Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elmotor for deg som vil konvertere - fra Swindon UK

Startet av OhmPaPa, søndag 20. oktober 2019, klokken 15:47

« forrige - neste »

OhmPaPa

Swindon Powertrain's HPD project will create a turn-key 'crate' transverse system with the highest power/volume ratio on the market. So compact is the 70kg HPD EV powertrain - 600mm wide by 440mm deep by as little as 280mm tall, that the motor, inverter, single-speed transmission and cooling system assembly fits under the bonnet of a classic Mini, in a quad bike or under the loading platform of a light commercial vehicle



https://swindonpowertrain.com/uk/news.aspx

Counterpointer

Det var veldig liten og mye tekst til å lese på telefon...

Stemmer det virkelig at el utgaven av mini Cooper koster 79k £???? Det er jo 940 tusen norske kroner og temmelig dyrt for en mini.............

OhmPaPa

Sitat fra: knut.aulie på søndag 20. oktober 2019, klokken 18:13
Det var veldig liten og mye tekst til å lese på telefon...

Stemmer det virkelig at el utgaven av mini Cooper koster 79k £???? Det er jo 940 tusen norske kroner og temmelig dyrt for en mini.............

Jeg skjønner det slik at det inkluderer en Mini - ganske mye penger ja.

Counterpointer

Ja, jeg måtte tenke meg om i forhold til om det var prisen for alle de 100 første. Men 94 tusen blir for billig igjen pr stk...


RJK

Med prisen som står på siden, så ble jo dette betraktelig mer spiselig. £6 400 + skatter og avgifter, eller ca 77 371,46 etter dagens kurs.

https://swind.life/products/hpd-2/#wheretobuy

Så tilkommer også batteriene, og annet som må til, i tillegg til ev. arbeidspenger for de som ikke vil gjøre jobben selv. Det største problemet er dog å få godkjent konvertering til elektrisk drivlinje. Det har jeg forstått at ikke er like rett frem i Norge, og heller ikke billig.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektrolux

Med tanke på at dette er deler som kan kjøpes hos bilopphuggeren for en brøkdel av dette blir det litt eksklusivt å kjøpe nytt. Men all honnør for å tilby noe slikt på markedet. Money no object skulle jeg gjerne hatt dette i Fiat prosjektet mitt.

Der vurderer jeg i stedet framre drivenheten fra Tesla D eller Chevrolet Bolt drivenheten.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

RJK

Den motoren der ser jo ut til å passe glimrende til en ombygning av gamle amerikanske vans, men man har jo selvsagt lekt med tanken på å montere hele "satsen" fra Tesla i en slik, altså både motor, drivetrain etc fra bakakslingen, og så gjerne fremre motor i tillegg. Burde være god nok plass ti batteripakken under, og skjermen i dashboardet.

Ellers ser jeg for meg at den motoren fungerer fint for alle biler der bakaksel og drivlinjen fra Tesla ikke får plass. F.eks. ville denne sklidd rett inn i en Jaguar XJS cabriolet. Ser jo ut som denne er på størrelse med girkassa frem til der man kobler på en fossilmotor, så det burde gi god plass til batterier rundt om kring, og samtidig en god frunk.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

PerBear

Har en gammel Alfa-Romeo med rekkemotor som jeg skal elektrifisere. (Håper ingen Alfa entusiaster leser dette) 😱
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

RJK

Sitat fra: PerBear på mandag 13. juli 2020, klokken 23:57
Har en gammel Alfa-Romeo med rekkemotor som jeg skal elektrifisere. (Håper ingen Alfa entusiaster leser dette) 😱

Godt det var rekkemotor og ikke en V-motor da...

Lettere å bli tilgitt.

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA