Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Antall inventory i europa. Normalt?

Startet av JorEl, søndag 23. september 2018, klokken 12:16

« forrige - neste »

JorEl

Hvorfor er det så få Xer i omløp?(Europa) Er det noe på gang? Er dette en normal situasjon?
Antall inventory model X; (nye og brukte)
Norge-0
Belgia-7
Danmark-3
Tyskland-24
Spania-7
Frankrike-4
England-2
Irland-0
Italia-7
Luxenburg-0
Nederland-4
Østerike-10
Portugal-3
Sveits-5
Finland-1
Sverige-8
USA-226
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Lille Lance

X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

JorEl

Om det er et mindre antall Xer ute og går. Så kan det være(brainstorming)
Tesla har vært veldig flinke å selge pga Q3 resultat.
NY elektronikk, ikke sowfware pga.OTA hadde fikset det.
Nytt interiør, som TM3.
Mest av alt tror jeg det smeller når Tesla lar S og X få de nye batteriene.
Tesla oppgraderer jo hva som helst, når de vil..

Lurte egentlig ikke på om noen visste noe, for da må man jo nesten være kompis med Elon :P
Men når jeg har sett på disse inventory-listene før, så har det vært veldig mange biler til salgs, til tider.
Så om noen hadde sagt at ; ja her var det lite biler gitt....så hadde vi noe å spekulere om :D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

np

Tror det bare er Teslas kvartalsmessige produksjonsopplegg. Alle som bestiller i USA nå, får leveringsdato i November, da produksjonen nå helt og holdent går til Europa/Asia. Så regner med at inventory kommer til å gå opp igjen om ikke lenge.
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

krl

Selgerene forteller i alle fall at det kommer inn lagerbiler igjen snart.

Nasatech

Sitat fra: JorEl på søndag 23. september 2018, klokken 12:16
Hvorfor er det så få Xer i omløp?(Europa) Er det noe på gang? Er dette en normal situasjon?


De har en del biler de ikke vil man skal se:

Antall inventory model X; (nye og brukte)
Norge-4
Belgia-6
Danmark-5
Tyskland-43
Spania-9
England-26
Italia-7
Luxenburg-2
Nederland-46
Sveits-22
Finland-1
Sverige-9
USA-776

Hvorfor de holder de igjen er fordi de vil sluse de ut når de selv ønsker samt at se må ha noen demo/showroom biler.

Det har vært ekstremt trykk på Norge og Nederland i det siste. Norge pga. rentekampanjen og Nederland fordi de får avgifter på elbiler den 1. januar.

Lille Lance

Sitat fra: JorEl på søndag 23. september 2018, klokken 20:03
Mest av alt tror jeg det smeller når Tesla lar S og X få de nye batteriene.

hva slags nye batterier? ... dagens teknologi med å presse det opp til 120kWh eller noe helt nytt? Har bestilt og vil ikke sitte med "gamle batterier" to uker at at bilen er mottatt
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

MeTesla

Sitat fra: Lille Lance på mandag 24. september 2018, klokken 17:28
Sitat fra: JorEl på søndag 23. september 2018, klokken 20:03
Mest av alt tror jeg det smeller når Tesla lar S og X få de nye batteriene.

hva slags nye batterier? ... dagens teknologi med å presse det opp til 120kWh eller noe helt nytt? Har bestilt og vil ikke sitte med "gamle batterier" to uker at at bilen er mottatt

Det er sikkert de nye 2170(?) batteriene som sitter i Model 3 som menes. Disse tror jeg det skal mye til for at vi ser i S og X fordi de er for høye(?)

jlan

Sitat fra: MeTesla på mandag 24. september 2018, klokken 18:11
Det er sikkert de nye 2170(?) batteriene som sitter i Model 3 som menes. Disse tror jeg det skal mye til for at vi ser i S og X fordi de er for høye(?)
Det er snakk om 5mm. Og batteriet sitter under bilen, så det vil bare gå ut over bakkeklaringen.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

MeTesla

Sitat fra: jlan på mandag 24. september 2018, klokken 18:51
Sitat fra: MeTesla på mandag 24. september 2018, klokken 18:11
Det er sikkert de nye 2170(?) batteriene som sitter i Model 3 som menes. Disse tror jeg det skal mye til for at vi ser i S og X fordi de er for høye(?)
Det er snakk om 5mm. Og batteriet sitter under bilen, så det vil bare gå ut over bakkeklaringen.

Er disse batteriene lettere pr volumenhet eller ville bilen bare blitt ennå tyngre dersom det kom et 110KWh alternativ med 2170?

GOS


[/quote]

Er disse batteriene lettere pr volumenhet eller ville bilen bare blitt ennå tyngre dersom det kom et 110KWh alternativ med 2170?
[/quote]

Enegitettheten er nok større, men hvor mye er det vel bare Tesla som vet. Det var en del spekulasjoner for ett par år siden, husker ikke helt hvor mye, men om jeg ikke husker feil så trodde/håpet de fleste at en fikk rundt 10-15% mer energi per vektenhet.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA