Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 eller etron

Startet av Svolar, mandag 10. september 2018, klokken 06:21

« forrige - neste »

Øyvind.h

Når det gjelder bagasjeplass og de bilene/testene jeg har sett virker litermålet for M3s bagasjeplass svær underdrevet. I-Pace derimot godt overdrevet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Vegar Beider

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 18. september 2018, klokken 22:37
Sitat fra: Vegar Beider på tirsdag 18. september 2018, klokken 21:47

Nå har alltid Amazon tjent penger da, det er jo en vesentlig forskjell.

Kan være lurt å undersøke litt før du sender avgårde sånne påstander. Amazon ble opprettet i 1994 og hadde sitt første kvartalsoverskudd i Q4 2001.



https://en.m.wikipedia.org/wiki/Amazon_(company)


Beklager, min kilde var tydeligvis gal.

Jejl

Sitat fra: model3citizen på onsdag 19. september 2018, klokken 07:01
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 10. september 2018, klokken 08:49
Model 3 har bedre plass til baksetepassasjerer enn Model S, men betydelig mindre plass til bagasje.

Bedre plass i hvilken retning? Jeg har hatt tre røslige karer i baksetet på S-en, det har jeg ingen tro på at er like komfortabelt for dem i en 3-er.

Så er spørsmålet om hu her får det like greit?


Model 3 har etter det jeg har sett betydelig bedre plass i høyden i baksetet. Grensen for å sitte greit i baksetet på S er vel rundt min egen høyde på 186 cm i setet i midten dersom en har en litt tilbakelent sittestilling.
Men sitteputen i 3en er lavere, så en får ikke like mye lårstøtte.

JorEl

TM3 og Eltron er nokså forskjellige biler ::) Hva med 2stk $35k mot en Eltron?
Selv om jeg liker Tesla så skal min elbil være den som gir mest for pengene. Da må jeg vente til prisene er satt for de som skal selges i Norge. Til nå har vel Tesla vært i toppen mtp fart og kjøreglede, og kommer til å være det en god stund fremover. At man i tillegg får bilen oppgradert etter man har kjøpt er jo noe som imponerer meg.(ota)

Håper Audifolket får sin elbil til god pris. Jeg har ikke så mye penger uten en skikkelig god finasieringsordning :'(

Gratulasjoner til alle fremtidige elbilkjøpere, nå som konkurransen blir enda bedre :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA