Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Soul 2019

Startet av Roy Aasen, fredag 14. september 2018, klokken 22:35

« forrige - neste »


Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: andy99 på mandag 08. oktober 2018, klokken 13:21
Og kanskje den første med hengerfeste:
Neste Soul skal vistnok ha samme drivlinje som eNiro. Det kjøres tilhengertest med en Soul, men er forventet at konklusjonen vil gjelde for begge. Ikke umulig at eNiro kan få hengerfeste før neste Soul kommer.

larsthomas

Forhandler spekulerte i pris opp mot 380 - 400k for ny Soul med alt utstyr, det er for dyrt for en Soul etter min mening. Dersom det blir realiteten så er Soul 2018 "mer for pengene" for vårt bruk..

AppleKnocker

Tror kanskje Kia skal være litt varsom med å tro at de plutselig har blitt et premiummerke...
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Trond.m

#20
Forhandleren jeg snakket med antydet en pris under 300.000, og ekstrautstyr kan jo ikke koste så mye. Det vil nok være en vesentlig forskjell i pris i forhold til e-Niro, så mitt tips er maks 330.000 med alt utstyr. Trodde de skulle åpne for reservasjon hvert øyeblikk. Noen som vet mer om det ?
Egentlig synes jeg Soul er en mer interessant og moderne bil enn e-Niro...den framstår som en gammel bil (som den jo faktisk er), mens Soul er en helt ny modell.

Kårepåsporet

Sitat fra: TM på torsdag 08. november 2018, klokken 18:24
Forhandleren jeg snakket med antydet en pris under 300.000, og ekstrautstyr kan jo ikke koste så mye. Det vil nok være en vesentlig forskjell i pris i forhold til e-Niro, så mitt tips er maks 330.000 med alt utstyr. Trodde de skulle åpne for reservasjon hvert øyeblikk. Noen som vet mer om det ?
Egentlig synes jeg Soul er en mer interessant og moderne bil enn e-Niro...den framstår som en gammel bil (som den jo faktisk er), mens Soul er en helt ny modell.

Jeg snakket også med forhandler sist vinter at 300.000 kunne være aktuelt, for e-Niro. Dette var sist vinter/vår. Vi har nå fasit på hva prisen ble....
Ut fra bildene så ser Soulen umiskjennelig lik ut nåværende modell, er litt kjedelig å kjøpe en -20 modell som utseendemessig er til forveksling lik -15 modell som kom 2014.....

Trond.m

En ting er utseendet, men det er en ny modell rent teknisk og det er det viltigste for meg. e-Niro er definitivt en gammel bil med ny drivlinje.
Angående pris så får vi nå se, men at den blir en del rimeligere enn Sould er nok temmelig sikkert. Designet er spesielt, men med et mer moderne uttrykk. Må innrømme at jeg syntes Soul så stygg ut da den kom, men nå synes jeg den ser litt tøff ut i visse fargekombinasjoner. Det samme kan jeg ikke si om e-Niro.

Kårepåsporet

Sitat fra: TM på torsdag 08. november 2018, klokken 21:52
En ting er utseendet, men det er en ny modell rent teknisk og det er det viltigste for meg. e-Niro er definitivt en gammel bil med ny drivlinje.
Angående pris så får vi nå se, men at den blir en del rimeligere enn Sould er nok temmelig sikkert. Designet er spesielt, men med et mer moderne uttrykk. Må innrømme at jeg syntes Soul så stygg ut da den kom, men nå synes jeg den ser litt tøff ut i visse fargekombinasjoner. Det samme kan jeg ikke si om e-Niro.

Jeg har hatt Soul, har nå Ioniq, å gå tilbake til Soul igjen blir kjedelig, men pris og hengerfeste kan endre mye.....

torlie

Noen som har hørt med selger om det vil bli åpnet for reservasjon etter lansering om et par uker?

Mulig denne foretrekkes fremfor Niro. Ser ut til at den får Head Up Display, tilsvarende som Kona. satse på app, hengerfeste også. Tviler på AWD, men lov å håpe  :)

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Roy Aasen

Sakset fra Goingelectric:. Visning av Soul i LA 30/11

Quelle: Kia-Pressemitteilung vom 14.11.2018

Zitat:
Kia wird auf der Los Angeles Auto Show (30. November bis 9. Dezember) erstmals den neuen Soul präsentieren....

Kårepåsporet

Sitat fra: Roy Aasen på onsdag 14. november 2018, klokken 19:19
Sakset fra Goingelectric:. Visning av Soul i LA 30/11

Quelle: Kia-Pressemitteilung vom 14.11.2018

Zitat:
Kia wird auf der Los Angeles Auto Show (30. November bis 9. Dezember) erstmals den neuen Soul präsentieren....

Var vel der de viste konseptet til e-Niro (som var bra og kunne forsvart prisen!), får håpe Soul er nærmere virkeligheten, og spenstigere. Og at de har lært av Fifty shades of fucking grey.

Ole K

Ole K - Bur i Vågå


Genax


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA