Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kun største batteri i Norge, 485 WLTP - Gabrielsen testes

Startet av AppleKnocker, torsdag 06. september 2018, klokken 18:05

« forrige - neste »

AppleKnocker

Her er siste nytt om Niro Electric!
Rekkevidden blir på hele 485 km etter den nye WLTP-standarden med batteriet på 64 kWh.
Den minste batteripakken på 39,2 kWh vil ikke ha varmepumpe, og dette ser vi som en nødvendighet i Norge. Uten varmepumpe vil rekkevidden reduseres på vinterstid. Vi vil derfor kun ta inn den største batteripakken på 64 kWh.
Vi får ofte spørsmål om...
Hengerfeste: Foreløpig har vi ingen ny info, men vi vet det fortsatt kjøres tester.
Ladesystem: Combo Charging system, CCS
Farger: Niro kan leveres i 10 ulike farger. De 1000 første bilene er «First Edition» med 64 kWh batteri og leveres i 4 ulike farger.
Mål: Niro Electric er 4375 mm. lang, og akselavstand er 2700 mm. som gir god innvendig plass. Bagasjerom er 451 liter.  Niro er 29,5 cm lenger enn Kona, og har 119 liter større bagasjerom. Den har 16 liter større bagasjerom enn Leaf, og har mer plass i baksetet og større skulderplass.
Noe av utstyret som kan leveres, som er inkl. i «First Edition»:
– LED hovedlys
– Oppvarmede seter foran og bak
– Ventilerte seter foran
– Oppvarmet ratt
– Blind-Spot Collision Warning
– Trådløs lading for mobiltelefon
– 8" navigasjon
– Kraftig JBL lydanlegg med subwoofer
– Lane Following Assist
– 17" aluminiumfelger
– Smart Key
– Forward Collision-Avoidance Assist
– Smart Cruise Control
– Takrails for montering av Kia orginalt takstativ
– Soltak (tilvalg)
Vi kan foreløpig ikke si noe om pris og leveringstid, men holder deg løpende oppdatert så snart vi har ny informasjon.
Takk for at du har valgt å reservere Kia Niro Electric!
Har du spørsmål om din reservasjon kan du ta kontakt på post@kia.no.
Med beste hilsen
Kia Bil Norge
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

navyelsen

Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

AppleKnocker

Det at hengerfeste testes er en detalj jeg ikke har fått med meg før nå.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

K.O

Kraftig JBL lydanlegg med subwoofer.... Den er jo med krell lydanlegg i Korea? Noen som vet mer her.....

Sent fra min SM-N960F via Tapatalk


Myrvang

Fikk samme SMS med "viktig ny info" eller noe, men var ikke mye nytt...
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

hELgenen

Var det kun de første på listen som fikk sms? Jeg har ikke hørt noe. Har lavt 3xxx nr

Lars90

Sitat fra: hELgenen på torsdag 06. september 2018, klokken 21:19
Var det kun de første på listen som fikk sms? Jeg har ikke hørt noe. Har lavt 3xxx nr
Jeg fikk ihvertfall sms og jeg har nr 41xx.

Myrvang

Sitat fra: hELgenen på torsdag 06. september 2018, klokken 21:19
Var det kun de første på listen som fikk sms? Jeg har ikke hørt noe. Har lavt 3xxx nr

336 her, og har "konfigurert" min first edition.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

hELgenen

Sitat fra: Lars90 på torsdag 06. september 2018, klokken 21:29
Sitat fra: hELgenen på torsdag 06. september 2018, klokken 21:19
Var det kun de første på listen som fikk sms? Jeg har ikke hørt noe. Har lavt 3xxx nr
Jeg fikk ihvertfall sms og jeg har nr 41xx.

Sjekket mailen jeg fikk når jeg reserverte. Står ikke noe der om tlf.nr registrert. Lenge siden jeg reserverte nå,men husker ikke noe om tlf.nr som ble registrert av meg der. Jeg har bare en kode RESKIA003xxx i mailen der det står at reservasjonen er ok. Burde vel fått en mail med info?

xmir

Dere som ikke har blitt kontaktet har ved reservasjon kanskje ikke huket av for å bli kontaktet på sms og mail? Jeg hadde ikke det ved første utsending av sms og måtte bekrefte at jeg tillot de å kontakte meg.

kristtorp

Jeg fikk SMS'en som ble sendt ut i Juni, men ikke den i går. Sendte en mail til Kia for å spørre om årsak.

hELgenen

Sitat fra: xmir på fredag 07. september 2018, klokken 07:47
Dere som ikke har blitt kontaktet har ved reservasjon kanskje ikke huket av for å bli kontaktet på sms og mail? Jeg hadde ikke det ved første utsending av sms og måtte bekrefte at jeg tillot de å kontakte meg.

Dersom en har reservert en bil så må de jo i det minste kontakte deg når bilen kan spesifiseres og endelig kontrakt skrives. Jeg håper i alle fall det - ellers ligger jeg tynt ann her og risikerer vel å miste kø.nr. Men dette avkryssningsvalget om sms ,mail osv - kan jeg ikke huske - men nå er det jo en god stund siden jeg reserverte

Måkemannen

Sitat fra: hELgenen på fredag 07. september 2018, klokken 08:02
Sitat fra: xmir på fredag 07. september 2018, klokken 07:47
Dere som ikke har blitt kontaktet har ved reservasjon kanskje ikke huket av for å bli kontaktet på sms og mail? Jeg hadde ikke det ved første utsending av sms og måtte bekrefte at jeg tillot de å kontakte meg.

Dersom en har reservert en bil så må de jo i det minste kontakte deg når bilen kan spesifiseres og endelig kontrakt skrives. Jeg håper i alle fall det - ellers ligger jeg tynt ann her og risikerer vel å miste kø.nr. Men dette avkryssningsvalget om sms ,mail osv - kan jeg ikke huske - men nå er det jo en god stund siden jeg reserverte
Om du har "falt ut" skal du i det minste få pengene tilbake. Om du ikke har 7777 i pluss på konto, er du i køen. Slapp av.

Trekkoppbil

Den forenkla utstyslista sier ikke noe om termisk styring av batteriet, eller ladefart.

hELgenen

Sitat fra: Måkemannen på fredag 07. september 2018, klokken 21:34
Sitat fra: hELgenen på fredag 07. september 2018, klokken 08:02
Sitat fra: xmir på fredag 07. september 2018, klokken 07:47
Dere som ikke har blitt kontaktet har ved reservasjon kanskje ikke huket av for å bli kontaktet på sms og mail? Jeg hadde ikke det ved første utsending av sms og måtte bekrefte at jeg tillot de å kontakte meg.

Dersom en har reservert en bil så må de jo i det minste kontakte deg når bilen kan spesifiseres og endelig kontrakt skrives. Jeg håper i alle fall det - ellers ligger jeg tynt ann her og risikerer vel å miste kø.nr. Men dette avkryssningsvalget om sms ,mail osv - kan jeg ikke huske - men nå er det jo en god stund siden jeg reserverte
Om du har "falt ut" skal du i det minste få pengene tilbake. Om du ikke har 7777 i pluss på konto, er du i køen. Slapp av.

Jada - pengene er trukket for en evighet siden så regner jeg er med i køen fortsatt.
Jo mer jeg leser om bilen, jo mer positiv blir jeg. Håper på hengerfeste og at bilen kan leveres med støysvake dekk som f.eks Michelin Crossclimate. Videre håper jeg en kan få plass til USB porter til baksetepassasjerer i en av utstyrsgradene

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA