Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ustabil Spotify

Startet av emmern, torsdag 20. september 2018, klokken 23:43

« forrige - neste »

emmern

Hei! Har hatt bilen et par uker og opplever at når jeg kommer inn i bilen og skal skru på musikk så tar det evig lang tid før min playlist osv dukker opp. Er logget inn med egen konto. Andre ting sliter også veldig med å loade, slik som sjangre noen ganger osv. Det står bare og snurrer. Får så vidt hørt en sang før jeg har kommet hjem!

En annen ting som jeg savner er "made for you" altså at den har gjettet hva du vil hører på i flere mixes, og at du kan "like" sanger slik at du trener den til å finne sanger av samme type. Er dette gjemt et sted?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

What-a-watt


What-a-watt

Holde scrollhjulstastene nede i 10 sekunder:


emmern

Kan vel ikke resette for den minste ting vel :)

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

z4rd

Har litt å si hvordan dekningen er der du parkerer bilen. Samt om den er tilkoblet wifi når den står parkert, men mister dekningen når du kjører bort og bilen må switche over til LTE.

Min erfaring i slike tilfeller er å trykke på radio før jeg switcher tilbake til spotify. Dette funker for meg hver gang en lignende ting skjer.

Hvis det er full frys, så må det resettes, men dette har jeg kun opplevd 1 gang, og tror skyldtes noe annet.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

What-a-watt


Trond Strømberg

Gjør som tidligere nevnt. Bytt til radio også tilbake til Spotify.
TMX75D - 5 seter, premium, MCU2 og HW3.0 og Pearl White Multi-Coat Lakk.

emmern

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

cra

Sitat fra: Whatwatt på fredag 21. september 2018, klokken 07:41
Sitat fra: emmern på fredag 21. september 2018, klokken 00:08
Kan vel ikke resette for den minste ting vel :)
Skader ikke noe

Ikke litt engang, og selv om det kan være irriterende å måtte gjøre reset for småting så er det utrolig hvor mange problemer som kan løses med en restart. Det er en grunn til at det første bredbåndsleverandøren spør om når man ringer og har problemer er om du har restartet routeren. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

kirky

Mine playlists, albums kommer 1 av 50 ganger opp, ellers bare snurrer det ventehjulet. Selve Spotify starter som regel, for eksempel ved å klikke raskt på radio/tunein? først og så tilbake. Og så kan man gjerne søke med stemmen etc. Litt kjedelig å ikke ha spillelister da.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

emmern

Sitat fra: kirky på fredag 21. september 2018, klokken 16:24
Mine playlists, albums kommer 1 av 50 ganger opp, ellers bare snurrer det ventehjulet. Selve Spotify starter som regel, for eksempel ved å klikke raskt på radio/tunein? først og så tilbake. Og så kan man gjerne søke med stemmen etc. Litt kjedelig å ikke ha spillelister da.

Akkurat dette. Og hvor er "your daily mixes" ?
Hvor kan man melde fra om dette?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

GeirHM

Emmern, du tar opp to forskjellige ting. Du etterlyser først flere muligheter som du får på spotify på alle andre dubbeditter. Dernest tar du opp dette med stabiliteten på tjenesten i bilen. Det første får du ikke gjort noe med med det første. Disse mulighetene (discovery, weekly selection, etc) har glimret med sitt fravær helt siden spotify dukket opp med sw 8.0 i 2015. Stabiliteten derimot har kommet og gått. Nå om dagen er den bare ikke her. Jeg leser om allr kjerringrådene om å svitsje fram og tilbake mellom spotify og radioen, ja til og med fjerning av favorittmerka radiostasjoner skal på mystisk vis gjøre noe med spotifys stabilitet. Jeg kjører resett i tide og utide og jeg har sitti på øde plasser i gokk mens jeg har venta på power-off magien som helst bør gis noen minutter før den virker, noe som altså betyr at jeg lost i gokk må sitte og holde pusten mens steindau bil liksom skal gjøre underverker med stabiliteten. Jeg har også hatt Tesla som spioner i bilen mens jeg kjører -via OTA som det heter (hokus pokus for «over-the-air»). Alt til no føkkins hjælp.

emmern

Takk. Ja reset er risikabelt i seg selv, og ikke en god løsning. Det skyver problemer under teppet og fører til underrapportering. Tesla burde virkelig hente noen av folka fra SpaceX til å se på stabiliteten med kommunikasjon. :)  Det er buggy kommunikasjon mot APIet til spotify, eller om det går via teslas servere og så til spotify (det hadde vært rart).

Vurderer å sette opp tlf som access point mot bilen og se om det blir mer stabilt da. Kan jo være at selve LTE-modulen er ute og kjøre. Har du testet dette?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

GeirHM

Nei ingen grunn til bruke noen gønner på stakkars LTE modulen her. Jeg får ikke noe bedre resultat på wifi. Det du selvfølgelig kan gjøre er å bruke spotify over mobilen via bluetooth. Men da må du fingre med mobilen i stedet for den digre skjermen og så får du lyden ødelagt av at bluetooth reduserer båndbredden på lyden inn.

emmern

Når du nevner bluetooth har jeg løsningen for bedre lyd. Den tar AAC fra Apples iOS, men nå har Oreo kommet med AAC også. Så du kan true telefonen til å bruke AAC via Developer Options:


https://www.youtube.com/watch?v=zVK4UIHOEGE
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA