Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan importere POI og ruter i native Kona + AA tips & tricks

Startet av bno, søndag 09. september 2018, klokken 13:10

« forrige - neste »

bno

Synes det kan være greit å etablere et tema for bruk av navi anlegget. (For egen del da jeg kommer til å kjøre en del utenlands) Har akkurat importert POI i det native Navigasjonsanlegget i Kona. Gikk veldig fint, men vil bruke litt tid på å få lagd en "grei" (for å kombinere Goggle maps) oppskift her så kommer tilbake på dette. Om det ikke er andre som allerede har forsøkt og har gode tips å videre bringe her.

Link til Android Auto tips & tricks i Opel Ampera forumet.

goev

Spennende! Hadde vært greit å kunne fått importert alle CCS-ladestasjonene :)
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

bno

Gå inn her på E-Golf forumet og les litt om akkurat det. Ser ut som linkene i tråden ikke lengre fungere ? Se da her har ikke fått tid selv enda. Gikk som smurt, men ønsker prøve meg litt frem før jeg konkluderer, men ser da rimelig greit ut faktisk mye enklere enn jeg hadde trodd og vesentlig enklere enn med Discover pro VW. Dette var makalaust.

ProsjektX

Er det noen forbedring fra Ioniq? Der listes egne poi bare alfabetisk, og ikke etter avstand, så var helt ubrukelig..
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Bård Fjukstad

Alfabetisk på Kona også, fant heller ingen måte å få sett disse på kartet. Kanskje Apple Kart blir løsningen (for oss med iPhone).

bno

Nå får ejg se på det. Det viktigste for meg nå var å finne ut av struktur og importering. Det er jo et TomTom navi anlegg dette slik jeg har oppfattet det, så vi får se (...) Mange måter å sortere data på før man importere til bilen eksempelvis long og latitude.


ProsjektX

Da er det likt som Ioniq dessverre.. Det er ikke Tomtom navi, det er kun Live services som kommer fra Tomtom, altså hvis du kobler til med wifi kan du få POI og fotoboksvarsler, trafikk fra Tomtom. Tror det er Here/Navteq navigasjon(?). På sikt skal en derimot også få oppdaterte ladestasjoner, og planlegging, fra Tomtom, se linker under

https://www.businesswire.com/news/home/20180305006296/en/Hyundai-Drivers-Benefit-TomTom-Connected-Car-Services

https://www.businesswire.com/news/home/20180606005464/en/

2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

e-curious

 Noe håp om at tidligere biler kan oppgraderes? Navigasjonen er jo software

bno


bno

Her er oppskriften på å planlegge ruter i Google Maps og overføre til bilen.

e-curious


TB

Vedlegg på forum fungerer uheldigvis ikkje. Bruk Dropbox eller tilsvarende tjenester.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

bno

OK, jeg skal forsøke det. Ser for øvrig at jeg heller ikke får endre min profil da jeg får Error 500


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA