Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-tron Edition One

Startet av Trond.m, tirsdag 18. september 2018, klokken 16:41

« forrige - neste »

Counterpointer

Den blåfargen gjør den helt uaktuell for min del. Uansett utstyr.

Trond.m

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. september 2018, klokken 21:01
Den blåfargen gjør den helt uaktuell for min del. Uansett utstyr.
Er litt fra til i forhold til fargen. Den minner meg noe om en deminblå A4 jeg hadde tidlig på 2000-tallet. Den synes jeg kledde den fargen, men en så stor bil som e-tron synes jeg blir i overkant.  Toppet med oransje calipere blir det too much. Blir nok mulig å kjøpe seg fram i køen hvis man velger den. Med prioritet under 200 kan det vel uansett ikke bli lang ventetid med en egen spesifisert bil. Hvor mange Edition One har Møller bestilt tro ?

4Matic Fanatic

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. september 2018, klokken 21:01
Den blåfargen gjør den helt uaktuell for min del. Uansett utstyr.
Helt forjævlig. Rett og slett.

Pingle

#18
Sitat fra: 4Matic Fanatic på torsdag 20. september 2018, klokken 09:01
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. september 2018, klokken 21:01
Den blåfargen gjør den helt uaktuell for min del. Uansett utstyr.
Helt forjævlig. Rett og slett.
Enig med siste taler - på noen bilder. På andre (også videoer) ser den flott ut.
Med grått vær og grå biler bør det uansett ikke være vanskelig å finne igjen bilen på p-plassen.
Kan fort bli som han som ble utfordret av selger til å kjøpe rosa sykkelhjelm ("er du tøff nok"), og som har en kamp med seg selv hver morgen for å få den på.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Orbit

Det er også to blåfarger på bildene. Edition One kommer i antiguablå, mens en del av Audi sine egne pressebilder (som for eksempel DN bruker her og her, fotografert i Norge tidligere i år!) kan jeg ikke forstå er annet enn at det er den mørkere galakseblå. Dette er også en Q7-farge, så en slik bil live bør gi et bra inntrykk av denne fargen på en SUV.








2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Counterpointer

Ikke umulig at Audi gjør det på samme måte som Jaguar og leverer skreddersydde biler like tidlig som Edition One. Foreløpig er det jo uklart om en sparer noe på EO også.

forzaman

Det jeg har hørt fra selger, er at de 700 første på listen får tilbud om å kjøpe en Edition One eller en annen ferdig konfigurert bil. Hva slags konfigurasjon med pakker denne andre bilen evt. vil ha vet man ikke enda.

For mitt vedkommende ser det ut til at skreddersøm blir eneste alternativ. Håper at det ikke forsinker levering så altfor mye. Og at "Daytona Gray" blir et mulig fargevalg her i Europa. Ser at i USA så kan man ikke velge Daytona Gray (kommer bare på Edition One), men har AntiguaBlue (som er den europeiske Edition One fargen) som et option. Håpet er at det blir motsatt i Europa, og at Daytona Grey blir et mulig valg.

jkirkebo

Sitat fra: Pingle på torsdag 20. september 2018, klokken 09:19
Enig med siste taler - på noen bilder. På andre (også videoer) ser den flott ut.
Med grått vær og grå biler bør det uansett ikke være vanskelig å finne igjen bilen på p-plassen.
Kan fort bli som han som ble utfordret av selger til å kjøpe rosa sykkelhjelm ("er du tøff nok"), og som har en kamp med seg selv hver morgen for å få den på.

Hehe, kona vil ha rosa folie på neste bil (erstatteren til Leafen) og det skal hun få. Jeg kommer nok også til å kjøre den en god del.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Pingle

Sitat fra: forzaman på torsdag 20. september 2018, klokken 10:12
Det jeg har hørt fra selger, er at de 700 første på listen får tilbud om å kjøpe en Edition One eller en annen ferdig konfigurert bil.

Gir for så vidt mening, selv om det er synd for oss som står lenger ned på listen og ønsker oss brorparten av det som står på EO-listen, og et alternativ hvor 1000 EO tilbys i stigende rekkefølge nok ville vært mest effektivt for Audi. Om alle på ventelisten ble tilbudt EO, og EO ble levert først, kunne man med nummer 5500 fått bil før stakkaren med nr 1.

Ut fra stemningen her ville det vel neppe blitt særlig forsinkelse for nr 1 uansett.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

HalvorV

Hadde lett gått for en Edition One, men #25xx får vel ta til takke med en vanlig bil.
Tesla Model Y Perfomance

sfinxern

Er jo artig med litt farger og da.. altfor mange grå, sølv og sorte kjedelige biler. Nordmenn er spesielt grå og triste i fargevalg i alt fra interiør, maling, klær osv..
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Meldola

Husk at nordmenn kjøper bil for nestemann ;)

Men fra spøk til alvor, det er en stor investering i de flestes lommebok så man må tenke litt på salgsverdien. Derimot om det blir en grei leasingmulighet går jeg gjerne for noe med litt farge :)
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Crownjewel

Kjøper gjerne en e1 reservasjon hvis noen vil selge.

Eodman

Jeg var på visning hos Møller Oslo vest idag tidlig. Der ble bilen vist i Antiguablå, som er en farge jeg ikke kommer til å velge. sstår som nummer 17x, så det blir vel en Limited i grå. Ellers var førsteintrykket stort sett meget positivt. God sittekomfort, ok plass bak. Premium følelse over hele bilen. Speilene må jeg bare ha. Jeg var negativ først, men de var langt bedre en hva jeg forventet. Det eneste som trakk litt ned var basgasjeplass som var litt mindre en forventet. og at de kunne organisert koppholder/ mobilader i midtarmlenet på en mer praktisk måte. Til gjengeld er det plass til reservehjul, noe jeg har savnet på min BMW.

Svg1974

Sitat fra: Eodman på mandag 22. oktober 2018, klokken 09:52
Jeg var på visning hos Møller Oslo vest idag tidlig. Der ble bilen vist i Antiguablå, som er en farge jeg ikke kommer til å velge. sstår som nummer 17x, så det blir vel en Limited i grå. Ellers var førsteintrykket stort sett meget positivt. God sittekomfort, ok plass bak. Premium følelse over hele bilen. Speilene må jeg bare ha. Jeg var negativ først, men de var langt bedre en hva jeg forventet. Det eneste som trakk litt ned var basgasjeplass som var litt mindre en forventet. og at de kunne organisert koppholder/ mobilader i midtarmlenet på en mer praktisk måte. Til gjengeld er det plass til reservehjul, noe jeg har savnet på min BMW.

Fikk du noe inntrykk om en tredjeperson i baksetet vil ha det behagelig? Tenker da bådebenplass og seter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA