Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i3 med 700km rekkevidde

Startet av JorgenM, fredag 07. september 2018, klokken 11:06

« forrige - neste »

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Disqusor

WOW, si meg, er dette bare en sak ingeniører bare har gjort på bakrommet  :o :)

Samco

Tar gjerne et batteri bytte med rekkeviddden der.

Ansjosfilet

Hva i all verden skal dere med den rekkevidden på en i3?
Det er en bybil for svarte.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

hELgenen

Funker fint på langtur. Er en 2 personer er det også plass til bagasje. I3 er undervurdert som langkjøringsbil. Trives godt på lange turer i den.

Ansjosfilet

Feil. i3 er overvurdert som langtursbil av folk som ikke vet bedre.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Gordon Retriever

Jeg synes fjæringskomforten i i3 er bedre på langtur langs landeveien enn i byen.

Samco

Fungerer fint til langkjøring utrolig enkel å kjøre.

Ansjosfilet

2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

1317142119

Sitat fra: Ansjosfilet på fredag 07. september 2018, klokken 22:11
Feil. i3 er overvurdert som langtursbil av folk som ikke vet bedre.
Så hva mener du at du vet som ikke vi vet?

Ansjosfilet

Sitat fra: 1317142119 på fredag 07. september 2018, klokken 22:51
Sitat fra: Ansjosfilet på fredag 07. september 2018, klokken 22:11
Feil. i3 er overvurdert som langtursbil av folk som ikke vet bedre.
Så hva mener du at du vet som ikke vi vet?

- lydnivå i kupe
- stabilitet i høye hastigheter
- følsomhet for sidevind
- komfort i setene
- slippe å ligge i samme hastighet som semitrailere og bobiler.

Mao det som er av betydning når man kjører langt.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

hELgenen

Sitat fra: Ansjosfilet på fredag 07. september 2018, klokken 23:10
Sitat fra: 1317142119 på fredag 07. september 2018, klokken 22:51
Sitat fra: Ansjosfilet på fredag 07. september 2018, klokken 22:11
Feil. i3 er overvurdert som langtursbil av folk som ikke vet bedre.
Så hva mener du at du vet som ikke vi vet?

- lydnivå i kupe
- stabilitet i høye hastigheter
- følsomhet for sidevind
- komfort i setene
- slippe å ligge i samme hastighet som semitrailere og bobiler.

Mao det som er av betydning når man kjører langt.

Foruten følsomhet for sidevind er jeg lite enig
Komfort er super,lydnivå helt ok. Stabilitet er en tilvenning
Kommentaren  mhp hastighet er jo bare vås. Dessuten må vi alle forholde oss til lovlige hastigheter,eller?

Jeg har hatt mange biler opp gjennom årene og selv om større biler ligger roligere på veien og dermed føles mer stabil,så er min erfaring etter 60k med i3 at den fint kan kjøres på lengre turer også.  Og større batteri gir også muligheter for å laste opp billig energi der lading er gratis/billig..og behovet for å kunne lade hjemme blir mindre da en kan lade opp en ukes forbruk i slengen..

Ansjosfilet

Ja, i3 kan brukes på langturer, men dere må slutte å hause opp bilen som et langturs-lokomotiv. Den ble designet til å levere optimalt i byer, og det synes jeg den fungerer perfekt til.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Klykken

#13
Sitat fra: Ansjosfilet på fredag 07. september 2018, klokken 23:46
Ja, i3 kan brukes på langturer, men dere må slutte å hause opp bilen som et langturs-lokomotiv. Den ble designet til å levere optimalt i byer, og det synes jeg den fungerer perfekt til.
Må si meg enig her. Er litt for urolig langs veien i litt hastighet, for stump i fjæringen og støyer ganske mye.
Men igjen, forstår at man blir vant til det - inntil man prøver en bil som er mer egnet.

Pendlerbil og bybil er den meget god på etter min mening. Kommer til å beholde 14-modellen min til den blir for kostbar og holde vedlike. So far ufattelig billig!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Disqusor

Klykken: "Må si meg enig her. Er litt for urolig langs veien i litt hastighet, for stump i fjæringen og støyer ganske mye.
Men igjen, forstår at man blir vant til det - inntil man prøver en bil som er mer egnet."

Forsøk i3S neste gang, på langtur oppleves Sén som noe helt annet enn std i3 !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA