Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-tron Edition One

Startet av Trond.m, tirsdag 18. september 2018, klokken 16:41

« forrige - neste »

Trond.m

Virker som om de vil «tilby» denne til de med lavt reservasjonsnummer.
En fully charged utgave..med valgfri farge så lenge den er blå  ;)

Hva mener dere om denne ?

Personlig synes jeg den ser bra ut, men de må gi en solid utstyrsrabatt om denne skal være aktuell for meg.

https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-elbil/audi-e-tron-edition-one.html

Eodman

Jeg har kønummer under 200 så mulig jeg er en av de som får tilbudet. En slik pakke er i utgangspunktet interessant, men jeg er skeptisk til fargen. Farge er såpass viktig for meg så jeg kommer til å avstå. Hadde vært bedre med en løsning som på Jaguar hvor farge kunne velges.

roarsolem

Enig med dere! Er veldig usikker på fargen. På bildene fra SF på premieren syns jeg ikke fargen så fin ut men på de norske sidene til Audi ligger ser den helt annerledes ut.

2018 Audi e-tron Quattro
2016 Mercedes Benz B Electric

Orbit

Farge: Usikker på denne, håper de har lakkprøver tilgjengelig før bestilling.

Savner:

  • 22kW lader
  • Tosidig ladeluke
  • Spesifikasjon av interiørfarge

Misliker:

  • 21" felger (økt forbruk, dyre dekk)
  • Orange calipere
  • Sportsseter (går nok heller for komfortseter)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

Enig. «Veldig» blå bil med oransje bremecalipere er i beste fall i grenseland. Med tidlig nummer (<200) tror jeg at jeg vil la denne gå til andre og satse på et mer diskret utseende.

ELefant

Mye utstyr jeg ville valgt i alle tilfelle, og fargen har faktisk vokst litt på meg etter å ha sett den gjentatte ganger på videoer i dag. Selv har jeg trolig et for høyt reservasjonsnummer (ca.900), så kanskje lite trolig at jeg får tilbudet. Utgangsprisen er jo 652`(relativt godt utstyrt), så hva vil prisen bli for denne fullspekkede? Mitt tips: 825.000 kr, noe som for meg ville vært ok. Så til poenget: forferdelig farge dere, dere bør styre unna (så jeg slipper til)

Pingle

Savner hengerfeste.
Om den ikke kan modifiseres.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

stefse

Hva som skjer i software har mer og si enn fargen, for min personlige del. Blir det reprise av eGolf, hvor varme er hardkodet, håndbrekket bestemmer over føreren, førerassistent-systemet er utviklet på biltilsynet, og ellers stort sett umulig å endre på noe som helst av oppsett som betyr noe, så blir det Tesla.
Tilhengerfestet er dog jokeren. :-\
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

forzaman

Skal 100% ha Audi e-tron, men p.t. blir det ikke Edition One p.g.a. følgende:
-«grufull» blåfarge
-mangler HUD

Hadde den kommet i «Daytona grey» og med HUD i tillegg, hadde det ikke vært noe tvil.

Har reservasjonsnummer <100, så regner med jeg får tilbud om å kjøpe EO.

Pingle

Så bra.
Om denne tilsvarer amerikansk ed. One kan vi jo regne oss frem til makspris. De kan selges med $20k billigere pga insentiver, altså 163k med dagens kurs. Det gir oss maks 870k + ca 10k i vrakpant og regavgift. Mulig det er (10%?) toll som skal trekkes fra, så da kommer man ned på maks ca 860k.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Jalla

Sitat fra: Orbit på tirsdag 18. september 2018, klokken 17:32
Farge: Usikker på denne, håper de har lakkprøver tilgjengelig før bestilling.

Savner:

  • 22kW lader
  • Tosidig ladeluke
  • Spesifikasjon av interiørfarge
Tja - Batteriet kan lades med inntil 150 kilowatt, mens ombordladeren i bilen kan levere inntil 11 eller 22 kilowatt avhengig av hvilken ombordlader man velger.
Og mener bestemt at jeg leste et sted at det er ladeluke på begge sider av bilen.

Misliker:

  • 21" felger (økt forbruk, dyre dekk)
  • Orange calipere
  • Sportsseter (går nok heller for komfortseter)

Vegar Beider

#12
Sitat fra: roarsolem på tirsdag 18. september 2018, klokken 17:05
Enig med dere! Er veldig usikker på fargen. På bildene fra SF på premieren syns jeg ikke fargen så fin ut men på de norske sidene til Audi ligger ser den helt annerledes ut.

Bildene på de norske sidene må være kreativt behandlet og fått seg et solid grønnfilter. Galaxy Blue ser på langt nær så grønn ut. Og den litt "spesielle" blåfarven har vi sett på en mengde videoer og andre bilder i løpet av dagen. Den er mye mer knallblå enn på bildene til Audi Norge.
Galaxy blue er vel i virkeligheten likere den såkalte Antiguablå på dette bildet.

Regner med å få tilbud om en edition one, men kommer ikke til å takke ja. Den farven kan jeg ikke leve med.

Imagine

Jeg kommer også til å avstå fra «edition one» med så heslig farge.
Om den blir urimelig dyr å spekke selv så er det også bare å avstå fra masse utstyr, men 800 må man vel regne med. Mulig jeg kjøper en, tester litt og bare for å selge videre siden jeg er på plass rundt 200.

Liker egentlig best kommende Audi etron sportback og porsche cross turismo mission e. Men kunne vel kjørt en etron et års tid. Eventuelt er det lett å kjøpe en Jaguar I-pace hvis levering uansett blir mai med valgfri farge og ønsket utstyr. I-pace er dessuten en del billigere.

Orbit

Sitat fra: Jalla på tirsdag 18. september 2018, klokken 21:53
Sitat fra: Orbit på tirsdag 18. september 2018, klokken 17:32
Savner:

  • 22kW lader
  • Tosidig ladeluke
  • Spesifikasjon av interiørfarge
Tja - Batteriet kan lades med inntil 150 kilowatt, mens ombordladeren i bilen kan levere inntil 11 eller 22 kilowatt avhengig av hvilken ombordlader man velger.
Og mener bestemt at jeg leste et sted at det er ladeluke på begge sider av bilen.
Det jeg savner er at en ikke kan få 22kW AC-lader og dobbel ladeluke på "Edition one" (selv om begge deler er tilgjengelig ved skreddersøm). Så langt jeg har forstått er "Edition one" en låst konfigurasjon slik den er satt opp på lenken over, og kan ikke plusse på ekstrautstyr utover dette .
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA