Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skilpadde modus varer i ca 5,5 km

Startet av Bybil entusiast, lørdag 17. november 2012, klokken 21:41

« forrige - neste »

kasara

Hei!

I går kjørte jeg meg ganske tom for strøm, med skrekk så jeg kilometerstanden på iOnen min gå fra 3 - 2- 1 km da jeg kjørte rundt i Oslo og prøvde å finne en ledig ladeplass. Jeg ventet litt på skilpaddemodus, men denne kom aldri! Etter 1 km, kom følgende streker - - -, men ingen skilpadde. Er det noen som har opplevd noe lignende?

Jafo

Jada, både at den går fra flere km til --- (og kjører slik en stund) og at den går ned til 0 og rett på skilpadde.

TB

Sitat fra: kasara på torsdag 14. november 2013, klokken 12:24
Hei!

I går kjørte jeg meg ganske tom for strøm, med skrekk så jeg kilometerstanden på iOnen min gå fra 3 - 2- 1 km da jeg kjørte rundt i Oslo og prøvde å finne en ledig ladeplass. Jeg ventet litt på skilpaddemodus, men denne kom aldri! Etter 1 km, kom følgende streker - - -, men ingen skilpadde. Er det noen som har opplevd noe lignende?

Dette er rimeleg likt som på fossilbilar, der estimatet viser -- mange km før det er faktisk tomt.
Årsak ligg nok i at estimatet er eit ... estimat, slik at for og varsle i tide er det ein "reserve" som ikkje vises her. Nok til og plassere bilen på ein trygg plass - om du må stoppe langs vegen.

Har ikkje testa det sjølv, men i følge rapportar frå andre er 4-6 km igjen når skilpaddelyset  tennnes, men dette kan nok variere sterkt. Varme og AC blir slått av, så i enkelte tilfeller kan sikten vere største problemet om ein må fortsette i skilpaddemodus.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

tomrh

Kona kom seg nøyaktig 6,9 km på skilpadda i kveld. I regnvær og 15 grader og kjøring i 50-60 på småveier. Stoppet 300 meter hjemmefra i motbakke, fikk satt i revers og rullet bak og inn på gårdsplassen hos en nabo hvor hun nødladet i ti minutter. i-MiEV gått over 157000. Det har ikke forsvunnet noe av «bunnen» av batteriet.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

AmocoCadiz

Flott at trilling beholder "reservetanken"/ reste km i bunn, særlig etter imponerende  157000km og 6 år gammel.
Har du fått noen målinger av batteristatus på siste servicer?

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA