Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i3 maraton edition

Startet av Smbob, onsdag 12. september 2018, klokken 16:28

« forrige - neste »

Smbob

Hadde bilen inne på førstegangs service i dag. Kom da i snakk med en selger som kunne tilby i3 maraton edition med relativt kort leveringstid.
Da dukket det opp en tanke; selge vår i3 som er to åt og kjøpe en ny. Samme batteri, samme utstyr, men en litt kjedelig gråfarge og med panser i samme farge som bilen.
Ser at mellomlegget ikke trenger å bli så stort, hvis man får benytte seg av bedriftsavtalen.
Dagens batterikapasitet dekker vårt behov og ser ikke noen stor gevinst med 120 batteri for vår del.

Skal man holde seg til i3 et par år til tror jeg et slikt bytte er «fornuftig».

Noen tanker?
Polstar 2 - Moon
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Trond.m

Tror nok jeg hadde ventet på 120 Ah gitt. Rekkevidden betyr kanskje ikke så mye for deg, men markedet vil nok senke bruktprisene på 94 Ah den dagen 120 Ah er ute på veien. Det forutsetter at prisen ikke øker mye...kanskje maks 15000. Når det gjelder utseende, så synes jeg at at heltgrå bil ser bra ut, og den vil nok skille seg positivt ut på bruktmarkedet i forhold til andre 94 Ah. Det er mange som ikke liker tofarget bil, og som vil unngå sort bil uten metallic.

hELgenen

Sitat fra: Smbob på onsdag 12. september 2018, klokken 16:28
Hadde bilen inne på førstegangs service i dag. Kom da i snakk med en selger som kunne tilby i3 maraton edition med relativt kort leveringstid.
Da dukket det opp en tanke; selge vår i3 som er to åt og kjøpe en ny. Samme batteri, samme utstyr, men en litt kjedelig gråfarge og med panser i samme farge som bilen.
Ser at mellomlegget ikke trenger å bli så stort, hvis man får benytte seg av bedriftsavtalen.
Dagens batterikapasitet dekker vårt behov og ser ikke noen stor gevinst med 120 batteri for vår del.

Skal man holde seg til i3 et par år til tror jeg et slikt bytte er «fornuftig».

Noen tanker?

Hva snakker vi om i mellomlegg?

Smbob

Angående 120 batteri, indikerer forhandler at BMW vil øke prisen en del på disse modellene.
Noe jeg er undrende til, da i3 med 120 batteri ikke blir noen "vinner" med tanke på rekkevidde i småbilsegmentet.
Er en del andre biler som triller lengre enn hva den nye i3´n vil gjøre.
MEN der er ikke like morsomme biler som i3  :)

Mellomlegg er avhengig av hva man får for den gamle, men pluss-minus 40k i mellom.
Polstar 2 - Moon
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Trond.m

#4
Før introduksjonen av av 94 Ah (50 % kapasitetsøkning) så antydet vel forhandlerne også en vesentlig prisøkning. De mente også at kampanjeprisene på utstyr trolig ville stoppe. Resultatet var en ganske moderat prisøkning (mener å huske ca 13000 kr) og kampanjene fortsatte. Tviler på at prisøkningen blir større denne gangen hvor økningen bare er 25 %, men det er selvfølgelig en mulighet for at FC og Charge edition ikke videreføres og at det dermed blir vesentlig dyrere. Husk også at Nissan Leaf ikke hadde vesentlig prisøkning ved introduksjonen av Leaf 2 med 30 % større batteri.

Disqusor

120 Ap øker prisen med ca Kr. 15-20000,-

Trond.m

Sitat fra: Disqusor på torsdag 13. september 2018, klokken 08:16
120 Ap øker prisen med ca Kr. 15-20000,-
Går ut fra at du tror dette, for det er vel ingen som kan bekrefte det pt. Personlig tror jeg 10-15 tusen.

Smbob

Dette er noe man ikke vet, og økningen i rekkevidden har ingen praktisk betydning for oss.
Uansett er vår i3 nå solgt. Kronebeløp 38 000 under det vi betalte for 23 måneder siden.
Og ny i3 maraton er bestilt. Vi velger i3 ett par år til, så får man se hvordan markedet da er med tanke på "rimelige" el-biler  med hengerfeste.
Polstar 2 - Moon
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA