Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ringelyd i bil

Startet av Nemo2018, onsdag 19. september 2018, klokken 21:31

« forrige - neste »

Nemo2018

Jeg har en 2015 modell e-up med en liten GPS skjerm (Garmin), men klarer ikke å regulere innkommende ringelyd. Den er utrolig høy. Volumet kan jeg jo skrue opp og ned via radioen men selve lyden når det ringer.... Noen som har forslag?

aageaasved

neste gang d ringer bruker d denn samme volumbryteren på radioen

Terjer

Det er helt idiotisk men e-up har faktisk ikke noen mulighet for innstilling av ringevolum. Det du må gjøre er, når du er i en samtale, å skru ned samtalevolum FØR du avslutter samtalen. Da er ringevolumet lavt neste gang telefonen ringer. Dette må gjøres hver gang du starter bilen opp igjen, det er ikke noe minne som lagrer disse innstillingene.
VW e-up!
MG4

aageaasved

jeg må ikke gjøre d hver gang,juster ned volumet når d ringer så blir det likedan neste gang

Amatøren

Jeg mener også (selv om jeg ikke har brukt telefon så mye i e-up!en) så er det som tidligere nevnt.

Volume på radio har tre funksjoner:

1. Justering av radio/media lyd (ganske innlysende).
2. Justering av ringevolum (må gjøres mens det ringer - før man svarer). - Husker siste innstilling ved neste oppringning. Også på neste kjøretur.
3. Justering av samtalevolum under samtale. - Husker siste innstilling ved neste oppringning. Også på neste kjøretur.

Usikker på om justering på telefonen påvirker....



Sitat fra: Profil errorVW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Bestilt VW e-Golf (01.2019?)
Reservert Audi e-tron
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Elmo

Har 2014 eUp. Aldri hatt problem med verken ringelyden eller samtalelyden.
Bruker radio-volum-knappen ved behov under samtale.  Påvirker ikke ringelyden neste gang. 
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Nemo2018

Takk for supre svar, da skal jeg prøve å skrue volumet ned FØR jeg mottar samtalen. Så håper jeg at den husker det til neste gang det ringer :+1:

aageaasved


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA