Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Her er siste nytt om Niro Electric! (sms sendt ut 6.09.2018)

Startet av TB, torsdag 06. september 2018, klokken 18:07

« forrige - neste »

Gordon Retriever

*Dersom* Niro EV kommer til Norge med JBL-merker, er det mulig en av de siste bilene fra Hyundai-konsernet som gjør dette, siden Hyundai i stedet begynte å betale lisens for å bruke Krell-navnet etter at Samsung overtok kontrollen over JBL i 2016.

Bjoris

Jeg har sendt mail til Kia Norge og spurt om de har skrevet feil, siden EVen i Korea har Krell...:)

Huskestue

Sitat fra: Bjoris på torsdag 06. september 2018, klokken 23:17
Jeg har sendt mail til Kia Norge og spurt om de har skrevet feil, siden EVen i Korea har Krell...:)

Vi får håpe det...

Limodriver

Jeg tror ikke vi skal legge all verdens betydning i navnet. Jeg tror mer det er snakk om hva fabrikken stiller av kravspesifikasjoner.

Krellanlegget i Kona er bra, men ikke noe helt utenom det vanlige.

kristtorp

Har denne SMS'en blitt sendt til de 1000 første igjen? Jeg har plass nummer 12xx og har ikke fått noen melding.

Hrc


Trond.m

Noen som har fått meg seg hva slags dekk som sitter på bilen Telsabjørn tester, eller hva vi kan forvente ? Nexen ?

telcontar

Sitat fra: TM på fredag 07. september 2018, klokken 09:17
Noen som har fått meg seg hva slags dekk som sitter på bilen Telsabjørn tester, eller hva vi kan forvente ? Nexen ?

Han sier Michelin dekk i long range test videon. Husker ikke helt om han sa noe om hvilken modell.

Bjoris

Sitat fra: TM på fredag 07. september 2018, klokken 09:17
Noen som har fått meg seg hva slags dekk som sitter på bilen Telsabjørn tester, eller hva vi kan forvente ? Nexen ?

Det er Michelin, en av grunnen til at han ikke vil si så mye om støynivået ifht Kona er at det er forskjellige dekk på disse. Mistenker den andre for å være at det er ganske mye støy og han ønsker ikke å være så negative til bilene han tester...

Limodriver

Vi får håpe det er Michelin og ikke Nexen slik Kona er utstyrt med.

Michelin er ihvertfall et premiumdekk som har stabil og god kvalitet. Min erfaring er at Michelin kan være litt harde og da følgelig både glatte og gi fra seg litt lyd. Jeg vil mye heller ha dekk av anerkjent merke med lyd enn Nexen med tilsvarende lyd. Nexen som er montert på Kona imponerer meg ikke mhp kjøreegenskaper.

Hovedgrunnen til støy i bilen er manglende lydisolasjon, ikke dekkmerket.

moby666

Ioniq har infinity anlegg og ikke jbl.

Kia Soul(fossil) ha JBL anlegg og det er meget bra!

Sitat fra: Huskestue på torsdag 06. september 2018, klokken 23:06
Jepp Krell er kremen av kremen mhp hjemme hifi (prisklasse som lett koster mer enn en Niro Electric for ett oppsett...), spørs om det er mer enn merkelappen som er Krell i bilene. Håper virkelig likevel det er bedre enn JBL anlegget i Ionic som er særs dårlig.

xmir

Da jeg prøvekjørte plugin niro med JBL og fossil kona med Krell så oppfattet jeg lyden som markant bedre i Niro.  Konadelen av forumet mener at jeg opplagt tar feil og at det er allment kjent at Kona er bedre enn Niro  :laugh: Anser fremdeles BMW i3 som kongen når det kommer til lydanlegg i småbilene.

For vår del blir det uansett en oppgradering fra Prius 2007.

Huskestue

Sitat fra: moby666 på fredag 07. september 2018, klokken 10:11
Ioniq har infinity anlegg og ikke jbl.

Kia Soul(fossil) ha JBL anlegg og det er meget bra!

Sitat fra: Huskestue på torsdag 06. september 2018, klokken 23:06
Jepp Krell er kremen av kremen mhp hjemme hifi (prisklasse som lett koster mer enn en Niro Electric for ett oppsett...), spørs om det er mer enn merkelappen som er Krell i bilene. Håper virkelig likevel det er bedre enn JBL anlegget i Ionic som er særs dårlig.

Du har selvsagt helt rett. Men bra er det ikke uansett. Krysser fingrene for at det er et bra anlegg  i Kia uavhengig av hva det heter!

Bjoris

Kia Niro plugin hadde i det minste mye bedre lyd enn Leaf Tekna Bose systemet som i tillegg tar opp plass i bagasjerommet, men Niroen sitt anlegg var på ingen måte ekstra ordinært, men ok, syns lyden druknet litt når en kjørte pga all veistøyen, men skal ikke sutre mer over veistøy her inne:)

ebecker

Sitat fra: TM på fredag 07. september 2018, klokken 09:17
Noen som har fått meg seg hva slags dekk som sitter på bilen Telsabjørn tester, eller hva vi kan forvente ? Nexen ?

Det er Michelin Primacy MXV4 215/55R17 Dette er et All-Season dekk vi forhåpentlig ikke får i Norge. Det er seiping omtrent som et vinterdekk og ikke så bra på rullemotstand.
https://translate.google.no/translate?sl=ko&tl=en&js=y&prev=_t&hl=no&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.kia.com%2Fkr%2Fvehicles%2Fniro-ev%2Fspecification.html&edit-text=

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA