Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Statistikk over Model X salg/varianter

Startet av jkirkebo, fredag 14. september 2018, klokken 10:22

« forrige - neste »

creal

Jeg går nå fra S85D over til X100D. Jeg valgte 100D fordi jeg hadde erfaring med at S85D ga rekkeviddeknipe - eller ihvertfall litt uleiligheter - opptil flere ganger ila et år. X75D hadde fungert, men ville vært verre. Jeg ser ikke på det som 160.000 tapt - kanskje 50-80.000, når jeg selger bilen om 5-6 år. 100D gjør også behovet for hjemmeladning mindre. Noe strøm sparer jeg derfor ila et år.

Litt kvikkere SUV er jo også fint.

Jeg ser også litt på meg selv som elbilambassadør, og synes det i seg selv er en oppside å slippe å spørre folk jeg besøker om å låne stikkontakten. Da kan man jo risikere å oppleve fårete fossilglis  ;D

Men avveiningen X75D vs X100D var veldig vanskelig med dagens prisforskjell på 160.000. Så det forteller meg at Tesla har truffet godt med prisingen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA