Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CarPlay og radio (DAB) og litt Google Maps.

Startet av AQN, onsdag 19. september 2018, klokken 22:53

« forrige - neste »

AQN

Hei
Jeg har brukt CarPlay en god del og synes også kartet der er bra for navigasjon. Jeg liker også at jeg under kjøring til en destinasjon kan be "Siri" finne f.eks. en Rema 1000 på veien. I dag prøvde jeg Google Maps for første gang på CarPlay og det er klart at Google ligger noen mil foran Apple på dette område, selv om Google Maps ikke lar meg finne en Rema 1000 på veien uten å først avbryte den pågående veibeskrivelsen.

Så spørsmålet mitt. Jeg hører ofte på radio, mens CarPlay er aktivt, men opplever titt og ofte at lyden skrur seg over til USB-kilden. Det skjedde også i dag med Google Maps, men da la jeg merke til at det skjedde når iPhone-skjermen var på og viste navigasjonen punktvis. Skrudde jeg av skjermen på iPhone kom radioen på og virket da som om den forble på. Kjøreturen var for kort til at jeg vet om dette bare var tilfeldig. Er det andre som har samme erfaring og har noen kommet til en klar konklusjon på hvorfor radioen skrur seg av?

oarnoe

Opplever det samme, starter CarPlay og iPhonen fyrer i gang musikk.

Har en mistanke om at dette kom med ios12 oppdateringen?
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

AQN

At CarPlay starter musikk ved oppstart er greit nok. Mitt problem er at mens jeg kjører så kobles radioen av med ujevne mellomrom. Så må jeg aktivere DAB-kilden igjen. Dette skjer gjerne flere ganger på en kjøretur. Det var slik med iOS 11 også. :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA