Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjørelengde

Startet av SveinGu, onsdag 12. september 2018, klokken 06:38

« forrige - neste »

SveinGu

Hvor lang estimert kjørelengde viser deres AmperaE når bilen er fulladet?

Tellus

#1
Har sett alt fra over 45 mil til under 30. Det avhenger av hva slags forbruk jeg har hatt i tiden før. Småkjøring vinterstid med bruk av forvarming får jeg snitt høyt på 20-tallet (kwh/100km). Om sommerern i 20 grader + med pen kjøring er snittforbruket langt under 15 kwh/100 km.

SveinGu

Ok! Vi er nye eiere av en AmperaE så litt ukjent med systemet enda :-)

Counterpointer

Det er en GOM med maks og min angivelse. Dvs den baserer seg på de siste turene og noen andre parametere. Er ganske nøyaktig når du følger samme bruksmønster, og litt villedende når det skifter til et annet. F eks hvis du har mye småkjøring i kulde og så drar på varm langtur (= bedre enn Gom rekkevidde) eller omvendt, som gir dårligere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA