Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Visning av ladestasjoner på navi

Startet av BjørnarHole, tirsdag 18. september 2018, klokken 15:20

« forrige - neste »

BjørnarHole

Tidligere så vistes hurtigladestasjoner på navien i bilen, men det har den ikke gjort på en stund. Er det noe jeg har fått knåttet feil eller har denne funksjonaliteten blitt borte?

(Forsøkte å søke på det i forumet, men fant ikke noe. Dersom det er skrevet om tidligere så får dere ha meg unnskyldt)

Disqusor


Jarv!s

Hei, jeg vet hvordan det fikses, men må se i bilen for å gi step by step.
Uten å gi 100% riktig info nå, så bla helt neders på venstre side mens navi er oppe, og trykk annet. Der kan du velge at den skal vise interessante punkter. Her skal du velge strømlading.

Men skal komme med en mer detaljert i morgen. Kanskje det lille over får deg på riktig spor så får du hvertfall fiksa det :)
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

1317142119

På i3 LCI:

* trykk på navigasjonsflisen: navigasjonsmeny vises (ikke kart)
* velg "innstillinger": kartinnstillinger vises
* velg "kartelementer": ulike valg for kartelementer vises
* velg "interessante steder (POI)": ulike kategorier over hva som skal vises av POI vises
* velg "BIL": bilrelaterte POI vises
* scroll til bunnen av listen og verifiser at "strømlading" er huket på

Andre får lage smørbrødliste for i3 pre-facelift hvis det er det du har  :+1:

Klykken

Vanvittig knotete og lite brukervennlig akkurat det der...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Burger

Lite hint, man må luke ut alle ikke hurtigladestasjoner på tur så man slipper å få opp destinasjonsladere og annet.

Skulle også likt at navigasjonssystemet prioriterte ladestasjoner som var på innlagt rute og rekkevidde først. Litt dumt å vise den 150km bak meg før den 200 km foran meg.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Theppan

Noen som vet hvordan jeg får opp igjen oversikt over ladestasjoner i kartet på vanlig i3-94 med stor navi skjerm. Hadde det før.
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

SveinJ

Sitat fra: Theppan på torsdag 25. oktober 2018, klokken 18:02
Noen som vet hvordan jeg får opp igjen oversikt over ladestasjoner i kartet på vanlig i3-94 med stor navi skjerm. Hadde det før.

Her må du huke av

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Theppan

Er ikke der, men fant det ut til slutt. I menyen hvor du velger classic eller moderne kartvisning og dag/natt visning er det et menyvalg øverst. Aktiveres dette får du frem mange nye opsjoner hvor  BIL er et av de. Her kan du velge visning alle eller et utvalg. Da kan du velge visning av ladestasjoner.

Men det er en stor svakhet i valget. Det er ikke valg på visning av saktelading og hurtiglading. Lite heldig å kjøre på tur og så finne ut at den ladestasjonen du stopper på kun støtter 10A lading :-(
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA