Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Handlet ny i3, spørsmål om ekstrautstyr

Startet av Oyvindjs, mandag 10. september 2018, klokken 12:11

« forrige - neste »

Oyvindjs

Hei, har nettopp fått en MY18 i3 med alt på, og har noen spørsmål om ekstrautstyr utover dette.

1. Jeg skulle gjerne hatt et setetrekk bak for å skåne setene for småens sko og sand som følger med fra barnehagen. Poden sitter i bakovervendt barnesete med isofix en stund til.

2. Felger. Finnes det ettermarkedsfelger til disse doningene? Jeg syntes de orginale er omtrent like spennende som kneippbrød til 6.90.  Passer evt. i3S sine felger på i3?  De er iallefall hakket sprekere, og jeg så rett og slett ikke kostnytteverdien som god nok å velge i3S fremfor i3.

3. Er det noen gode og greie takboksløsninger til disse bilene?

4. Trådløs lading for mobiler. Bruker dere noen gode løsninger? Hadde håpet BMW skulle komme med trådløs lading som tilvalg(himmel, til og med Hyundai klarer det.....), men det ser dårlig ut.

mvh
Øyvind

Burger

#1
3 : Av å følge litt med på diskusjonen her så har jeg kommet fram til at i3 ikke duger til takboks.

4 : You and me both. Si ifra om du finner noe, fant noe som kunne passe i koppholderen men desverre så virket det som man ikke kunne bruke deksel. Kanskje har de blitt bedre :


https://www.youtube.com/watch?v=rTGUDO-cvIM
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Samco

Mega hjul.no har etter marked felger til i3 ikke store utvalget men ...

Orbit

I tillegg til de felgene Megahjul har (19"+20"), har også GS bildeler en felg i to varianter (alu/sort eller ren alu). Men som allerede sagt er det lite å velge i.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

1317142119

Sitat fra: Orbit på søndag 23. september 2018, klokken 20:03
I tillegg til de felgene Megahjul har (19"+20"), har også GS bildeler en felg i to varianter (alu/sort eller ren alu). Men som allerede sagt er det lite å velge i.
Den nettsiden gir godt inntrykk. For å se innholdet du linker til må man velge bil først. Når man har valgt i3 94Ah får man opp motorolje ...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA