Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

I-Pace Levering, utsettelser, kønummer etc

Startet av steekmo, tirsdag 18. september 2018, klokken 03:21

« forrige - neste »

steekmo

Er dette første I-Pace på finn.no? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=129025058

Har selv prøvekjørt I-Pace (samme bil som Tesla Bjørn prøvde).

Må jo ha gått på et ordentlig bomkjøp han her når du selger bilen før du i det hele tatt har kjørt den. Eller kanskje kona som ikke likte at han brukte sparepengene til kidsa på bilkjøp, så han ble tvunget til å selge den?

Han innså kanskje at den fargen ikke var så fin som den var forespeilet på nettsiden?


Kanskje vi skulle samlet opp noen spørsmål vedrørende dette også kunne vi alle sendt han en melding på finn.no for å høre hva som er grunnen?

Er vel bedragelig at det er så utrolig mange på venteliste, og de som sikrer seg bilen først gjør det kun for egen vinning. Hadde vært lettere misfornøyd I-Pace kunde om jeg viste at de 10 foran meg i køen kun var interessert i å tjene en slant, mens jeg måtte vente 4 uker ekstra på å motta en bil jeg betalte nærmere én million kroner for.

1000kwh

Han har kjøpt et produkt for videresalg.

Ikke noe nytt, det har mennesket gjort i tusener av år.

arthur

Min erfaring etter å ha solgt min Kona er at det er en rekke bilforhandlere som har kjøpt fra importør, importerer og kjøper "brukt" i markedet for videresalg, og dette i volum så å skylde på enkeltpersoner her blir litt urimelig etter mitt syn.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

daktari

Alle bilforhandlere kjøper for videresalg. Rimi-Hagen kjøpte for videresalg, og gjordr ham til milliardær. Hyggelig at enkeltpersoner noen ganger kan "leke butikk" også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Det er forøvrig andre eller tredje bil på Finn.

Første var en sort til 905 k

Det var også en grå SE til 780 k

Begge er borte nå.

chargedup

Som Knut sier er det ikke første på finn. Det har heller ikke vært noe voldsomme prispåslag (i forhold til pris på "investeringen") på de som har ligget ute på finn i forhold il Ampera eller Kona.
En av de Knut nevner solgte bilen fordi han bestilte før tilvalg var mulig og setene ikke passet han etter å ha prøvekjørt bilen (han bestilte forøvrig ny bil med andre seter med levering i 2019).
Dersom man angrer på kjøp etter å ha skrevet under kjøpskontrakt, feks pga bytte av jobb, samlivsbrudd etc skylder man forhandler mellom 8 og 10% av bilens kjøpspris og da er det vel bedre å kunne prøve seg på finn. Er selger avskum dersom han forsøker å tjene 20-50.000 på bilen?
Se det positive i det og vær glad for at det faktisk er et marked som gjør at bilen taper seg minst mulig i verdi fram til 2019, dersom ens finansielle situasjon skulle endre seg og en må selge.

Dersom man betalte depositum 1. dag og skrev kjøpskontrakt 1. dag skjønner jeg at man er irritert, men da må man være irritert på Jaguar, ikke på en privatperson.
Kønummer i forhold til utlevering av bil er forsåvidt noe de fleste elbilmerkene sliter med her i Norge. Hyundai har feks levert ut bil til kønummer 10XX før de har levert ut til nr 2XX.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

geear

Hvor lang ventetid er det om man bestiller ny bil i dag?

Gordon Retriever


Counterpointer

#8
Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 18. september 2018, klokken 18:08
April-mai 2019.
Tror vi, bør du legge til. Bilene som leveres nå denne uka, skulle vært levert i juli! (rettet opp skrivefeil fra juni til juli)

bmw2002

Norge skal vel uansett få like mange biler i år som planlagt. Er vel ingen grunn til å anta at biler som bestilles nå skulle bli forsinket

xyzzy

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 19. september 2018, klokken 06:49
Norge skal vel uansett få like mange biler i år som planlagt. Er vel ingen grunn til å anta at biler som bestilles nå skulle bli forsinket

Skal de? Mener å ha lest at Jaguar forskyver bestillingene litt for å prioritere Nederland - de har en varslet skatteøkning 1. januar.

I Norge blir vel slike skatteøkninger foreslått i oktober det året det skjer, og ikke ferdigforhandlet før i desember...

Vind

Sitat fra: xyzzy på onsdag 19. september 2018, klokken 07:49
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 19. september 2018, klokken 06:49
Norge skal vel uansett få like mange biler i år som planlagt. Er vel ingen grunn til å anta at biler som bestilles nå skulle bli forsinket

Skal de? Mener å ha lest at Jaguar forskyver bestillingene litt for å prioritere Nederland - de har en varslet skatteøkning 1. januar.

I Norge blir vel slike skatteøkninger foreslått i oktober det året det skjer, og ikke ferdigforhandlet før i desember...
Dette har blitt tilbakevist flere ganger, Norge får de bilene som var planlagt.  Dette går ut over markeder der bilen ikke var lansert tidlig, som f.eks Canada, Australia osv.

Forsinkelsen på utlevering skyldes QA, Software oppdatering og noen underleveranser som måtte returneres. 
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Tellus

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. september 2018, klokken 00:22
Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 18. september 2018, klokken 18:08
April-mai 2019.
Tror vi, bør du legge til. Bilene som leveres nå denne uka, skulle vært levert i juni!

Juni ?
Jeg fikk beskjed om tidligst slutten av juli da jeg bestilte i februar. Jeg lå inne rundt top 10 på reservasjonsliten i Norge. Bilen er nå produsert og vi snakker om rundt 3 mnd forsinkelse for mitt vedkommende.

Vind

Sitat fra: Tellus på onsdag 19. september 2018, klokken 09:19
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. september 2018, klokken 00:22
Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 18. september 2018, klokken 18:08
April-mai 2019.
Tror vi, bør du legge til. Bilene som leveres nå denne uka, skulle vært levert i juni!

Juni ?
Jeg fikk beskjed om tidligst slutten av juli da jeg bestilte i februar. Jeg lå inne rundt top 10 på reservasjonsliten i Norge. Bilen er nå produsert og vi snakker om rundt 3 mnd forsinkelse for mitt vedkommende.
Nå nærmer vi oss off topic, men det har aldri vært lovet kunderleveranser før i Juli/August.  Juni har alltid vært demobiler.  De første kundene får bilene nå, og Jaguar har sagt de følger reservasjonsnummer i den grad det er mulig.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

bmw2002

Er blant de første som skulle få bil.  Ble opprinnelig lovt juli, nå får jeg den i september.

Dvs rundt 2 måneder forsinkelse for min del.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA