Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Takrenne?

Startet av DCDriver, torsdag 06. september 2018, klokken 22:07

« forrige - neste »

DCDriver

Mulig at jeg er litt for glad i frisk luft. Men uansett: i dag skulle jeg kjøre eGolfen ut fra en P-plass med en sånn "stikk inn P-billett og betal"-løsning. Kjørte ned vinduet og svingte rolig inn foran maskina, og da kom det en foss av akkumulert regnvann fra taket på bilen. Jeg er godt vant med Volvo som har takrenne... har virkelig ikke VW tenkt på dette? Vannet havnet ved bryteren for speiljustering samt 10 cm fra akterenden av vinduet. Ble litt irritert. Men så slo det meg at takrenne kanskje er ekstrautstyr som jeg ikke har bestilt?

Flere som har opplevd?

Coolio

Mange biler som dette skjer på.

Oddaa

Holdt på om spørre om det i det hele tatt finnes biler designet etter midten av 80-tallet som har takrenner?

En del biler har langsgående lister/profiler som reduserer problemet, men ingen takrenner.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

DCDriver

Jeg har kjørt både nyere og eldre biler de siste 15 årene... har ikke opplevd å få et slikt fossefall inn av vinduet før jeg fikk det her om dagen.

eGolf har en liten kant, men den hjelper tydeligvis ikke i det hele tatt. Er litt skuffet over en så elementær designmangel.

geear

Mange med "integrert rail" nå, gir vel lignende effekt som takrenner.

Men har ikke opplevd dette problemet på vår. Er vel litt maks uheldig. K
Voks oftere og kjør fortere så vannet forsvinner.  :laugh:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA