Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teslabjørn er i Sør-korea for å teste Niro EV

Startet av geear, tirsdag 04. september 2018, klokken 17:17

« forrige - neste »

02jan

Jeg ville tenkt på Rover 25 streetwise  (fra 2004), enn Tesla.

Kona er en Kompaktbil, forhjulstrekk med plastikkstaffasje, som gir bilen inntrykk av offroad og trekk på alle 4.



Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Kårepåsporet

Lavere lastefart på toppen anser jeg som et lite problem, i verste fall ca 30 min fra 80-100% når en må ha 100%, men hvor ofte trenger en 100%?
Jeg kunne klart størstedelen av kjøringen min med Ioniq på 80%, mens skitur vinterdag så skulle jeg ønsket 10-20% større batteri.

geear

Det kommer helt an på bruksområde. Når jeg skal på hytta parkerer jeg i skauen uten lademulighet etter 28 mil heisatur, og skal samme strekning hjem igjen. Mens vi er der ryker det ganske mye på småkjøring i lave temperaturer, så jeg lader forholdsvis ofte mye på suc rett før jeg er fremme.

Samme på tur til Røldal eller østlndet, så er det så små hovedsikringer der vi er at jeg må begrense til 6-8A, og det tar omtrent 200 år å fylle et stort batteri på den farten, og da hender det vi heller bare belager oss på høy soc fra suc.


Øyvind.h

Fint med lavt forbruk om strømtilgang er begrenset.. Det er en fordel på hyttetur hvor flere har elbil.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

AppleKnocker

Sitat fra: 02jan på onsdag 05. september 2018, klokken 17:32
Jeg ville tenkt på Rover 25 streetwise  (fra 2004), enn Tesla.

Så Rover kunne solgt 20 000 Streetwise i Norge hvis de hadde satt inn et greit batteri og elmotor. Det er et tips som kommer i seneste laget
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

svingen

anbefaler og lese på bjørn sin facebook side https://www.facebook.com/pg/Teslabjorn/posts/ veldig mye artig lesing der siden han Nå er i Kora og tester niro (mens man venter)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

hELgenen

Sitat fra: svingen på torsdag 06. september 2018, klokken 13:18
anbefaler og lese på bjørn sin facebook side https://www.facebook.com/pg/Teslabjorn/posts/ veldig mye artig lesing der siden han Nå er i Kora og tester niro (mens man venter)

Kanskje du kan fylle opp med det beste nyttige info fra Face vedr. Niro i tråden her - er ikke på face og får ikke med meg dette.......

Gimlar

Sitat fra: trykkertor på onsdag 05. september 2018, klokken 16:21
Noen dristet seg til å prøve uttrykket "Tesla-killer" om Kona Electric.
Men hvis Niro får fullgodt hengerfeste, allerede har høyere ladehastighet, mer plass, minne på elektriske setene.....
Så er vel El Niro en Kona-killer i mine øyne. Gitt prisen ikke drar for langt unna Kona-prisen i den dyrere enden.

Høyere ladehastighet? Den har jo bare 100KW fastcharge. Ikke bare bare, men model 3 har vel samme som s og x?

lirekassa

Sitat fra: Gimlar på torsdag 06. september 2018, klokken 13:23
Sitat fra: trykkertor på onsdag 05. september 2018, klokken 16:21
Noen dristet seg til å prøve uttrykket "Tesla-killer" om Kona Electric.
Men hvis Niro får fullgodt hengerfeste, allerede har høyere ladehastighet, mer plass, minne på elektriske setene.....
Så er vel El Niro en Kona-killer i mine øyne. Gitt prisen ikke drar for langt unna Kona-prisen i den dyrere enden.

Høyere ladehastighet? Den har jo bare 100KW fastcharge. Ikke bare bare, men model 3 har vel samme som s og x?

Han sammenlignet med Kona, og ikke TM3. Teslabjørn nevnte at Niro virker å lade raskere enn Kona selv om batteripakkene er identiske.

toremoll

Sitat fra: hELgenen på torsdag 06. september 2018, klokken 13:22

Kanskje du kan fylle opp med det beste nyttige info fra Face vedr. Niro i tråden her - er ikke på face og får ikke med meg dette.......

Antar du har sett første video fra Teslabjørn? 
https://youtu.be/Us5fV1Oa2vo

Dessuten kan du lese innlegg, se bilder og lese kommentarer uten å være innlogget på Facebook: https://www.facebook.com/Teslabjorn/

geear

Forferdelig rotete (og lite  :-X) skjermbilde i navi, men går kanskje an å velge bort noe info, f.eks. været:


geear


geear

Og her har han tatt bilde under panseret, også skuffende med et "tradisjonelt" motorrom.



Håper bildene virker, linket direkte fra Facebook. Men igjen, sjekk FB-siden til Bjørn direkte for mange flere oppdateringer.

https://www.facebook.com/pg/Teslabjorn/posts/

navyelsen

Sitat fra: gr på torsdag 06. september 2018, klokken 14:41
Og her har han tatt bilde under panseret, også skuffende med et "tradisjonelt" motorrom.

Hvordan kan du bli skuffet av dette ? Bilder av motorrom har vært tilgjengelig i flere måneder, siden produksjonsmodellen først ble vist på messa i Korea.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA