Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Følger det alltid med to ladekabler? (Dansk import)

Startet av Frendex Hjul, lørdag 22. september 2018, klokken 16:59

« forrige - neste »

Frendex Hjul

Hei
Har nettopp kjøpt meg en brukt e-up 2015 model som ble solgt "som ny" av en bruktbil forhandler.
Denne er importert fra Danmark men bortsett fra dab radio skulle den være helt lik de norske sa selgeren.

Etter å lest litt i forumet her får jeg inntrykk av at det føler med 2 kabler:
1. Schuko (10A)
2. CCS Mode 3 Type 2 (16A)

Selv har jeg bare fått nr.1

Gjelder dette isåfall for alle årganger eller er det bare siste årgang(ser på vw sine sider at 2017 modellen leveres med 2)
eller er kabel nr.2 ekstrautstyr som må kjøpes utenom?

Andre som har dansk importert e-up her? Kan det komme flere overraskelser?

Elmo

Husk på at hva som er "standard" medfølgende varierer fra land til land.
I Norge er de to kablene standard (= ikke ekstrautstyr), akkurat som DAB+ radio, som vel er ekstrautstyr i hele resten av europa.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

sveander

Sitat fra: Frendex Hjul på lørdag 22. september 2018, klokken 16:59
Andre som har dansk importert e-up her? Kan det komme flere overraskelser?
Ikke dansk , men fransk. Radio er FM på min. Jeg har ikke navigasjonen på dashbordet, det kan visstnok ettermonteres men koster en formue.

Jeg fikk bare en kabel men pruta den type-2 kabelen til kr 0. Selvsagt.


Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Frendex Hjul

Importerte biler var skummelt. Har funnet ut at min også mangler "Cruise control" og rygge sensor (PDC).
PDC skal jeg nok klare meg uten men "Cruise control" høres ut som en nyttig funksjon. Er det det? (har aldri prøvd)

Kan dette ettermonters?

Amatøren

Cruise control (CC) er grei nok på up!/e-up!, men den er ikke adaptiv (ACC)!

Hadde det på en Seat Alhambra og Volkswagen Sharan. Greit på langtur, men begrenset "glede" ved småkjøring.

Der er ACC på e-Golfen en helt annen klasse. Gleder meg til vi får levert neste e-Golf på nyåret.

Tviler det er stor nok glede å ettermontering av CC til at det førsvarer kostnaden hvis det kan gjøres. Selvfølgelig er det person avhengig. Pris og mulighet får du vite ved henvendelse til en Volkswagen forhandler.

Sitat fra: Profil errorVW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Bestilt VW e-Golf (01.2019?)
Reservert Audi e-tron
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA