Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dekk og felg-dimensjoner

Startet av RayBomb, tirsdag 11. september 2018, klokken 07:41

« forrige - neste »

Tellus

Sitat fra: S.S på mandag 08. oktober 2018, klokken 08:58
Jeg gikk for Hakka9 (pigg), med 235-55-20, en del rimeligere enn 245-50, og innafor på omkrets, noen prosent mer.
De blir montert på originalfelgene.

Mulig du fant et sweetspot der. "Kun" 235 bredde, men 19 tommer omkrets.

Vannkraft


Eoniq

Takk til Kåre Knatten, Vannkraft og Stikkontakt, da går jeg for Continental Viking Contact 7

Cowboystrekk

#33
Sitat fra: Eoniq på mandag 08. oktober 2018, klokken 22:01
Takk til Kåre Knatten, Vannkraft og Stikkontakt, da går jeg for Continental Viking Contact 7
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Eoniq


Elbildilla

#35
Dokument fra Jaguar som viser godkjente dekk:


De nordiske piggfrie vinterdekkene er de som under kommentarer heter "studless". De som heter Alpine er kontinentale vinterdekk, dvs ikke beregnet på nordisk vinterklima.

Tenkte først det var rart at de ikke har med Continental nordiske vinterdekk. Er vel fordi de i lista er de dekkene man kan kan få bestilt via forhandler og som har delenummer i systemet.


Cowboystrekk

Flere Teslaeiere har testa Nereus og opplevde de ikke som like gode på is som Nokian og Conti. Teslabjørn testa alle 3 og fikk lavere forbruk med Nokian, andreplass til Conti og Nereus brukte flere prosent mer enn begge de andre. Karakterene deres på rullemotstand er B for Nokian, C for Conti og E for Nereus som samsvarer bra med Teslabjørns test. Nereus framstår som kontinentale vinterdekk, dvs de er bedre enn Nokian og Conti på våt veg, MEN dårligere på is.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Nordlands

#37
Sitat fra: Elbildilla på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 18:05
Dokument fra Jaguar som viser godkjente dekk
...
Tenkte først det var rart at de ikke har med Continental nordiske vinterdekk. Er vel fordi de i lista er de dekkene man kan kan få bestilt via forhandler og som har delenummer i systemet.
Det første utsagnet her blir feil - bilprodusent har vel ikke noe med godkjenning av enkelte dekkmerker/typer. Det andre utsagnet stemmer heller ikke da en del av de som har fått 20" vinterdekk fra forhandler i Norge har fått Continental ContiVikingContact 6 i 255/50-20, og det er ikke på listen.

Edit: Listen passer imidlertid meg greit da jeg har bestilt Nokian R2 i 245/50-20 som flere steder selger billig nå.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Cowboystrekk

Sitat fra: Nordlands på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 20:34
Sitat fra: Elbildilla på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 18:05
Dokument fra Jaguar som viser godkjente dekk
...
Tenkte først det var rart at de ikke har med Continental nordiske vinterdekk. Er vel fordi de i lista er de dekkene man kan kan få bestilt via forhandler og som har delenummer i systemet.
Det første utsagnet her blir feil - bilprodusent har vel ikke noe med godkjenning av enkelte dekkmerker/typer. Det andre utsagnet stemmer heller ikke da en del av de som har fått 20" vinterdekk fra forhandler i Norge har fått Continental ContiVikingContact 6 i 255/50-20, og det er ikke på listen.

Edit: Listen passer imidlertid meg greit da jeg har bestilt Nokian R2 i 245/50-20 som flere steder selger billig nå.
Det er vell det smarteste 20"-valget du kan gjøre mtp rekkevidde ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Elbildilla

Sitat fra: Nordlands på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 20:34
Sitat fra: Elbildilla på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 18:05
Dokument fra Jaguar som viser godkjente dekk
...
Tenkte først det var rart at de ikke har med Continental nordiske vinterdekk. Er vel fordi de i lista er de dekkene man kan kan få bestilt via forhandler og som har delenummer i systemet.
Det første utsagnet her blir feil - bilprodusent har vel ikke noe med godkjenning av enkelte dekkmerker/typer. Det andre utsagnet stemmer heller ikke da en del av de som har fått 20" vinterdekk fra forhandler i Norge har fått Continental ContiVikingContact 6 i 255/50-20, og det er ikke på listen.

Edit: Listen passer imidlertid meg greit da jeg har bestilt Nokian R2 i 245/50-20 som flere steder selger billig nå.
Uttrykte med litt utydelig. Tror lista er en oversikt over dekk man kan bestille hos forhandlere som har et Jaguar-delenr. Jaguar går god for at disse dekker de nødvendige behov/krav for de forskjellige regionene. Det er fritt frem å benytte andre dekk.

Har hørt at det er flere som har fått Continental ContiVikingContact 6 som vinterdekk på 20" fra forhandlerne. Er det noen som har fått Nokian Hakkapeliitta R2-vinterdekk på 20" fra forhandler?

JaguarPace

Sitat fra: Elbildilla på onsdag 10. oktober 2018, klokken 14:30
Sitat fra: Nordlands på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 20:34
Sitat fra: Elbildilla på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 18:05
Dokument fra Jaguar som viser godkjente dekk
...
Tenkte først det var rart at de ikke har med Continental nordiske vinterdekk. Er vel fordi de i lista er de dekkene man kan kan få bestilt via forhandler og som har delenummer i systemet.
Det første utsagnet her blir feil - bilprodusent har vel ikke noe med godkjenning av enkelte dekkmerker/typer. Det andre utsagnet stemmer heller ikke da en del av de som har fått 20" vinterdekk fra forhandler i Norge har fått Continental ContiVikingContact 6 i 255/50-20, og det er ikke på listen.

Edit: Listen passer imidlertid meg greit da jeg har bestilt Nokian R2 i 245/50-20 som flere steder selger billig nå.
Uttrykte med litt utydelig. Tror lista er en oversikt over dekk man kan bestille hos forhandlere som har et Jaguar-delenr. Jaguar går god for at disse dekker de nødvendige behov/krav for de forskjellige regionene. Det er fritt frem å benytte andre dekk.

Har hørt at det er flere som har fått Continental ContiVikingContact 6 som vinterdekk på 20" fra forhandlerne. Er det noen som har fått Nokian Hakkapeliitta R2-vinterdekk på 20" fra forhandler?

I min kontrakt/ordre står det Continental (029KA), så regner med det da er de piggfrie vinterdekkene, Continental ContiVikingContact 6?
Motor har testet disse som beste piggfrie i 2017/2018, med blant annet topp score på rullemotstand og støy. Så da tenker jeg de har rett... ;)
https://www.motor.no/tester/vinterdekk/2017/continental-contivikingcontact-6/
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

Utladet

#41
Tenkte det kunne være interessant å vite vekten på hjulene til i pace. Jeg gikk for standard 18 tommere. Tror felgen het 1022. Disse ble levert med Michelin lattitude tour HP dimensjon 235/65R18. Veide hjulet til 24,4kg. Positivt overrasket over vekten egentlig. Noen som har veid 20 og 22 tommere?

RayBomb

Er dette sommerdekk?


Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Utladet

Er sommerdekk ja. Men de er M+S merket, bra med seipinger, men tror ikke jeg ville brukt dem om vinteren. Kjøpte samme felg til vinterdekk. Har ikke fått veid dem enda. Vinterdekkene jaguar leverte var continental contivikingcontact 7.

Stikkkontakt

Sitat fra: Utladet på onsdag 26. desember 2018, klokken 14:45
Tenkte det kunne være interessant å vite vekten på hjulene til i pace. Jeg gikk for standard 18 tommere. Tror felgen het 1022. Disse ble levert med Michelin lattitude tour HP dimensjon 235/65R18. Veide hjulet til 24,4kg. Positivt overrasket over vekten egentlig. Noen som har veid 20 og 22 tommere?

Originale FE 20" 5070 veier 28,1 kilo.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA