Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

UMC - Garanti

Startet av Aalsen, lørdag 22. september 2018, klokken 19:20

« forrige - neste »

Aalsen

Hei! Har hatt bilen i to år nå og umc har fungert helt fint, frem til i går. Nå blinker den rødt. Blinker grønt et par sekunder på flere led før den ender på et rødt blink. Har forsøkt begge kontaktene i garasjen til ingen forandring. (I den ene kontakten er den elektriske garasjeportåpneren koblet i og den funker som vanlig) Har brukt laderen i både regn og snø ute på jobben. Regnet som værst i går. Skal også sies at den har hengt etter kontakten på jobben.

Gjelder denne fem års regelen for elektriske apparater umc laderen, eller kan jeg se langt etter erstatning? Jeg bare spør

Futurecar

Vil anta at denne har forventet levetid mer enn 2 år og dermed 5 års reklamasjonsrett ihht forbrukerkjøpsloven. Men kommer ann på bruken på den. Om ladeboksen har vært avlastet og ikke hengt i ledningen osv dersom det er der feilen ligger

Muffinman

#2
Ikke beste kvalitet på disse. Havarert fire stk hos meg. Selv om vi har veggbokser og mye av ladingen foregår med de.

1000kwh

Sitat fra: Muffinman på lørdag 22. september 2018, klokken 19:59
Ikke beste kvalitet på disse. Havarert fire stk hos meg. Selv om vi har veggbokser og mye av ladingen foregår med der.
Gammelt og dårlig elanlegg der du bor?

Muffinman

Da skulle vel veggboksene røket, ikke UMC ;)

1000kwh

Sitat fra: Muffinman på lørdag 22. september 2018, klokken 20:15
Da skulle vel veggboksene røket, ikke UMC ;)
Hva mener du med veggboks?

Uansett, kan jo tenkes at UMC takler avvik i spenning dårlig. Bodde i et hus som spiste lyspærer og strømforsyninger stadig.. bare en tanke :p

Muffinman

Fastmonterte ladestasjoner. Ecolite, Salto, TWC, Zaptec osv. Vi har en Kirkebøboks og en TWC. UMC brukes ikke hjemme.

GOS

Har fått ny UMC 2 ganger på min vel 4 år gamle Model S, sist gang nå i sommer.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

1000kwh

Sitat fra: Muffinman på lørdag 22. september 2018, klokken 20:32
Fastmonterte ladestasjoner. Ecolite, Salto, TWC, Zaptec osv. Vi har en Kirkebøboks og en TWC. UMC brukes ikke hjemme.
Ut i fra din statistikk så må jeg bytte mange UMCer de neste årene. Vi lader kun via UMC hver dag :p (1 år uten noe problem, i garasje)..

Tuxedo

Sitat fra: Aalsen på lørdag 22. september 2018, klokken 19:20
Gjelder denne fem års regelen for elektriske apparater umc laderen, eller kan jeg se langt etter erstatning? Jeg bare spør

Aalsen

Garasjeanlegget ble bygget i 2005.

Da legger jeg umc inne i varmen over natten. Funker ikke det kontakter jeg Tesla.

Takker for svar  :)

Muffinman

#11
Sitat fra: 1000kwh på lørdag 22. september 2018, klokken 21:32
Sitat fra: Muffinman på lørdag 22. september 2018, klokken 20:32
Fastmonterte ladestasjoner. Ecolite, Salto, TWC, Zaptec osv. Vi har en Kirkebøboks og en TWC. UMC brukes ikke hjemme.
Ut i fra din statistikk så må jeg bytte mange UMCer de neste årene. Vi lader kun via UMC hver dag :p (1 år uten noe problem, i garasje)..
Du kan vel neppe bruke min statistikk siden den strekker seg fra 2013, og UMC er blitt forbedret i flere etapper underveis.

Mine er for øvrig ikke blitt våte, så det er ikke årsaken. En gjenganger er at pilotsignalet blir ustabilt, og det virker som det går an å påvirke ved å bevege på kladd/kabel. Til slutt får man aldri ladingen til å starte. Siste gangen var det rødt lys på kladden og "charge cable fault" i bilen.

Aalsen

Satt i kontakten for et par timer siden for å sjekke før jeg tok den med inn, og den ble grønn. Lader enda :D

Plugget kontakten i motsatt vei av hva jeg pleier ( 180 grader rundt). Motsatt av bøyen som har kommet etter å ha hengt på jobb.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA