Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Blir vi tvunget til å selge Niroen når den kommer?

Startet av Bjoris, onsdag 19. september 2018, klokken 00:12

« forrige - neste »

Limodriver

Sitat fra: arthur på lørdag 22. september 2018, klokken 14:52
Naturlig kommentar å komme med hvis man skal leve opp til sitt nick? 8)

Basert på egen erfaring etter å ha prøvekjørt trilling for ca 6 år siden. Jeg synes bilen var så ubehagelig å kjøre at jeg ikke ville hatt en trilling for eget vedkommende. Kort og følgelig stumpete samt smal som gjorde den vinglete. Basert på denne erfaringen uttrykte jeg meg. På den annen side har du rett i at verditapet pr år er eksepsjonelt lavt.

tornaldo

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 22. september 2018, klokken 20:51
Sitat fra: Trekkoppbil på lørdag 22. september 2018, klokken 09:44
Myten om at man kan selge bilen med 100 000kr i fortjeneste, trur jeg ikke så mye på.
Jeg forstår godt hvordan det oppstår sånne myter. Blandt de aller første Konaene som var levert, så kunne man nok være heldig å selge med noe fortjeneste. På Finn har det alltid vært drømmere som annonserer biler til høye priser, og som aldri for solgt.  Og biler som blir solgt, kan ha prutningsmonn.
Da kan jeg fortelle deg at du tar feil , basert på hva jeg fikk for min Kona og prisene har steget etter dette

Man skal være særs interessert i en Kona/Niro hvis man er villig til å kjøpe den 100k over utsalgspris, med det enorme verditapet det vil medføre, når bilene i løpet av et år eller to selges til utsalgspris. En 2018 Model S (uten å starte Tesla diskusjon) vil kanskje ha tilnærmet det samme verditapet de neste par årene som en overpriset Niro, inkludert de ekstra tusenlappene i året i ekstra billån.

Jeg forstår veldig godt de som selger sine Kona/Niro hvis de har tidlig levering, men ikke de som kjøper dem til uforståelig overpris. Nå kan det kanskje for noen være et spørsmål om liv eller død å ha den noe lengre rekkevidden, men hvis penger ikke er noe problem, som det tydeligvis ikke er ved slike kjøp, tror jeg man burde brukt de på en annen måte.

Står selv i Niro kø med nr 5xxx, spent på hva det betyr av leveringstid  :o
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Bjoris

Sitat fra: tornaldo på søndag 23. september 2018, klokken 09:21
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 22. september 2018, klokken 20:51
Sitat fra: Trekkoppbil på lørdag 22. september 2018, klokken 09:44
Myten om at man kan selge bilen med 100 000kr i fortjeneste, trur jeg ikke så mye på.
Jeg forstår godt hvordan det oppstår sånne myter. Blandt de aller første Konaene som var levert, så kunne man nok være heldig å selge med noe fortjeneste. På Finn har det alltid vært drømmere som annonserer biler til høye priser, og som aldri for solgt.  Og biler som blir solgt, kan ha prutningsmonn.
Da kan jeg fortelle deg at du tar feil , basert på hva jeg fikk for min Kona og prisene har steget etter dette

Man skal være særs interessert i en Kona/Niro hvis man er villig til å kjøpe den 100k over utsalgspris, med det enorme verditapet det vil medføre, når bilene i løpet av et år eller to selges til utsalgspris. En 2018 Model S (uten å starte Tesla diskusjon) vil kanskje ha tilnærmet det samme verditapet de neste par årene som en overpriset Niro, inkludert de ekstra tusenlappene i året i ekstra billån.

Jeg forstår veldig godt de som selger sine Kona/Niro hvis de har tidlig levering, men ikke de som kjøper dem til uforståelig overpris. Nå kan det kanskje for noen være et spørsmål om liv eller død å ha den noe lengre rekkevidden, men hvis penger ikke er noe problem, som det tydeligvis ikke er ved slike kjøp, tror jeg man burde brukt de på en annen måte.

Står selv i Niro kø med nr 5xxx, spent på hva det betyr av leveringstid  :o

Grunnen til at det går ann å selge så høyt over kjøpspris er selvsagt fordi noen trenger rekkevidden OG sparer mye penger fra dag 1 de får elbil og dermed gir det mening. Men sikkert noen med manglende impulskontroll også:)

ToWalkOrDrive

Det er markedet som bestemmer. Hvis en kjøper Niro om et år fra en som vil selge den for 430.000 kan det være et godt kjøp. Hvis en stiller seg i kø om et år så får en gjerne ikke bil før det er mva på biler. Men kan jo være markedet flommer over med 60kWh Leafer som fjerner køen med kjøpelystne folk.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA