Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bagasjerom?

Startet av Cowboystrekk, mandag 10. september 2018, klokken 22:31

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Etter ny info om mulig app-støtte samt svært gledelig info fra Tesla-Bjørn om rekkevidde, plass ellers etc vurderer vi igjen Niro. Dog er 451 liter litt knapt bagasjerom, men så ut som det var mye å ta av under. På Kia Niro hybrid kan man mot et pristillegg utvide bagasjerommet\ta bort endel under og senke golvet om jeg forstår der rett. Noen som vet noe om evt sånn mulighet på EV? Synes det er litt vanskelig å se hva som kan fjernes for å bygge ned i videoene til Bjørn.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

geear


Cowboystrekk

Ja, har sett den, men lurer på hvor mye man kan plukke ut og få til et flatt golv :) Vi drar rundt med unger, sportsutstyr, våte klær etc og må nesten ha et tradisjonelt golv, lurte på om man kan foreta noen form for senkning i EVen :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Bjoris

En kan nok senke dette ganske mye, ser ikke ut som det er noe vitalt som hindrer dette selv om TB ikke får tatt ut alt under i en håndevending.

Nei, det er en imponerende bil dette, jeg er fortsatt redd den har ett billig bil preg, men den blir selvsagt tatt ut da jeg regner med at det blir gratis bil en stund, ser at Kia fortsatt skriver at du vil få bilen 2. halvår 2019 om du bestiller nå. Isåfall blir det bra meningsløst å stå i Kona kø med 2 års ventetid, men det gjenstår å se om ikke Kia Norge tar seg litt vann over hode der. Det virker jo som alle land er interessert i denne bilen...

bjornskj

På Niro Hybrid så tilbyr de muligheten til å bytte ut den plastformen som ligger under bagasjeromgulvet (utvidet bagasjerom), noe som medfører at en kan senke det. Det er vel ikke enda klart om de tilbyr denne opsjonen til EV utgaven men da rommet er ganske stort så er det nok mulig.

Merk bare at ulempen med dette er at en ikke lengre vil få tilnærmet flatt gulv om en velger å legge ned bakseteryggen.

Cowboystrekk

Takk for svar. Tenkte på en sånn løsning som du beskriver bjornskj, håper det er mulig å senke en hel del :) Flatt golv for oss er ikke så nøye, mest mulig bagasjeplass er veldig nøye :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

bjornskj

Det jeg lurer på her er om hvis en går for en slik "nedsenket gulv" løsning om det er mulig å heve det igjen slik at en kan få flatt gulv når en legger ned seteryggene? Er nemlig slik i den Golfen jeg har i dag der en kan fjerne en plastramme og dermed senke gulvet - og ønsker en normal høyde igjen så er det bare å montere inn rammen.

Noen som har erfaring fra noen av de andre Kia modellene om hvordan de har konstruert denne løsningen
med nedsenkbar gulv? Kan man heve gulvet igjen om man ønsker?

HCO

På Kona kan man plukke ut noe "isopor" og flytte originalgulvet et hakk ned, det er spor langs sidene som man trer gulvet i. Om man er på Ikea og trenger flatt bagasjerom, er det bare å flytte gulvet opp i standardsporene igjen.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Girstang

For å utnytte maks bagasje må man vel ha bagasje senkesett og sånn hundebur sak så ikke ting flyr fremover. Viktig å kunne laste til taket. Ingen bilder/video å oppdrive med dette settet?

bjornskj

Har ikke klart å oppdrive bilder av hvordan det ser ut med dette senkesettet så lurer litt på det selv. Når det gjelder hundebur så er det en som har benyttet dette: https://www.travall.co.uk/kia/niro-2016--/travall-dog-guard-tdg1534 i Niro Hybrid og denne vil koste ca. 1600.

Kårepåsporet

Løsningen er sannsynligvis å mekke ny plate selv. Kryssfinerplate på rundt 10 mm (en kan forsterke denne, eller gå for tykkere plate).
Så kan en trekke denne med stoff fra Biltema, jeg gjorde det med Soul, ble veldig bra.
Edit: Jeg laget luke i plata til kompressor, varseltrekant og lappesaker.
https://www.biltema.no/bil---mc/bilstereo/bilstereo-tilbehor/hoyttalerteppe-2000016630

Zuexi

Sitat fra: bjornskj på torsdag 13. september 2018, klokken 12:04
Har ikke klart å oppdrive bilder av hvordan det ser ut med dette senkesettet så lurer litt på det selv. Når det gjelder hundebur så er det en som har benyttet dette: https://www.travall.co.uk/kia/niro-2016--/travall-dog-guard-tdg1534 i Niro Hybrid og denne vil koste ca. 1600.
Ut ifra videoen til TB kan det se ut som man også fjerner forankringskrokene (til gitteret innerst ved seteryggen) hvis man tar ut hele plastrammen.

jaso

Skulle gjerne sett kofferter satt på høgkant, ville det då gått 3 store? Er jo mindre behov for gitter også då vil eg påstå.
(Solgt) Kia Soul EV 2016 - Svart
Tesla Roadster 2012 - Cosmic Black

Yeyeye

Hvor fant du info om mulig app støtte? Jeg kommer til å savne selv den trege Nissanappen.

Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 10. september 2018, klokken 22:31
Etter ny info om mulig app-støtte samt svært gledelig info fra Tesla-Bjørn om rekkevidde, plass ellers etc vurderer vi igjen Niro. Dog er 451 liter litt knapt bagasjerom, men så ut som det var mye å ta av under. På Kia Niro hybrid kan man mot et pristillegg utvide bagasjerommet\ta bort endel under og senke golvet om jeg forstår der rett. Noen som vet noe om evt sånn mulighet på EV? Synes det er litt vanskelig å se hva som kan fjernes for å bygge ned i videoene til Bjørn.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA