Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp til å finne ladeløsning i Bergen sentrum

Startet av malimo, tirsdag 11. september 2018, klokken 14:29

« forrige - neste »

malimo

Hei!

Grunnet et desperat forsøk på å spare bom-og drivstoffavgifter har jeg gått til innkjøp av en Leaf Tekna 2013 og strålende fornøyd med selve bilen! Jeg har ikke mulighet til å lade på jobb (Bergen Fengsel) og det er heller ikke mulighet utenfor leiligheten rett ved stadsporten i sentrum før i mars. Jeg lurer på hvilke muligheter jeg har til å lade da? Vil selvfølgelig ikke bruke hurtiglading og spare mest mulig.

Bor i nærheten av sentrum, er det noen steder jeg her kan ha bilen ladende 2-3 ganger i uken etter jobb?

Mener de fleste steder i sentrum er enten avgiftsbelagt, forbeholdt beboere/kunder eller begrenset.
Bygarasjen hørtes ut som et dyrt tiltak og da er det kanskje billigere med hurtiglading?

Selv med hurtiglading 2-3 ganger i uken kommer jeg jo billigere ut enn bom+bensin, så ikke noe jeg angrer på forøvrig :D :+1:

talisker

Er det ikke snakk om 10 kroner i timen i Bygarasjen etter klokken 19 og på søndager, med elbilrabatt + betaling for ladeområdet ? Vil påstå at det er ganske rimelig, billigere enn mange av Fortum sine fleksiladere.

jkirkebo

Sitat fra: talisker på tirsdag 11. september 2018, klokken 15:44
Er det ikke snakk om 10 kroner i timen i Bygarasjen etter klokken 19 og på søndager, med elbilrabatt + betaling for ladeområdet ? Vil påstå at det er ganske rimelig, billigere enn mange av Fortum sine fleksiladere.

Med 3,3kW netto inn på batteriet blir det drøye 3,- pr. kWh, noe som er bare marginalt billigere enn å hurtiglade.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ebe

Jo, 10 kr/t for lading og parkering.

Selve ladingen koster 4 kr pr. time på kveld og søndag.

Parkeringssvgift for elbiler kommer i tillegg, med en makspris på 75,- dagen og makspris på 630 kr mnd. Timesparkering er 6 kr pr. time kveld og søndag.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

Rart ikke fengselet kan sette opp noen punkter for ansatte? For kost og brukspris?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA