydd fast i kanten på ene siden og med et rør som festes med strikk & lignende på andre siden. Dette glapp, så hele greia letta og et 8-10 meters stålrør sveipa ut og traff oss midt i frontruta.
Kan si man våkna ganske raskt fra den vanlige tiljobb-ruta i 80km/h...  ;)

Var jo ganske opprørt når det skjedde og for en uflaks at man var akkurat der, men når man fikk tenkt seg om kunne det jo like godt skjedd noen meter tidligere og røret hadde kommet så langt i svingen at det hadde tredd seg inn gjennom frontruta...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA