Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-tron Edition One

Startet av Trond.m, tirsdag 18. september 2018, klokken 16:41

« forrige - neste »

Eodman

Sitat fra: Svg1974 på mandag 22. oktober 2018, klokken 10:13
Sitat fra: Eodman på mandag 22. oktober 2018, klokken 09:52
Jeg var på visning hos Møller Oslo vest idag tidlig. Der ble bilen vist i Antiguablå, som er en farge jeg ikke kommer til å velge. sstår som nummer 17x, så det blir vel en Limited i grå. Ellers var førsteintrykket stort sett meget positivt. God sittekomfort, ok plass bak. Premium følelse over hele bilen. Speilene må jeg bare ha. Jeg var negativ først, men de var langt bedre en hva jeg forventet. Det eneste som trakk litt ned var basgasjeplass som var litt mindre en forventet. og at de kunne organisert koppholder/ mobilader i midtarmlenet på en mer praktisk måte. Til gjengeld er det plass til reservehjul, noe jeg har savnet på min BMW.

Fikk du noe inntrykk om en tredjeperson i baksetet vil ha det behagelig? Tenker da bådebenplass og seter.

Nei, dessverre. Det var veldig mange mennesker der, og nærmest litt kaos for å prøvesitte. Jeg prioriterte køen til førerplass. Men jeg vil tro at tre voksne i baksetet uanett blir trangt mtp bredden på bilen.

Orbit

Sitat fra: Eodman på mandag 22. oktober 2018, klokken 09:52
det blir vel en Limited i grå. ... Speilene må jeg bare ha.
Men Limited kommer vel bare med vanlig speil? Og den er ferdig pakka, så tror ikke du kan endre konfigurasjon.

Sitat fra: Svg1974 på mandag 22. oktober 2018, klokken 10:13
Fikk du noe inntrykk om en tredjeperson i baksetet vil ha det behagelig? Tenker da bådebenplass og seter.
Midtsetet er relativt smalt, og etter min smak ikke egnet for en voksen person på langtur. For barn er det greit, men ikke noe mer enn det.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Eodman

Sitat fra: Orbit på mandag 22. oktober 2018, klokken 10:43
Sitat fra: Eodman på mandag 22. oktober 2018, klokken 09:52
det blir vel en Limited i grå. ... Speilene må jeg bare ha.
Men Limited kommer vel bare med vanlig speil? Og den er ferdig pakka, så tror ikke du kan endre konfigurasjon.

Takk for oppklaring, det har jeg ikke fått med meg.

forzaman

#33

Sitat fra: Orbit på mandag 22. oktober 2018, klokken 10:43
Sitat fra: Eodman på mandag 22. oktober 2018, klokken 09:52
det blir vel en Limited i grå. ... Speilene må jeg bare ha.
Men Limited kommer vel bare med vanlig speil? Og den er ferdig pakka, så tror ikke du kan endre konfigurasjon.

Takk for oppklaring, det har jeg ikke fått med meg.

Skal ikke se bort i fra at noen av Limited bilene kommer med virtuelle sidespeil. Det står ikke noe om speil på utstyrslisten på Limited, og det er kanskje bevisst? EO leveres kun med virtuelle sidespeil (ser det ut som).

Pingle

Sitat fra: forzaman på mandag 22. oktober 2018, klokken 16:36

Sitat fra: Orbit på mandag 22. oktober 2018, klokken 10:43
Sitat fra: Eodman på mandag 22. oktober 2018, klokken 09:52
det blir vel en Limited i grå. ... Speilene må jeg bare ha.
Men Limited kommer vel bare med vanlig speil? Og den er ferdig pakka, så tror ikke du kan endre konfigurasjon.

Takk for oppklaring, det har jeg ikke fått med meg.

Skal ikke se bort i fra at noen av Limited bilene kommer med virtuelle sidespeil. Det står ikke noe om speil på utstyrslisten på Limited, og det er kanskje bevisst? EO leveres kun med virtuelle sidespeil (ser det ut som).
Står at virtuelle kan bestilles for alle etron, men jeg trodde poenget med eo og le var at de var ferdig konfigurert?
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

forzaman

Sitat fra: Pingle på mandag 22. oktober 2018, klokken 17:57
Sitat fra: forzaman på mandag 22. oktober 2018, klokken 16:36

Sitat fra: Orbit på mandag 22. oktober 2018, klokken 10:43
Sitat fra: Eodman på mandag 22. oktober 2018, klokken 09:52
det blir vel en Limited i grå. ... Speilene må jeg bare ha.
Men Limited kommer vel bare med vanlig speil? Og den er ferdig pakka, så tror ikke du kan endre konfigurasjon.

Takk for oppklaring, det har jeg ikke fått med meg.

Skal ikke se bort i fra at noen av Limited bilene kommer med virtuelle sidespeil. Det står ikke noe om speil på utstyrslisten på Limited, og det er kanskje bevisst? EO leveres kun med virtuelle sidespeil (ser det ut som).
Står at virtuelle kan bestilles for alle etron, men jeg trodde poenget med eo og le var at de var ferdig konfigurert?

Ja, EO og LE er ferdig konfigurerte, men det behøver ikke å si at alle LE er like. Kanskje de er smarte nok til å bestille noen LE med virtuelle speil og noen med konvensjonelle speil? Veldig synd hvis det ikke kommer noen LE med virtuelle speil, da dette er en verdensnyhet på en serieprodusert bil, som de har vært veldig tydelig på. I tillegg så skal jo virtuelle speil være bra for rekkevidde, støy og redusere blindsonen. Skivebom hvis alle LE kommer med konvensjonelle speil. Synes jeg i hvertfall..... :-)

Imagine

#36
Har prøvesittet og de nye digitale speilene skal jeg ikke ha. Har flere biler jeg kjører og da er det håpløst å se feil sted hver gang man skal se i speilet. De andre bilene mine har jo tradisjonelle speil. Så det der er bare en gimikk som skaper utstyrs-inntekt til Audi. Skjer,en var ikke spesielt imponerende, og jeg fikk et inntrykk av å se mindre enn et normalt sidespeil. Satte meg inn i Q8 etterpå og det er klart penere og mer behagelig med vanlige sidespeil. Selgeren jeg pratet med trodde også de fleste ville velge vanlige speil, men at det i starten er noen som skal ha de fordi det er noe nytt.

En ting jeg er spent på er ladeluken, om man lader vinterstid om det samler seg snø der gjennom natten. Er det «varmetråder» der eller får man da ikke luken lukket hvis den er fyllt med snø og is?

Ove

Vedr. ladeluken, så får jeg håpe de har dratt erfaring fra e-Golfen, for den har hatt slike utfordringer som du beskriver. Får også håpe at varmeaparatet er bedre.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

hemi

@chiller her var med på e-tron visning, han mente 2 ladeluker var fordi de ofte ble fucka, så kjekt med redundans.

chiller

Sitat fra: hemi på mandag 29. oktober 2018, klokken 14:10
@chiller her var med på e-tron visning, han mente 2 ladeluker var fordi de ofte ble fucka, så kjekt med redundans.

Virka litt flimsy, men er jo bare tid som vil vise hvor bra det holder.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ove på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 13:11
Vedr. ladeluken, så får jeg håpe de har dratt erfaring fra e-Golfen, for den har hatt slike utfordringer som du beskriver.
Jeg er også lett bekymret for den der, når man har en manuell lukking vil man fort kjenne om det ligger is og snø i falsen på luka
(som faktisk er et problem på eGolf når man lader ute), men når den er elektrisk drevet... tja..?

Pingle

Sitat fra: chiller på mandag 29. oktober 2018, klokken 14:59
Sitat fra: hemi på mandag 29. oktober 2018, klokken 14:10
@chiller her var med på e-tron visning, han mente 2 ladeluker var fordi de ofte ble fucka, så kjekt med redundans.

Virka litt flimsy, men er jo bare tid som vil vise hvor bra det holder.

Jeg er litt usikker på hva dere mener, men ser for meg to mulige tolkninger:
- Disse har ikke god nok kvalitet, så de gir opp ofte. I stedet for å fikse problemet, la vi inn en ekstra.
- Folk får ikke til å bruke dem, eller smårampen røsker i dem, så de går i stykker. Vi la inn en ekstra.

Det er for lenge siden jeg var russ til å prøve å se for seg hvordan tolkning tre ser ut.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

chiller

Sitat fra: Pingle på mandag 29. oktober 2018, klokken 15:47
Jeg er litt usikker på hva dere mener, men ser for meg to mulige tolkninger:
- Disse har ikke god nok kvalitet, så de gir opp ofte. I stedet for å fikse problemet, la vi inn en ekstra.
- Folk får ikke til å bruke dem, eller smårampen røsker i dem, så de går i stykker. Vi la inn en ekstra.

Det er for lenge siden jeg var russ til å prøve å se for seg hvordan tolkning tre ser ut.

Jeg var ikke 100% seriøs rundt at de har to fordi de tror de går i stykker bare så det er sagt.
Jeg tror to kan være nyttig i mange sammenhenger.

Men når det er sagt så virka de ikke som noe som holder 200k km. På demobilen på henie onstad var knappen på førersiden alt så dårlig at de fleste trodde den ikke funka.

Pingle

Sitat fra: chiller på mandag 29. oktober 2018, klokken 16:27
Jeg var ikke 100% seriøs rundt at de har to fordi de tror de går i stykker bare så det er sagt.
Jeg tror to kan være nyttig i mange sammenhenger.

Men når det er sagt så virka de ikke som noe som holder 200k km. På demobilen på henie onstad var knappen på førersiden alt så dårlig at de fleste trodde den ikke funka.
Takk for presisering.
Skal gi rapport om den fortsatt følger med når bilen kommer opp hit om et tosifret antall dager og et fire (fem?)-sifret antall trykk.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Vegar Beider

Sitat fra: chiller på mandag 29. oktober 2018, klokken 16:27
Sitat fra: Pingle på mandag 29. oktober 2018, klokken 15:47
Jeg er litt usikker på hva dere mener, men ser for meg to mulige tolkninger:
- Disse har ikke god nok kvalitet, så de gir opp ofte. I stedet for å fikse problemet, la vi inn en ekstra.
- Folk får ikke til å bruke dem, eller smårampen røsker i dem, så de går i stykker. Vi la inn en ekstra.

Det er for lenge siden jeg var russ til å prøve å se for seg hvordan tolkning tre ser ut.

Jeg var ikke 100% seriøs rundt at de har to fordi de tror de går i stykker bare så det er sagt.
Jeg tror to kan være nyttig i mange sammenhenger.

Men når det er sagt så virka de ikke som noe som holder 200k km. På demobilen på henie onstad var knappen på førersiden alt så dårlig at de fleste trodde den ikke funka.

Stiller meg skeptisk til dette. Årsaken til to ladeluker er nok fordi det er greit å kunne velge om man rygger inn eller ikke, uten å måtte trekke kabelen rundt bilen. Veldig prakisk.

En i reserve tilfelle en går i stykker? Rareste påstand jeg har hørt på lenge. Hvorfor ikke to bensinlokk av samme grunn?

At luken på demobilen tydeligvis ikke fungerte var nok rett og slett fordi strømmen til den blir kuttet en tid etter at tenningen blir skrudd av. Trykk på startknappen, så virker den igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA