Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaring med overtakelse av bil

Startet av erikar, onsdag 05. september 2018, klokken 19:53

« forrige - neste »

erikar

Har lest en del på dette forum og TOCN sine fora om blant annet om overraskelse av ny bil. Jeg har avtale om å hente min Tesla Model x 100D. Min første Tesla, så jeg blir rimelig skeptisk til alt det som beskrives av feil på nye biler. Er det mulig? Jeg kan skjønne at lakkskader, osv. kan forekomme Ettersom bilene er fraktet via båt, trailer, etc. Men at bilen fungerer som den skal er uforståelig. Hva erfaringene av folk fått Tesla nå i høst?

Henning Tveiten Østeby

Det er vel de som har hatt problemer som skriver... Vi andre gidder vel ikke å bruke så mye tid på det.
Fikk min i slutten av mai, kjørt 14.000 km siden da... Elsker det.
Har time på verkstedet 24.9, fått super service, loaner bil står klar.
Bestilte time når jeg fikk bilen, for jeg viste at det ville dukke opp noe, og at det er flere mnd vente tid. Nå er det noe deksel og små plukk som skal fikses. Ikke noe anderledes enn andre merker.

Gleder meg til å kjøre hver dag.
Bare gled deg.



From Cayenne V8 to
Tesla Model S 75D
Life is good


erikar

Ja du har helt sikkert rett.

Takk, gleder meg til å få bilen.

Eirikvestfold

Jeg skrev i en Tesla - gruppe at jeg ikke helt så problemet med å ta i mot en bil med en eller annen feil. Dersom man får bestille time for for service med en gang. Fikk litt kjeft av enkelte som mente at man ikke må ta i mot en bil med mindre Tesla fikser det med en gang. Ikke signere på papirene var vel essensen.

Jeg henter bilen til uka og skal ikke ha piggene ute for å si det sånn. Er det en ripe eller noe småtteri. Javel, så er det vel det da. Så lenge det blir ordnet skal det endel til for at jeg drar hjem uten bil. Et familiemedlem hentet ut en ny Q5 i sommer hvor det var en liten feil på et deksel. Han fikk time på høsten.. jeg ser ikke helt problemet for å være ærlig.

Tanker?

Tulle

#4
Helt enig.
Småting lever en godt med. Jeg hentet bil i november 2017, brukte 10 minutter å sjekke. Intet å finne og har bare funnet en bitte liten ting i ettertid. Dørpanelet på innsiden av  førerdøra knirker om en legger press på det. Tar det ved 20 k service som jeg bestiller snart. Det er noen som hyler veldig - ikke alle heldigvis.

Henning Tveiten Østeby

Hos meg ble jeg også enig om at jeg bare kunne sende mail i tiden frem til jeg skulle på verkstedet med ref til chassis nr, så ble det lagt inn på order.

Fikk bekreftelse nå en 3 uker før timen at alt var lagt inn på order.

Har også et lite lakk merke under frontlys, som jeg tok bilde av og sendt med engang, ellers ikke noe problem med lakken.

Lyke til.



From Cayenne V8 to
Tesla Model S 75D
Life is good


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA