Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Uresponsiv låseknapp på dørhåndtak

Startet av Traktor, lørdag 01. september 2018, klokken 17:38

« forrige - neste »

Traktor

Knappen for å låse/låse opp bilen på dørhåndtaket på min Leaf er særdeles uresponsiv. Jeg må ofte trykket flere ganger eller holde den inne veldig lenge før den fungerer. Tilsvarende knapp på passasjersiden fungerer utmerket, så jeg begynner nesten å lure på om knappen på førersiden rett og slett er utslitt. Kjøpte bilen brukt fra privatperson for bare 2 uker siden. Det er en Tekna 2014 Europamodell. Noe poeng å reklamere på dette overfor selger?

TorC

Det kan også være at batteriet i nøkkelen begynner å bli tomt.

Hvis knappen på bilen ikke fungerer så kan du teste ved å trykke på låse eller åpne knappen på nøkkelen, og så se om det er liv i knappen på døren.

Hvis det er knappen på håndtaket så er det ikke noen billig affære hvis man kjøper det nytt. Så dette er nok noe jeg ville tatt opp med selger.

Den er relativt enkel å bytte, og det ligger flere videoer på nett som viser hvordan man gjøre det.

Kjøp en brukt, og tilby selger at han dekker kostnaden for et brukt håndtak, og du gjør jobben.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Traktor

Bilen ble solgt som den er. Tror du likevel jeg kommer noen vei med dette?

turfsurf

Solgt som den er holder ikke vann. Det er reklamasjonsrett i Norge. Spørsmålet er dog om den var slik når du overtok, og om du hadde mulighet til å teste det. Selger er pliktig til å opplyse om alle kjente feil (dette måtte han ha kjent til i så fall), men du er også pliktig til å gå over bilen ved kjøp (bør minimum åpne førerdøren).
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

TorC

Bruktbilsalg har blitt risikosport i Norge idag, og du har mange muligheter til å klage.

Det er jo også mulig at bilen tidligere kjøpt gjennom en forhandler som gir garanti.

For å holde konfliktnivået nede så ville jeg nok kontaktet selger og på en høflig måte informert om at knappen ikke fungerer og spørre om han er villig til å dekke kostnaden ved skifte en en brukt. Sjekk gjerne prisen på en brukt før kontakter vedkommende så du har en sum å komme med. Hvis det er en ryddig og fornuftig selger så vil han dekke de hundrelappene.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Trekkoppbil

Det jeg vil anbefale i første omgang:

  • Bytte CR2025 cella
  • Legg merke til om du ka gjenskape problemet med revervenøkkelen
Det er litt ulogisk at det kan være batteriet, siden det fungerer på passasjersida. Fjernkontrollene kan være spøkefulle, så de svikter av og til, og det kan være visse funksjoner som virker og andre ikke. For det om det er litt ulogisk at det kan være batteriet, så har jeg alltid opplevd at det hjelper å bytte batteri. En gang måtte jeg bytte batteri flere ganger før det blei bra.

Danieluh

Prøv også på annen lokasjon. Jeg når jeg står ett bestemt sted langs kirkegården i Drammen sentrum sliter jeg med å låse bilen opp og igjen med knappen. Fjernkontrollen fungerer imidlertid helt fint.
Vet ikke om det er de døde som har det gøy på min bekostning eller noen uheldige signaler akkurat der som forstyrrer, men problemer blir det :P

JBS

Sitat fra: Trekkoppbil på søndag 02. september 2018, klokken 19:08
Det jeg vil anbefale i første omgang:

  • Bytte CR2025 cella
  • Legg merke til om du ka gjenskape problemet med revervenøkkelen
Det er litt ulogisk at det kan være batteriet, siden det fungerer på passasjersida. Fjernkontrollene kan være spøkefulle, så de svikter av og til, og det kan være visse funksjoner som virker og andre ikke. For det om det er litt ulogisk at det kan være batteriet, så har jeg alltid opplevd at det hjelper å bytte batteri. En gang måtte jeg bytte batteri flere ganger før det blei bra.

Havde samme fejlsøgning som dig.
Fredag begyndt bilen med ikke at ville låse op på håndtaget.. Men bil registreret den, så der kunne startes
I ca 2 uger har der været vist at batteriet i fjernkontrol var 2 ud af 3 bar, men tilsyneladende ok stand..
Dette var ikke tilfældet og efter nyt CR2025 kom i, i dag mandag, er den fejl fri.
Det er kun anden gang jeg har skiftet batteri på 5 år, ganske godt gået
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA