Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Her er siste nytt om Niro Electric! (sms sendt ut 6.09.2018)

Startet av TB, torsdag 06. september 2018, klokken 18:07

« forrige - neste »

TB

    Her er siste nytt om Niro Electric!

    Rekkevidden blir på hele 485 km etter den nye WLTP-standarden med batteriet på 64 kWh.

    Den minste batteripakken på 39,2 kWh vil ikke ha varmepumpe, og dette ser vi som en nødvendighet i Norge. Uten varmepumpe vil rekkevidden reduseres på vinterstid. Vi vil derfor kun ta inn den største batteripakken på 64 kWh.

    Vi får ofte spørsmål om...

    Hengerfeste: Foreløpig har vi ingen ny info, men vi vet det fortsatt kjøres tester.

    Ladesystem: Combo Charging system, CCS

    Farger: Niro kan leveres i 10 ulike farger. De 1000 første bilene er «First Edition» med 64 kWh batteri og leveres i 4 ulike farger.

    Mål: Niro Electric er 4375 mm. lang, og akselavstand er 2700 mm. som gir god innvendig plass. Bagasjerom er 451 liter.  Niro er 29,5 cm lenger enn Kona, og har 119 liter større bagasjerom. Den har 16 liter større bagasjerom enn Leaf, og har mer plass i baksetet og større skulderplass.

    Noe av utstyret som kan leveres, som er inkl. i «First Edition»:

    • LED hovedlys
    • Oppvarmede seter foran og bak
    • Ventilerte seter foran
    • Oppvarmet ratt
    • Blind-Spot Collision Warning
    • Trådløs lading for mobiltelefon
    • 8" navigasjon
    • Kraftig JBL lydanlegg med subwoofer
    • Lane Following Assist
    • 17" aluminiumfelger
    • Smart Key
    • Forward Collision-Avoidance Assist
    • Smart Cruise Control
    • Takrails for montering av Kia orginalt takstativ
    • Soltak (tilvalg)

    Vi kan foreløpig ikke si noe om pris og leveringstid, men holder deg løpende oppdatert så snart vi har ny informasjon.

    Takk for at du har valgt å reservere Kia Niro Electric!

    Har du spørsmål om din reservasjon kan du ta kontakt på
post@kia.no.

Med beste hilsen
Kia Bil Norge[/list]
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Gnilre

3 km lenger rekkevidde enn Hyundai Kona ? Det rimer ikke.
Men siden jeg har reservert en Niro er jeg fornøyd med dataene  :)
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

K.O

Ser det står jbl lydanlegg, i Korea leveres den med krell. I tilfelle skuffende. Teslabjørn tester kia niro ev nå i Korea og der er det krell som han sier er bra.....

Sent fra min SM-N960F via Tapatalk


goggo

Nei vel, ikke 40KWh versjon til Norge nei  >:( Forstår ikke hvorfor de ikke lar kundene velge i stedet for å bestemme for oss.  Da håper jeg inderlig at den nye Soulen tas inn her med 40KWh batteri, det er ikke alle som trenger 500 km kjørelengde.


mvh Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

xmir

Var det noe nytt her? Mulig jeg er for ivrig på elbilnyheter, men alt dette var da vel kjent?

Bjoris

Sitat fra: xmir på torsdag 06. september 2018, klokken 18:23
Var det noe nytt her? Mulig jeg er for ivrig på elbilnyheter, men alt dette var da vel kjent?

De har til nå sagt at 40 kWh også skulle tas inn så dette er nytt. At det kommer mange andre farger etter de 1000 første er ok å vite for dem som da måtte ønske å vente!

Hengerfeste er super hot og vi må fortsatt leve i uvisshet, men «fortsatt pågår tester» må være nytt. Til nå har de bare «antatt» at det kommer så dette var litt interessant.

Ellers enig, knapt noe nytt!

geear

Sitat fra: xmir på torsdag 06. september 2018, klokken 18:23
Var det noe nytt her? Mulig jeg er for ivrig på elbilnyheter, men alt dette var da vel kjent?
JA, dette er første gang KIA sier de kun vil selge 64kWh-varianten, all annen kommunikasjon til meg som reservasjonsholder har vært at begge variantene ville være tilgjengelige.

Første offisielle info:

- Niro Electric kommer emd to batteripakker på 64kWh og 39,2kWh. Begge versjoner lanseres i Norge.

Andre offisielle info:

"Ønsker du en annen farge, annet utstyrsnivå eller mindre batteri, vil du prioriteres ii rekkefølge etter de 1.000 første bilene".

Med andre ord kan noen av de første tusen reservasjonsholderne ha valgt å la være å ta ut first edition for å vente på 39kWh, og så sier de nå plutselig at de ikke vil ta den inn, for noe så elendig argument som at den ikke har varmepumpe. Jeg har to elbiler (e-Golf og Model X) som begge er uten varmepumpe, og det er fullstendig uproblematisk. I visse deler av Norge og til en del bruk er VP tilnærmet ubetydelig.

Vi skal ha Niro som nummer to bil, og vi kjører veldig korte distanser daglig med begge bilier, og har Model X til langturer, så det er meningsløst og ikke særlig miljøvennlig å kjøre rundt med en svær batteripakke vi ikke trenger, men valgte allikevel å ta et valg om å bli blant de 1000 første.

goggo

Hmm. Lurer på om det er ventelister i Tyskland og andre EU land jeg... Kanskje vi kan hente 40 KWh versjonen derfra, garanti etc er jo den samme. 

mvh Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

arthur

Ja, her var det mye nytt!

1. ingen vet hva bilen vil koste

2. ingen vet når bilen kommer

3. ingen vet om det vil være mulig å montere hengerfeste

så hva består nyhetene i?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Trond.m


DCool

Flott at bagasjerommet faktisk blir på 450 liter, større enn hybriden og mye større enn plug-in hybriden! Nå har de vel bommet 10 cm i lengde sammenligning med Kona (er jo bare ca 20 cm lenger), men for meg er det perfekt størrelse :-)
Synd med fargene da, skulle gjerne valgt en annen farge enn de 4 alternativene...
The Car of Tomorrow: An Assessment of Alternative Fuel Vehicle Technology and the use of Policy Instruments to Facilitate the Implementation

Trond.m

JBL anlegg. Lurer på om det stemmer, for bilen Teslabjørn tester har Krell anlegg.

Daniel_0007

Sitat fra: TM på torsdag 06. september 2018, klokken 21:31
JBL anlegg. Lurer på om det stemmer, for bilen Teslabjørn tester har Krell anlegg.

hybrid versjonen har jbl anlegg er bare å teste der, tipper er det samme, tar heller jbl enn krell, er en grunn til at ferari har jbl og :p Krell er forøvrig et merke jeg aldri hørt om
Model 3 2019 LR Rwd

moby666

#13
Tipper anlegget er det samme uansett om det står Krell eller JBL på det. Krell er High-end merket og er det ypperste innen Hifi.
Så hvis du ønsker JBL fremfor Krell så er det ganske tydelig at du ikke har greie på god lyd ;)

Huskestue

Jepp Krell er kremen av kremen mhp hjemme hifi (prisklasse som lett koster mer enn en Niro Electric for ett oppsett...), spørs om det er mer enn merkelappen som er Krell i bilene. Håper virkelig likevel det er bedre enn JBL anlegget i Ionic som er særs dårlig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA