Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

usa import fiat 500e

Startet av rulvis, onsdag 12. september 2018, klokken 20:30

« forrige - neste »

rulvis

Heisan.
Da jeg i lengere tid har vurdert el bil av forskjellige årsaker (ikke minst bomringen) så lurer jeg på litt dette med import fra usa. Jeg er fersk i dette gamet og tenkte at elbilforum kunne være tingen.
Har tidligere kjøpt sportsbil fra England, bobil i Tyskland men har skjønt at usa kan by på nye utfordringer.
Markedet er for meg svært uoversiktlig. Konkrete ting jeg lurer på er:

Gode forhandlere som er rederlige.
Gode befraktere, det være seg over land eller sjøveien.
Er det virkelig nødvendig med en fysisk besiktigelse av bilen man har tenkt å kjøpe? holder det ikke med vin nummer og detaljerte bilder?
Hvor rimelig har du kjøpt din fiat500e og i så tilfellet fra hvem?
Hvor rimelig fikk du frakt og i så tilfellet fra hvilket selskap?

hvis man blir lurt, Hvordan kan man bli lurt?

Forøvrig,
jeg er ingen trygghetsfanatiker. Vet at det meste lar seg løse av diverse problemer om det så er kneledd til en Chevrolet 1937 eller koding av en ny innsprøytningsdyse til en nyere jaguar.
Problemer vil alltid komme.
Som ny bruker av dette forum så syntes jeg det er greit å være på tilbudssiden og forhåpentligvis være til hjelp i den grad jeg kan bistå med andre ting.
Mvh Rulvis

Electrix

søk etter fiat 500e her på forumet, det er flere tråder om den. Det er også en på forumet her som har importert noen til seg selv og til salg og laget en tråd om erfaringer mener jeg å huske.

I tillegg er det en del tråder om import av Leaf fra USA, der er det også en del info å hente, bl.a. at man kan sjekke VIN nummer opp mot større kollisjonsskader/kondemnering.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Trekkoppbil

Jeg ville nok ha kjøpt på auksjon nord i California. Temperaturene varierer mye i California, og på nordvestkysten der, kan sommeren være omtrent som her hjemme.

Man bør klare seg seg uten besiktelse, og heller lese tilstandsrapporten. Først og fremst bør man legge merke til bildet av gjettometeret. Det sier ikke allt, men det er det beste man har å forholde seg til. Dersom batteriet er havlfullt, og bilen er i skillpaddemodus, så bør man styre unna.
Ellers kan man legge merke til dekkslitasje, om bilen har begge nøkler, og hvilke karakter den skårer på tilstand. Og man kan kjøpe historikk på bilen.

Jeg har ikke importert noen Fiat sjølv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA