Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading

Startet av MrSoul, fredag 14. september 2018, klokken 18:40

« forrige - neste »

_OE_

#30
Turtle mode I dag... I et forsøk på å balansere cellene på Soul*n

Roy Aasen

Jeg venter spent på resultatet.

_OE_

#32
Med den lade hastigheten tar det vel et par døgn å oppnå 100%...så BMS'n har god tid til å gjøre jobben.... Måtte jo oxo prøve hvordan bilen oppfører seg i Turtle mode

Roy Aasen

Du kom deg hjem uten å dytte?  :D.

Interessant å se om det gjør noen forskjell.

_OE_

Dette var bevisst for å kunne lade opp til 100% fra tomt.... V/6Amp tar det ca 12 timer for å oppnå 50%

_OE_

Brukbar lade hastighet på Kia_Soul_EV

Roy Aasen

Kjappis den der.
Det har jeg klar bare engang..lading fra 40 til ca 60%.  Ellers så har jeg vært nede på 12kw på lunkent batteri og 20 plussgrader på det dårligste. (Batteri på 10%)

Kjørte min ned til under 1% her om dagen. Bilen meldte redusert effekt..men den gikk akkurat like bra.  Lurte på å kjøre helt tom og bestille kranbil, men lot det være ;D

_OE_

Kjørte 70 mil i et strekk + retur samme strekk... Synes lading gikk overraskende raskt.... Etter ca 10 mil... Synes jeg det er helt ok med en pause... Så lang tur med Soul er intet problem.... Fra Grong i nordre Trøndelag og til Sandvika var gjennomsnittlig forbruk rundt 150 w/km i 110 km/h fra Bolleland mot Oslo i regnvåt vei inkludert tåke gikk  batteri indikatoren skremmende fort nedover

Roy Aasen

Må legge til at min skepsis til å begynne med avgort ikke er mer tilstede. Til mitt bruk en helt ideell vogn.

Skal få fomlet på plass OBD donglen og Torque..og følge med litt.
Har forøvrig ikke merket forskjell på sommer- kontra vinterdekk forbruksmessig. Litt snodig den der..

_OE_

Har hatt flere OBDII dingler med Bluetooth... Alle har sviktet.... Kjøpte denne med WIFI... Virker som denne er bedre... Ikke minst får jeg avlest TMPS verdiene... Det finnes noen som ikke gjør det

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA