Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bakaksel Think Classic

Startet av Carl J Salicath, tirsdag 11. september 2018, klokken 11:07

« forrige - neste »

Carl J Salicath

Classic'en ble ikke godkjent på Eu-Kontroll i Asker.
Fikk en telefon om at det var mye feil, bremser bak, bremserør, støtdempere og bakaksel.
Bremser og støtdemper er vel en grei sak å bytte , men hva er gjenganger på bakaksel? Ser at den til stadig blir nevnt her inne.



elektrolux

Akseltappene ruster grunnet vanninntrengning. Dermed ryker nålelageret og hele akslingen må byttes. Overhalte koster 3000 kr, og brukte i god stand gjerne 1000 kr.

På Think må batteriet ned for å komme til noen av boltene for å bytteakslingen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Caspar

#2
Eller du kan jukse litt og bore hull i gulvet så du kommer til
boltene.
Her har du den mye omtalte PSA løsningen på bakaksel.

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=62583745
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

cra

Jobben kan fint gjøres hjemme i en vanlig garasje. JEg trengte jobben gjort; Ford skulle ha 20 eller 30 tusen kroner (de ville - og klarte! - nok prise seg vekk fra jobben). JEg brukte heller noen tusenlapper på et skikkelig sett med pipenøkler og en høytløftende garasjejekk. Bygget en ramme av 2"4" som jeg satte på jekken og løfta bilen opp på 4 lekablokker på høykant. Brukte samme ramme for å jekke ned batteripakken. Derifra var det hele ganske kurant med hjelp fra forumet her; tråden finnes sikkert enda.

Det skal sise at min erfaring som bilmekaiker før jeg starta på dette var begrenset til å ha jobben med å etterfyllt olje på forgasseren på volvoen vi hadde da jeg var ~12 år, og bytte av eksosanlegg på en Opel like før årtusenskiftet. Likevel var det en fullt ut overkommelig oppgave, opg jeg lærte Thinken enda litt bedre å kjenne.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA