Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2018.34 - Enter PIN to drive

Startet av MrBacardi, torsdag 06. september 2018, klokken 08:57

« forrige - neste »

GeirHM

Jeg synes PIN var fin. Gir ekstra trygghet. Nå må dem som har uærlige hensikter først overføre signalet fra min nøkkel, så må de ta kodelåsen på garasjen og deretter må de gi seg i kast med PIN i bilen.

Sikkert bedre å prøve seg hos naboen.

cra

Sitat fra: Vhagar på tirsdag 11. september 2018, klokken 14:38
Ser ikke sammenhengen da de bytter ut gamle keyfob'er til model S (model X er ikke berørt da den har god nok kryptering enn så lenge).

Sammenhengen er da åpenbar. PIN gir også de som ikke har anledning til å bytte fob her og nå økt sikkerhet mot tyveri.

Som en bonus kan det forhindre tyveri av bil for de som har bytta fob men mister/får frastjelt fob.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Vhagar

Som en midlertidig løsning (og ekstra lag med sikkerhet) ja. Men som løsning totalt sett ser jeg ikke på det som hovedårsaken til at det innføres pinkode. Løsningen er helt klart bedre sikkerhet i nøklene, men jeg liker løsningen med pin - særlig når jeg er på tur der jeg antar at risiko for tyveri er høyere.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

geear

Fikk akkurat 2018.34.1, akkurat samme change log som på 2018.32.4 (Enter PIN to drive)...

krizy

En av årsakene til at PIN innføres er jo også for å unngå at barn/ungdom skal kunne ta FOB'en til foreldrene og stikke avgårde med bilen. I disse tilfellene vil PIN forhindre dette.

z4rd

#35
Etter å ha benyttet meg av denne funksjonen en liten stund nå, har jeg personlig blitt godt vandt til det.
Men her om dagen skulle jeg levere bilen til en runde med bilpleie. Parkerte utenfor verkstedet og ga de keyfob-en. Jeg gikk meg en liten tur, siden det gjerne tar litt tid.

De klarte selvfølgelig ikke å få start på bilen slik at de kunne kjøre den inn i hallen :)

De fikk omsider tak i meg og løsningen min der og da ble at jeg aktiverte bilen via app, da jeg ikke ville gi de min PIN. Det fungerte utmerket! De hadde 2 min fra jeg aktiverte til at de kunne sette bilen i Drive.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Øggen

Sitat fra: Øggen på torsdag 06. september 2018, klokken 14:22
Sitat fra: fonberg på torsdag 06. september 2018, klokken 13:54
Sitat fra: gr på torsdag 06. september 2018, klokken 12:42
Sitat fra: o.b.lix på torsdag 06. september 2018, klokken 11:30
Sitat fra: tkjoerlaug på torsdag 06. september 2018, klokken 10:22
I dag må man skrive kode på mobil-app for å starte bilen som er litt knot.

Appen støtter ID ved fingeravtrykk, så det bruker jeg.
Samme her. Gjelder iallfall iPhone. Tar null tid, og enklere enn pinkode.
-og sikrere.
Enklere, sikrere ?? Nei, kun vanvittig idiotisk å levere ut biometrisk identitet på nettet.

Ja.....

https://www.teslarati.com/ai-neural-net-fake-digital-fingerprint-biometric-security/
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Ellemelle

Fingeravtrykk? Det begynner å bli noen år siden. Nå er det FaceID som gjelder :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA