Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytter du din 40 kWh i 60 KWh når den kommer?

Startet av Bjoris, fredag 07. september 2018, klokken 11:35

« forrige - neste »

Bjoris

Ryktes om snarlig lansering av 60 kWh for bestilling. Antar mange her har 40en som oss, hva gjør dere?

Er klar selv om det ikke blir Niro hvis den får hengerfeste, men pris blir jo vesentlig selvsagt da det er sjelden vi trenger mer rekkevidde enn 40en gir

Trond.m

Etthert ser jeg at det ikke bare er fordeler med stort batteri. Den høye vekten gjør at bilen må ha stivere fjæring, og det merkes at for eksempel Kona er mindre komfortabel enn Leaf på dårlig vei. Det er vel heller ikke noen fordel å ha et stort batteri ved en kollisjon eller brann. Er det bare noen dager i året man trenger større rekkevidde og man kan kan løse det med en hurtiglading i ny og ne, er det kanskje ikke lønnsomt å bytte.

Løve

64kWt og aktiv kjøling på batteriet så bytter jeg om ikke prisen blir for høy (og baken ikke er uenig). Jeg har kjørt 12000km siden april og jeg synes bilen er fantstisk til hverdagsbruk. Men langturer... Ikkje bra... Og når en ser Kona og Niro dra seg over 500km, da røsker det litt i misunnelsen.

Joltus

Sitat fra: Løve på fredag 07. september 2018, klokken 14:09
64kWt og aktiv kjøling på batteriet så bytter jeg om ikke prisen blir for høy (og baken ikke er uenig).
Til å være en som tydeligvis driter penger så er du veldig opptatt av hva prisen blir

Løve

Hvor i alle dager har du fått det fra at jeg driter penger  ???

ThomasEL

Sitat fra: Løve på fredag 07. september 2018, klokken 16:17
Hvor i alle dager har du fått det fra at jeg driter penger  ???

Det var nok en morsomhet siden du skev «hvis BAKEN ikke er uenig»
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Løve


tnilse

Jeg vurderer vel egentlig heller å kjøpe en til, slik at jeg kan kvitte meg en sliter av en Subaru som fungerer som konebil. Med såpass lang rekkevidde som en 60kwh leaf vil gi, er nok det meste av mitt kjørebehov dekt med en 40 og en 60.

Joltus


TJV

For vårt bruksområde og erfaring så holder 40kWh til ca 362 dager i året. Har hurtigladet 3 ganger siden vi fikk bilen i april, alt på ferietur. Mer interresant blir det å bytte visst den kommer med hengerfeste. Trenger ikkje mer enn 750-1000kg totalt. Men alt er såklart hva mellomlegget blir i pris.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

Bjoris

Har fulgt med på Teslabjørn i Korea nå og ser egentlig bare tre store fordeler med Niro, det er mye større plass i baksete, evt hengefeste og veldig mye bedre rekkevidde og dette med kjøling, det ble vel 4 ting det da:)

Tipper Leaf og Niro prismessig blir ganske like med 60 kwh, men liker ikke at Leaf har Chademo fortsatt, Ionity skal f.eks ikke sett opp CHAdeMO...

Nei, det blir nok en Niro siden vi er tidlig i køen og jeg tror faktisk at slik markedet er nå blir det bedre butikk enn å beholde Leafen... Sånn har jo verden blitt, det er ikke bare å se på kjøpsprisen og så tenke at bilen til 200.000 koster halvparten av en til 400.000, det binder kapital, men ser ikke det som noe problem når cashen blir bedre...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA