Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vindusvisker gange

Startet av blackleaf1, fredag 07. september 2018, klokken 08:21

« forrige - neste »

blackleaf1

Noen som vet om det går an å slå av den ekstra gangen pusserene går over ruta?
På Qashqai'n jeg hadde gikk det å velge bort den ekstra gangen etter spyl/visking.
Atle
Lindås

Sense

Er det ikke sånn det bør være på alle biler? Da får man ihvertfall fjernet restvæske fra ruta.
Det jeg synes er mer rart med viskerne er hvordan høyre viskerblad stikker ganske høyt opp på ruta i hvilestilling. Der sitter den helt ute av synk med venstre viskerblad. Og dette er visstnok fabrikkinnstilling.
Vil tro den lager unødig vindmotstand der oppe, enn om den lå skjult litt under panseret.

Men kanskje viskeren er mulig å jekkes litt ned fra offentligheten?

MrOtto

Savner egentlig det gode gamle faste/justerbare intervallet. Jeg er ofte ikke enig med automatikken om når det skal viskes eller ikke. Jeg kjørte også Qashqai og den dro konsekvent over en gang ekstra selv om rutene var rene og tørre og la igjen en film av noe. Dette ble bedre med Bosch-viskere, men utformingen disse med sentrert feste gir ekstra stor uvisket område som gir blindsone ved a-stolpen, så jeg byttet tilbake til originale Nissan vindusviskere. Leaf synes jeg ikke er like konsekvent med en ekstra tørr visking, men den har de samme vindusviskerne som kan legge igjen en film. Det som virker å løse dette er Biltema siktforbedrer iblandet i spylervæsketanken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA