Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestilling og konfigurering

Startet av ELbilist1, onsdag 19. september 2018, klokken 00:18

« forrige - neste »

ELbilist1

Mulig at jeg er tidlig ute hær, men siden bilen er meget lovende...
Håper folk kan meddele når dere har fått tilbud om å sette opp bilen, konfigurere osv
Hilsen en ventende sørlending 8)
:) Ren nytelse, hvær dag!

Pingle

Nå har vel alle på listen fått epost om at vi får mer info senere, men vi kan jo starte diskusjonen med listen over standardutstyr og Edition One-utstyr fra Møller:

Oversikt over et utvalg av standardutstyr (gjelder for alle Audi e-tron)
Adaptiv luftfjæring og quattro firehjulstrekk
MMI navigasjon plus med touch skjerm, Audi Sound System og DAB-radio
4-eikers multifunksjonsratt
Pre-sense front og basic reduserer faren for kollisjon i gitte situasjoner
Audi active lane assist med sent styreinngrep
Mode 3 ladekabel 11 kW (for offentlige ladestasjoner)
On board charger (OBC) 11 kW (som vil si at bilen kan ta i mot 11 kW ladeeffekt)
Ladesystem Compact
Forberedelse for trådløs lading
Audi Connect med plug-in SIM-kort, og nødanrop- og servicetjenestene
Oppgradert oppvarmingsfunksjon i kupéen, som gjør kupéen raskere varm ved kaldstart av bilen
Elektrisk åpning/lukking av bagasjeromsluken
Automatisk avblendbart innvendig speil
Dekktrykkontroll
Lyktespylere
Isofix Top Tether i baksetene
Førstehjelpsutstyr og varseltrekant

Oversikt over et utvalg av ekstrautstyr (inkludert i Edition One, men kan bestilles på alle Audi e-tron)
Matrix LED
Virtuelle utvendige speil
Avtagbart tilhengerfeste
Panorama glasstak
Akustikkglass sidevinduer som gir bedre støydemping utenfra
Kontrastlakkering - nedre del av bilen har annen farge
Aluminiumsdetaljer utvendig
Ladeclip for feste av lader
Setevarme foran og bak
Tyverisikre hjulbolter
Sportsseter foran
Elektriske forseter, med minne førersete
Elektrisk korsryggstøtte
Komfortmidtarmlene gjør at du kan justere midtarmlenet i flere høyder
4-soners klimaanlegg med mulighet for klimaregulering også i baksetene
Oppbevarings- og bagasjeromspakke inkluderer blant annet festestropper og nett i bagasjerommet
Flerfarget Ambientebelysning gjør at du tilpasse det innvendige lyset etter dine ønsker
B&O premium sound system med 16 høyttalere
Audi Music Interface med tilkobling både foran og bak
Audi Smartphone Interface som støtter iOS
Skillenett i bagasjerommet for sikker transport av bagasje
Komfort førklimatisering gjør at både ratt, seter og kupéen kan forhåndvarmes
Sideairbagger bak
Audi Connect Key gjør at du kan tildele tilgang til bilen slik at de kan åpne / lukke bilen via mobiltelefonen. Kun for Android.
Omgivelseskamera Top View gjør at du ser bilen i fugleperspektiv
Assistentpakke tur inkluderer blant annet adaptiv cruise control
Virtual Cockpit plus gjør at du får flere innstillingsmuligheter i instrumentpanelet
Kamerabasert trafikkskiltgjenkjenning
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Ove

Ingen opplysning om standardseter, seter i edition one eller setevalg generelt?
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

forzaman

Edition One mangler HUD (head-up-display). Det er et must for meg. I tillegg til en annen farge enn det EO kommer med....

arvinds

#4
På de amerikanske siden så kan man faktisk konfigurere bilen med priser på alle tilvalgene. Topp spec'et kom på ca $85.000. Er det rimelig å anta at dette vil tilsvare 850.000 kr i Norge?
https://www.audiusa.com/models/audi-e-tron/2019/build.html?pr=GENBAE0S0DWPT_2019|0E0E|MP|PAW|1D6|4X4|TEPKEPK


Tellus

Noen som har hørt når Audi Norge planlegger å gi ut resten av informasjonen ? Foreløpig vet vi jo kun en fra-pris samt noe utstyr.

Pingle

#6
Sitat fra: arvinds på onsdag 19. september 2018, klokken 11:14
På de amerikanske siden så kan man faktisk konfigurere bilen med priser på alle tilvalgene. Topp spec'et kom på ca $85.000. Er det rimelig å anta at dette vil tilsvare 850.000 kr i Norge?
https://www.audiusa.com/models/audi-e-tron/2019/build.html?pr=GENBAE0S0DWPT_2019|0E0E|MP|PAW|1D6|4X4|TEPKEPK



Fullt utstyrt kommer nok litt over også i USA:

Sitat fra: Pingle på tirsdag 18. september 2018, klokken 08:56
Amerikanske priser iflg bilde på electrek.co:
Premium plus: $74800 (609620 med dagens kurs)
Inkluderer oppvarmede og ventilerte seter, navigasjon med "top view camera", integrert bompengebrikke, 3D B&O lydsystem, Audi presence basic med "side assist", Matrix-lys, boks til telefon med trådløs lading.
Prestige: $81800 (666670 med dagens kurs; 8,15)
Contour-stoler med massasjefunksjon, "driver assistance package" og HUD, "dual pane acoustic glass" med mørke sidevinduer bak, "power door closers".
Edition one:86700 (706605 med dagens kurs): Daytona gray farve, sort lær, 21-tommers felger, orange bremsekalipere, eksteriør med "alu optic trim", vulkangrå asketredetaljer i inventar, pluss en del hvor bilen står i veien.

Kilde: https://electrek.co/2018/09/17/audi-launches-e-tron-electric-suv-with-74000-starting-price/

Ellers vil nok VAG beregne inn 4 CURB-poeng per bil som gevinst - noe de pleier å kjøpe av myndighetene for $5000 per stk, altså $20000; drøyt 160 000 NOK. Vrakpant og regavgift må også regnes inn. I motsatt retning trekker 2,5% toll (tviler på at etron er SUV nok til å kreve 25% SUV-toll). 2,5% blir 15-20 000 NOK, så i verste fall vil norske priser ligge 150 000 over amerikanske, dvs maks 880 000 for edition one.

Edit: står "Price excludes taxes, registration, title, other options and dealer fees. Final price will vary based on the final negotiated price and terms agreed upon by you and the Audi dealer."
Regner med at toll derfor ikke skal trekkes fra.

Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

arvinds

Prisen jeg får opp etter å ha valgt alt er: $87,480.


Pingle

Sitat fra: arvinds på onsdag 19. september 2018, klokken 12:29
Prisen jeg får opp etter å ha valgt alt er: $87,480.
Ser at prisen din også er ekskludert skatter og registrering.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Pingle

Sitat fra: Ove på onsdag 19. september 2018, klokken 09:00
Ingen opplysning om standardseter, seter i edition one eller setevalg generelt?
På amerikansk side kommer lær opp som standard - men de har annet utstyrsnivå i bunnen.
EO har elektriske forseter (førersetet med minne) og elektrisk korsryggsstøtte i norsk liste.
Sitat fra: forzaman på onsdag 19. september 2018, klokken 09:30
Edition One mangler HUD (head-up-display). Det er et must for meg. I tillegg til en annen farge enn det EO kommer med....
HUD er med i pakken til Prestige i USA, så jeg ville ikke avskrive at det er med i EO i Norge.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Vegar Beider

Sitat fra: Pingle på onsdag 19. september 2018, klokken 14:58
Sitat fra: Ove på onsdag 19. september 2018, klokken 09:00
Ingen opplysning om standardseter, seter i edition one eller setevalg generelt?
På amerikansk side kommer lær opp som standard - men de har annet utstyrsnivå i bunnen.
EO har elektriske forseter (førersetet med minne) og elektrisk korsryggsstøtte i norsk liste.
Sitat fra: forzaman på onsdag 19. september 2018, klokken 09:30
Edition One mangler HUD (head-up-display). Det er et must for meg. I tillegg til en annen farge enn det EO kommer med....
HUD er med i pakken til Prestige i USA, så jeg ville ikke avskrive at det er med i EO i Norge.

All erfaring sier at det er helt meningsløst å sammenligne priser og utstyr mellom USA og Europa for europeiske premiumbiler. Det er alltid en haug med forskjeller, så det er bortkastet tid.

Dessuten kommer e-tron til USA i annet kvartal, det er lenge etter Europa, og kan også medføre forskjeller.

Pingle

#11
Sitat fra: Vegar Beider på onsdag 19. september 2018, klokken 18:05
Sitat fra: Pingle på onsdag 19. september 2018, klokken 14:58
Sitat fra: Ove på onsdag 19. september 2018, klokken 09:00
Ingen opplysning om standardseter, seter i edition one eller setevalg generelt?
På amerikansk side kommer lær opp som standard - men de har annet utstyrsnivå i bunnen.
EO har elektriske forseter (førersetet med minne) og elektrisk korsryggsstøtte i norsk liste.
Sitat fra: forzaman på onsdag 19. september 2018, klokken 09:30
Edition One mangler HUD (head-up-display). Det er et must for meg. I tillegg til en annen farge enn det EO kommer med....
HUD er med i pakken til Prestige i USA, så jeg ville ikke avskrive at det er med i EO i Norge.

All erfaring sier at det er helt meningsløst å sammenligne priser og utstyr mellom USA og Europa for europeiske premiumbiler. Det er alltid en haug med forskjeller, så det er bortkastet tid.

Dessuten kommer e-tron til USA i annet kvartal, det er lenge etter Europa, og kan også medføre forskjeller.
Helt meningsløst? Det forteller meg hva slags utstyr som kan leveres. Og siden det utstyret som er i premium plus og prestige er ting som er forespeilet oss her på berget, kan det jo være noe realisme i det.
Og at man tar 60k fra premium plus til prestige, og 40k til for å komme til EO gir i alle fall et hint om hva VAG kan synes det er greit å selge slikt utstyr for. ipace har i alle fall vist at det er et marked for de fleste produktene i pakkene, i alle fall her på berget. Og siden elbil ikke er en kjempeselger internasjonalt, er det en viss sjanse for at de tar stordriftsfordel hvor de kan - dvs produserer EO som ligner på begge sider av "dammen". Jeg vil også gjette på at pakkene ligner av samme grunn- i tillegg til at bilen lanseres internasjonalt - også med pakker - i USA.
At Møller tar det hvite ut av øynene når de har sjansen, er vel uansett en mulighet.
Du har nok dessverre rett i at fasiten både mtp pris, pakker og først når vi får sjansen til å konfigurere her til lands.
Kanskje er denne også mer relevant for hva vi kan forvente her til lands:
https://www.youtube.com/watch?v=OAViUyT1gfE
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Trond.m

Sitat fra: forzaman på onsdag 19. september 2018, klokken 09:30
Edition One mangler HUD (head-up-display). Det er et must for meg. I tillegg til en annen farge enn det EO kommer med....
Da er nok modellen e-tron Limited det rette for deg.

Pingle

Jeg er helt sikker på at jeg kunne leve med farven til både EO og ltd. Det krever bare litt folie ;)
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Ove

e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA