Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

veggboks/lader som passer til Leaf 30Kwh og Kona?

Startet av Kåre_S, fredag 26. oktober 2018, klokken 10:27

« forrige - neste »

Kåre_S

jeg frir til dere som har litt erfaring med to typer elbiler...

Jeg har en Leaf 2016 mod 30 kWh med 6,6 kWh lader og skal snart få en Hyundai KONA.

jeg trenger en veggboks som passer til BEGGE disse bilene. Vil gjerne slippe å holde på med to typer kabler.

Er det mulig å få til ?

Mvh Kåre
Tesla Model 3 Long Range (april 2019)
40 Kwh Leaf (april 2018)

cra

Hvis Leafen din har Type2 så er det vel samme plugg som på Kona, og du er "good to go", bare kjøp en type2 ladeboks. Hvis Leafen har gamletypen kontakt er du "shit out of luck", og må enten ha to ulike kabler, eller i det minste en adapter.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

nofuelno

Leaf 2016 har type 1
Hyundai har type 2

Du må sette opp en veggboks med type 2 uttak og bytte på type kabel du benytter.

Alternativet blir å sette opp en veggboks med 2 ladeuttak ;)
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Joltus

Sitat fra: cra på fredag 26. oktober 2018, klokken 11:06
Hvis Leafen din har Type2 så er det vel samme plugg som på Kona, og du er "good to go", bare kjøp en type2 ladeboks. Hvis Leafen har gamletypen kontakt er du "shit out of luck", og må enten ha to ulike kabler, eller i det minste en adapter.
Er da ingen shit out of luck bortsett fra at han må bruke medfølgende kabel til begge bilene?

Ladeboks med type 2 uttak skal du ha som nevnt rett over her. Ikke med fast kabel. De kablene du trenger for å lade kona og leaf følger med bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA