Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-tron Limited

Startet av Trond.m, fredag 21. september 2018, klokken 14:57

« forrige - neste »

Trond.m

Er ikke mye å utsette på denne ferdig spesifiserte utgaven, bortsett fra at prisen trolig er skyhøyt over mitt budsjett. 21 toms hjul frister heller ikke på piggdekkslitte norske landeveier med grov asfalt og dype hjulspor.

Men for de som savnet HUD på Edition One og / eller misliker knallblå bil så burde denne utgaven være et godt alternativ.

Audi e-tron Limited

Limited vil kunne bestilles tilsvarende når det åpnes for bestilling

Oversikt over et utvalg av ekstrautstyr (spesielt for Limited, men kan bestilles på alle Audi e-tron)

Utvendig farge: Mythossort metallic eller Tyfongrå metallic (bilder vil foreligge senere)
Hellakkering - samme farge på hele bilen
Dekordetaljer innvendig i grafittgrå
Assistentpakke by inneholder assistenter som er spesielt nyttige ved bykjøring
Head up display som projekterer blant annet navigasjon og hastighet i frontruten
Elektrisk innstilling av rattstammen
Servolukking av dørene
Ekstra mørke sideruter i bakdørene
LED-belysning i innstegslistene foran og bak
21" alufelg i 5-arms turbindesign, kontrastgrå, 265/45 R21
Dekktrykkontroll, direktemåling

Oversikt over et utvalg av ekstrautstyr (gjelder både Edition One og Limited, men kan bestilles på alle Audi e-tron)

Sportsseter foran i skinn Valcona
Matrix LED
Avtagbart tilhengerfeste
Panoramaglasstak
Akustikkglass sidevinduer som gir bedre støydemping fra utsiden
Ladeclip for feste av lader på for eksempel veggen hjemme
Setevarme foran og bak
Tyverisikre hjulbolter
Elektriske forseter, med minne på førersetet
Elektrisk korsryggstøtte på setene foran
Komfortmidtarmlene som gjør at du kan justere midtarmlenet i flere høyder
4-soners klimaanlegg med mulighet for klimaregulering også i baksetene
Oppbevarings- og bagasjeromspakke inkluderer blant annet festestropper og nett i bagasjerommet
Flerfarget Ambientebelysning gjør at du tilpasse det innvendige lyset etter dine ønsker
Bang & Olufsen premium sound system med 16 høyttalere
Audi Music Interface med tilkobling både foran og bak
Audi Smartphone Interface som støtter iOS
Skillenett i bagasjerommet for sikker transport av bagasje
Komfort førklimatisering gjør at både ratt, seter og kupéen kan forhåndsvarmes
Sideairbagger i baksetene
Audi Connect Key gjør at du kan tildele tilgang til bilen slik at de kan åpne / lukke bilen via mobiltelefonen. Kun for Android.
Omgivelseskamera Top View gjør at du ser bilen i fugleperspektiv
Assistentpakke tur inkluderer blant annet adaptiv cruise control
Virtual Cockpit plus gjør at du får flere innstillingsmuligheter i instrumentpanelet
Kamerabasert trafikkskiltgjenkjenning
Bremsecalipere i e-tron-farge (oransje)

Trond.m

Tyfon grå...kanskje en kjedelig farge ?


Trond.m


Counterpointer

Spennende hva prisen blir på denne.
Virker ha det nødvendige utstyret.

Kunne god hatt mindre hjul og 22 kWh laderalternativ men må en ha det er det vel bare å spesifisere en akkurat slik en ønsker.

Noen som har sett den grå fargen i virkeligheten? Stor forskjell på fine og de kjedelige gråfargene.

Trond.m

Sitat fra: knut.aulie på fredag 21. september 2018, klokken 19:32
Spennende hva prisen blir på denne.
Virker ha det nødvendige utstyret.
Er redd for at den havner langt over 800. Men Audi har jo tidligere lovet at vi skulle bli positivt overrasket, så det er jo lov å håpe på 799.000  ;)

Svolar

#5
Selger hos Møller var skråsikker på at del fleste kom til å gå for en versjon som kostet 80 papp på toppen av standardprisen, da hadde en det meste.

Syntes det hørtes veldig billig ut...

Trond.m

Kjenner ikke helt begrepet. Er det 800.000 eks. mva du oppfatter som veldig billig ?

Counterpointer

Etron kan ikke selv med mye utstyr havne langt over Tesla og Jaguar når den har mindre preformance og lavere rekkevidde.

Fully loaded slik bilen er motorisert nå bør være godt under 800 k

Håper Svolar har rett om 650+80. Det hadde vært passe.

samotholt

Seriøst :o? Dette er bare ønsketenkning. Har overhodet ikke noe tro på at vi kan kjøpe utstyret særlig billigere enn på Q7 (minus moms).
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Trond.m

#9
Ja, kommer prisen ned rundt 750 blir det garantert Limited edition på meg  :)

Ser ikke bort fra at de tilbyr Edition One og Limited til nettopriser uten noen rabatter selv for storkunder. De er det ikke uralistisk at den prises gunstig. De ser nok gjerne at de første 650 bilene selges til de første på listen, og da bør vi få en god rabatt ved å velge full pakke uten valgmuligheter.

Ser forresten at e-tron har en startpris på 885.000 SEK i Sverige. Hurra  :D

Kåre Knatten

Nå kommer vel nissen på besøk før de første bilene, men en skal være god i troen, hvis en tror at noen av disse førsteutgaven kommer under kr.800000,-. Sannsynligvis noe over.

Espen W

Edition One koster 706K i USA, ca 97K mer enn basemodellen (Premium Plus) som starter på 609, mao ca 43K under norsk startpris.

JorEl

Er det noen som vet hvorfor Etron skal være billigere i USA enn i Norge? Her slipper man jo unna med mva? I USA kan vel Audi inkassere miljøsertifikat på $5k(?), og kundene får vel $7500 i fratrekk på skatten + $2500 til om man er så heldig å bo i California.

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Kåre Knatten

For å sende el-biler, må de ha en pris som markedet vil betale. Vi gir gladelig kr. 750000 - 800000 for en slik bil og syntes vi har kommet godt ut av det. Når en amerikaner må gi over $80000, må han gripe dypt i lomma,  da han kan kjøpe feks er Q7 for $ 49900.

Tellus

I mange stater i USA er det heller ikke mva. Antar derfor at de prisene som er oppgitt der borte er ex tax. Du kan med andre ord sammenligne direkte med norske priser. Forskjellene ligger til dels i konkurransesituasjonen og at kostnadsnivå i USA er generelt lavere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA