Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Greieste "hjemmelader" for 2018 mod e-Golf

Startet av Radiobil1, onsdag 12. september 2018, klokken 09:26

« forrige - neste »

Radiobil1

Må ha opp en enkel ladestasjon i heimen.
Hva av det som finnes på markedet er best og billigst for å få så hurtig lading som mulig.


Har 400v anlegg, hvis det gjør noen forskjell.


P.S.
Hva slags ladekabler/ladere følger med på nye biler fra VW?

nojac

Jeg bruker bare vanlig stikkontakt og kan ikke hjelpe med valg av hjemmelader.

Med bilen følger to kabler: En vanlig stikkontakt til type 2 med kladd (som begrenser til 10A/2,3 kW) og en type2/type2 for ladestasjoner (AC)  Til hurtiglading trengs jo ikke egen kabel.
2018 e-Golf

KjellG

Til nye eGolf ville jeg valgt en 3-fase 16A som gir tilgang til 7kW.
Ev 25-32A om du også skal lade andre biler med enspenningingslader ombord og har det travelt.
Med et 16A uttak kan du lade med 3,6kW på én fase. 

DCDriver

...og dermed er vel de trauste Salto-boksene et greit alternativ?

elektrolux

#4
Trauste ja, men trådstarter ønsker best og billigst og nevner at han har 400V.

Vi foreslår denne 11 kW Ratio med innebygget 6 mA DC jordfeilvern. Med 3 fase 400V kan denne gi bilen 7 kW fra 2 av fasene. Blir neppe rimeligere enn det til kun 5990.- og uten behov for B vern:

https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/11-kw-homebox-type-2-stikk-og-innebygget-6-ma?tm=ladestasjoner
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Limodriver

EV institute i Trondheim selger portabel justerbar ladekabel som kan lade med inntil 32amp. Denne er justerbar 6, 10, 16 og 32 amp, men kan programmeres til andre strømstyrker. Med b vern og 32 amp kontakt montert på veggen er dette en rimelig og fleksibel løsning. Ved å lage en overgang til schuko kan den også brukes til å lade 6, 10 og 16 amp fra schuko.

Jeg har denne løsningen selv og er veldig fornøyd. I og med at kabelen er portabel kan en lade med 32 amp i industrikontrakter der det finnes.

geear

Leverer den 3-fas da? Ellers blir det en solid skjevlast.

I tillegg må du uansett legge opp ny kurs med jordfeilbryter type B og CEE-uttak, fort 3-5000,-? Og så kommer ladekladden sikkert på 4000,- til? Da er skikkelig 3-fas ladestasjon et lett valg i min verden, selv om det kanskje blir et par tusenlapper ekstra.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA