Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla-priser like overalt i verden?

Startet av JorEl, tirsdag 18. september 2018, klokken 17:29

« forrige - neste »

JorEl

Fant denne inventory-Xen. USA.
https://www.tesla.com/new/5YJXCBE23JF115786?redirect=no
Er regnestykket feil? $98 500 x 8,2=808 000 x 0,75= 605 000NOK uten 25%mva

Edit; Her er jo "skinnseter", 6seter, autopilot?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

JorEl

#2
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 18. september 2018, klokken 17:32
Hvorfor ganger du med 0,75?
For å ta bort 25% mva

Edit1 Ja nå tuller jeg

Edit2 vat us 10% :-[
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

SteamR

I USA er alle priser alltid oppgitt uten sales tax. Og den er ihvertfall ikke 25%.. så dropp å gange 0.75

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk


JorEl

OK så ikke en gang 10%.
Da impoterer jeg ikke.
Lar tråden stå for å lære meg å gjøre hjemmeleksen skikkelig. Sorry :-[ :-[ :-[
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Nasatech

Og skulle man trukket fra 25% så må man dele på 1.25 og ikke gange med 0.75. 

100 x 0.75 blir 75 (du trekker 25% fra 100) men det blir feil da prosenten skal regnes av et beløp og så legges på for å bli 100. Det er 25% av beløpet og ikke av totalen.

Prøv andre veien: 75 x 1.25 (MVA) blir bare 93.75. Deler du på 1.25 så får du 80, som faktisk er 100 uten MVA ;)

JorEl

Bygger seg opp med visninger her. Liker det ikke :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

o.b.lix

Sitat fra: Nasatech på tirsdag 18. september 2018, klokken 17:41
Og skulle man trukket fra 25% så må man dele på 1.25 og ikke gange med 0.75. 

Eller gange med 0,8  :D
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Nasatech

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 18. september 2018, klokken 17:53
Sitat fra: Nasatech på tirsdag 18. september 2018, klokken 17:41
Og skulle man trukket fra 25% så må man dele på 1.25 og ikke gange med 0.75. 

Eller gange med 0,8  :D

Yes ;)

Tenkte bare det var enklere å se når man både ganger og deler med 1.25

JorEl

#9
teslainventory.com     Her finner jeg en brukt 2016 Model X 90D, som har gått 39 000km.
Bilen koster $75 700 x 8,15 =  617 000Nkr
Når dere ser at den har autopilot, skinnseter, 6seter, gratis SC, 90kwt batt.osv så lurer jeg på om denne bilen hadde kostet det samme i Norge?

Midnight Silver Metallic Paint
20" Silver Helix Wheels
Six Seat Interior
Carbon Fiber Décor
Integrated Center Console
Black Headliner
Autopilot with convenience features
Free Supercharging
Ultra High Fidelity Sound
HEPA Air Filtration System
Smart Air Suspension
Subzero Weather Package
Keyless Entry
Power Liftgate
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Vhagar

Selv om det er mva fritak på nybilsalg av elbiler, er det da også mva fritak på import av brukt-elbiler som dette?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

JorEl

Sitat fra: Vhagar på onsdag 19. september 2018, klokken 14:55
Selv om det er mva fritak på nybilsalg av elbiler, er det da også mva fritak på import av brukt-elbiler som dette?
Ja det er nok fritak av moms og avgifter.
Men Teslabiler fra the US mangler sikkert ladeutstyr til våre europeiske/norske strømnett.
Koster sikkert "litt" og skippe over dammen.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

#12
Poenget mitt med tråden er ikke å importere noen Tesla. Men jeg har funnet flere biler i USA som har en helt annen pris enn hva vi har her på bruktmarkedet. Bruktbil prisene til TeslaNorge virker jammen meg urimelige i så måte!

Edit; Videre så tenkte jeg kanskje at noen viste hva som hadde skjedd dersom noen hadde hentet en Tesla i USA. Hadde Tesla Norge bare blitt en motpart, eller hadde de oppført seg skikkelig. Hadde jeg hentet f.eks. en tyskprodusert bil til Norge, så hadde "alt" vært greit.

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Nasatech

Tesla som man importerer fra USA kan man faktisk lade rett i kontakten i Norge, men man kan ikke lade på superlader. Det er et problem.

Når det gjelder MVA så er det landet man eksporterer fra som står for dette og må trekke fra. Her er det litt forskjellige regler og jeg vet at noen steder (f.eks. Tyskland) så må bilen ha vært firmabil for å trekke fra MVA.

Når så bilen kommer til Norge så er det Norge som ikke legger på MVA.

JorEl

Sitat fra: Nasatech på onsdag 19. september 2018, klokken 18:14
Tesla som man importerer fra USA kan man faktisk lade rett i kontakten i Norge, men man kan ikke lade på superlader. Det er et problem.
Litt sånn som El-mercedes, som forøvrig har Tesla drivverk(?), den kan også bare "saktelades".
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA