Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 eller etron

Startet av Svolar, mandag 10. september 2018, klokken 06:21

« forrige - neste »

mortys

Personlig kan jeg ikke forstå at en kan sette Tesla opp mot Audi med tanke på byggekvalitet og finish. Joda begge er store og elektriske med lang rekkevidde, men der stopper det (etter min mening).

Selv om det er litt på sidelinjen så kan vel alle som driver bedrift fortelle at et foretak som ikke enda pr dags dato har tjent penger i løpet av 15år, ikke fortjener livets rett.....

Øyvind.h

Bilene er gode på forskjellige områder. Tesla leverer mye Audi mangler, og omvendt.

Når det gjelder inntjening - det blir bare for dumt å svare på. De fleste kjenner Teslas historikk og mål.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Magnus Hansen

Sitat fra: mortys på tirsdag 18. september 2018, klokken 20:39
Selv om det er litt på sidelinjen så kan vel alle som driver bedrift fortelle at et foretak som ikke enda pr dags dato har tjent penger i løpet av 15år, ikke fortjener livets rett.....

Du sa vel da det samme om Amazon for noen år siden?

Vegar Beider

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 18. september 2018, klokken 20:51
Sitat fra: mortys på tirsdag 18. september 2018, klokken 20:39
Selv om det er litt på sidelinjen så kan vel alle som driver bedrift fortelle at et foretak som ikke enda pr dags dato har tjent penger i løpet av 15år, ikke fortjener livets rett.....

Du sa vel da det samme om Amazon for noen år siden?

Nå har alltid Amazon tjent penger da, det er jo en vesentlig forskjell.

Øyvind.h

Rekk opp hånden de som mener Tesla burde satt overskudd foran ekspansjon de senere årene.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Vegar Beider

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 18. september 2018, klokken 21:58
Rekk opp hånden de som mener Tesla burde satt overskudd foran ekspansjon de senere årene.

Ikke her.  :)

Er vel ikke mange her som har så mye å lære bort til Elon, selv om de tror det selv.
Han satser så det lukter svidd, og det tror jeg er det eneste som virker i dette markedet. Ikke noe for halvhjertede forsøk og sveklinger. Håper de overlever, markedet trenger dem.

Ok, men dette er altså en Audi-tråd i et Audi-forum.    ;)

samotholt

Sitat fra: mortys på tirsdag 18. september 2018, klokken 20:39
Personlig kan jeg ikke forstå at en kan sette Tesla opp mot Audi med tanke på byggekvalitet og finish. Joda begge er store og elektriske med lang rekkevidde, men der stopper det (etter min mening).
Hm, har audien lang rekkevidde? Over 40 mil WLTP. M3 har 50 mil EPA. Om det blir 49,9 mil WLTP så er det rimelig bra, men fortsatt ikke i "nærheten av" like bra som en M3 som koster mye mindre. Kjenner at jeg (foreløpig) er rimelig skuffet over Audi, ikke minst også over effekt/ytelse.

Du får gjerne kjøre premium for meg. Jeg foretrekker å komme fram.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Magnus Hansen

Sitat fra: Vegar Beider på tirsdag 18. september 2018, klokken 21:47

Nå har alltid Amazon tjent penger da, det er jo en vesentlig forskjell.

Kan være lurt å undersøke litt før du sender avgårde sånne påstander. Amazon ble opprettet i 1994 og hadde sitt første kvartalsoverskudd i Q4 2001.



https://en.m.wikipedia.org/wiki/Amazon_(company)

Touring

Lurer på om jeg skal kjøpe Opel Astra sedan eller X5. Opel er billigere og bruker mindre på mila. Den må jo være bedre?

Mr Oizo

Sitat fra: samotholt på tirsdag 18. september 2018, klokken 22:20
Sitat fra: mortys på tirsdag 18. september 2018, klokken 20:39
Personlig kan jeg ikke forstå at en kan sette Tesla opp mot Audi med tanke på byggekvalitet og finish. Joda begge er store og elektriske med lang rekkevidde, men der stopper det (etter min mening).
Hm, har audien lang rekkevidde? Over 40 mil WLTP. M3 har 50 mil EPA. Om det blir 49,9 mil WLTP så er det rimelig bra, men fortsatt ikke i "nærheten av" like bra som en M3 som koster mye mindre. Kjenner at jeg (foreløpig) er rimelig skuffet over Audi, ikke minst også over effekt/ytelse.
Ufattelig at noen kjøper Model X 75 når de kan kjøpe Hyundai Kona. Halve prisen og bedre rekkevidde?

Counterpointer

Sitat fra: Mr Oizo på tirsdag 18. september 2018, klokken 23:19
Sitat fra: samotholt på tirsdag 18. september 2018, klokken 22:20
Sitat fra: mortys på tirsdag 18. september 2018, klokken 20:39
Personlig kan jeg ikke forstå at en kan sette Tesla opp mot Audi med tanke på byggekvalitet og finish. Joda begge er store og elektriske med lang rekkevidde, men der stopper det (etter min mening).
Hm, har audien lang rekkevidde? Over 40 mil WLTP. M3 har 50 mil EPA. Om det blir 49,9 mil WLTP så er det rimelig bra, men fortsatt ikke i "nærheten av" like bra som en M3 som koster mye mindre. Kjenner at jeg (foreløpig) er rimelig skuffet over Audi, ikke minst også over effekt/ytelse.
Ufattelig at noen kjøper Model X 75 når de kan kjøpe Hyundai Kona. Halve prisen og bedre rekkevidde?
Det må du spørre Gabrielsen om!

Øyvind.h

Nå tipper jeg Oizo var ironisk, men det er to helt forskjellige segmenter. Akkurat som M3 og E-tron.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Strøm Tycoon

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 10. september 2018, klokken 08:49
Model 3 har bedre plass til baksetepassasjerer enn Model S, men betydelig mindre plass til bagasje.

Bedre plass i hvilken retning? Jeg har hatt tre røslige karer i baksetet på S-en, det har jeg ingen tro på at er like komfortabelt for dem i en 3-er.

Så er spørsmålet om hu her får det like greit?


ELefant

#43
Vurderer selv M3 i steden for E-tron, men ikke fordi de er i samme segment eller dekker samme behov. Hvis jeg til slutt vurderer at E-tron ikke gir den totale «pakka» jeg forventer av en elbil til 800-850`kr, (rekkevidden er mitt ankepunkt) er M3 min plan B. Jeg står på liste på begge, og levering ser ut til å kunne bli noenlunde samtidig? I motsetning til I-Pace tror jeg bagasjeplassen i M3 er underkommunisert for å selge mer X og S, noe diverse videoer tildels bekrefter (alle som ser bagasjeplassen er positivt overrasket - inkl TeslaBjørn

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA