Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Visning av ladeprosessen

Startet av TigerGolf, onsdag 12. september 2018, klokken 19:54

« forrige - neste »

TigerGolf

Jeg byttet i sommer inn min Zoe med en 2005 mod e-Golf og er storfornøyd med bilen   :) Men på et punkt var Zoe bedre, og det er visning av ladeprosessen. I displayet for føreren ble ladestolpe og prosentgraden for hvor mye som var ladet vist. På e-Golfen vises ingenting, unntatt den lille grønne dioden ved kontakten. Eller tar jeg feil? :o Kan det være noe i innstillingene som gjør at man bedre kan se utviklingen av ladingen? Ved f.eks hurtiglading, hvordan vet man at ca 80% er nådd? Bare ved hjelp av klokka? Noen som har et svar her?

geear

App på telefon viser en sirkel som er delt i ti, altså lett å se prosent, og gjenstående ladetid.

Men bilen viser også ladesymbol, rekkevidde og gjenstående ladetid i instrumentpanelet, om enn ikke prosent (dessverre!).

Håvar

Hvis en kobler e-golfen til f.eks. tibber sin app får en ut % gjenværende på batteriet, så burde være mulig å få tak i på en eller annen måte.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Upperten

Kjenner ikke så godt til Tibber, hørt mye flott og fint, men man må bytte strømleverandør for å tilgang til data eller la de få tilgang til min leverandør for å lese av strømmen som brukes for å vise hvor mange prosent som er i e-golfen?

Håvar

Jeg lastet ned appen for å sjekke ut hva Tibber var og kunne tilby. Foreløpig lønner det seg ikke for min del da jeg bor i borettslag, og blant annet lader via borettslaget sitt ladeanlegg. Husker ikke om jeg registrerte meg da jeg lastet ned appen, men ga i hvertfall ikke Tibber tilgang til min eksisterende strømavtale. Inngikk heller ingen avtale med Tibber.
Poenget mitt var bare at siden Tibber klarer å gi en %-visning av gjenværende batterikapasitet er det mulig å hente ut denne infoen. Synes det er synd at ikke Car-Net f.eks kan vise % istedet for den omtrentlige 10-delte skalaen
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA