Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

eoMini den minste ladestasjonen på markedet med type 2 uttak

Startet av Ladefabrikken, mandag 10. september 2018, klokken 22:08

« forrige - neste »

Ladefabrikken

eoMini den minste ladestasjonen med Type 2 uttak, passer alle moderne elbiler (lansert etter 2008).
Dette er den perfekte hjemmelader eller hyttelader.
eoMini er en stilren og minimalistisk ladestasjon for deg som ønsker en stasjon som ikke er så dominerende på veggen. Den måler kun  75 x 125 x 175 mm (LxBxH).
Pris 6900,-
Ladeeffekt kan justeres fra 11A - 32A 1 fas
http://ladefabrikken.no/produkt/eomini/
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Elmo

Håndterer denne å lage bil med 16A type2-type2 kabel når ladestasjonen er satt til høyere - feks 32A
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

jkirkebo

Sitat fra: Elmo på tirsdag 11. september 2018, klokken 19:00
Håndterer denne å lage bil med 16A type2-type2 kabel når ladestasjonen er satt til høyere - feks 32A

16A type 2 kabel finnes ikke, den er i så fall på 20A.

Jeg kjenner ikke eoMini men EcoLite dropper pilotsignalet til 20A når en slik kabel brukes. Jeg vil anta de fleste ladestasjoner fungerer slik nå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 11. september 2018, klokken 19:04
16A type 2 kabel finnes ikke, den er i så fall på 20A.
Du har sikkert rett,
men jeg trodde kabelen som fulgte med eUp i 2014 var bare 16A, og den har jeg hatt problem med å få til å funke på flere offentlig ladestolper.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

jkirkebo

Sitat fra: Elmo på tirsdag 11. september 2018, klokken 19:28
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 11. september 2018, klokken 19:04
16A type 2 kabel finnes ikke, den er i så fall på 20A.
Du har sikkert rett,
men jeg trodde kabelen som fulgte med eUp i 2014 var bare 16A, og den har jeg hatt problem med å få til å funke på flere offentlig ladestolper.

Den er nok på 20A, men det hjelper lite. En del eldre ladestolper fikser ikke kabler på <32A dessverre. Det gjelder dog neppe dagens produkter, dette problemet er nok i hovedsak løst. Sikkert mulig at noen selger gamle produkter ennå til offentlig bruk, men til hjemmebruk kan jeg ikke tenke meg at du får problem med noen av dagens ladestasjoner.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA