Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av iX3

Startet av Trond.m, lørdag 01. september 2018, klokken 17:01

« forrige - neste »

Trond.m

Reserverte 1.9 kl 16:45 og fikk referansenummer 20180901163722053.
Har ingen ide om hva dette nummeret betyr  ;)

Har ikke mottatt epost ennå, men det står at det skal sendes ut.

Troald

Har du en link til reservasjonsliste. Jeg var innom hjemmesiden til BMW, men greide bare å melde meg på en postliste, fikk Mail om at de skulle komme tilbake senere med info om reservasjon.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

hemi

hmmm min bmw selger kompis sier det ikke var mulig enda :o

del gjerne link

Trond.m

#3
Linken ble offentliggjort av kommunikasjonssjefen i BMW Norge under visningen på Høvikodden i ettermiddag. Han sa den var aktiv «nå».

Husker ikke helt linken, men i loggen på min mobil står det https://bmwconseptix3.no

Jeg fikk iallefall betalt 15000 kr, så da må reservasjonen være godkjent  ;)

Gnilre

bmw.no/vipps
Jeg fikk et reservasjonsnummer med 16 siffer som inneholder dato ser det ut som, men ellers er det vanskelig å lese noe ut av nummeret.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Trond.m

Synd at BMW også har blitt med på å ta betalt for venteliste. De var lenge uenige i denne praksisen. Ser at betalingen ser ut til å være adressert til den lokale forhandler jeg valgte. Det synes jeg er en dårlig løsning og bruk at Vipps er også et dårligere alternativ enn kredittkort. Med kredittkort får man i det minste en garanti for det innbetalte beløpet og bonuspoeng. Nå tror jeg vel ikke Bilia går konkurs de neste 2 år, men praksisen er lite forbrukervennlig. Håper forbrukerombudet snart kommer på banen og får stanset dette tullet. BMW har ikke engang noe i nærheten av en produksjonsmodell og kan heller ikke gi spesifikasjoner på bilen. Burde jo boikottet opplegget, men valgte i stedet å betale  :o 8)

Troald

Sitat fra: TM på lørdag 01. september 2018, klokken 19:34
Linken ble offentliggjort av kommunikasjonssjefen i BMW Norge under visningen på Høvikodden i ettermiddag. Han sa den var aktiv «nå».

Husker ikke helt linken, men i loggen på min mobil står det https://bmwconseptix3.no

Jeg fikk iallefall betalt 15000 kr, så da må reservasjonen være godkjent  ;)

Takk, men det rette er bmwconceptixi3.no


Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Leifen1980

Oida,
Her var det bare å hive seg rundt og reservere.
Håper da på gode specs som både 4x4, 80-90kW batteri og hengerfeste som et minimum.  :o
Tesla MY 2021
Ford Galaxy varebil
ex Tesla M3 base performance 2019
ex Mini Cooper 3d 2015 (skulle gjerne hatt tilsvarende som elbil med laaang rekkevidde)
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

Trond.m

De garanterer bare mer en 70 kWh og mer enn 400 km WLTP. Men de bør levere bedre i 2020.

Troald

Jeg fikk ordre ID 20180901200437369

Kan det være dato, forhandler (Jæger Kokstad) og nr.? Er jeg nr 369?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Trond.m

Virker litt rart om de bare setter av 3 siffer til kønummer. Hvis din teori er korrekt har jeg nr 53, men jeg tror ikke det stemmer.

tessy

De sa vel 70 Netto idag.. Og det er altfor lite i en så stor bil kontra i3...
70Kw på 400kmwltp = 17,5 i forbruk, det er ikke mulig.. Bilen er vel samme size som en Jaguar i-pace, den veier ca 2100kg, og har oppgitt forbruk på 21,2 på sitt 90 batteri... Jaguar virker jo mye mer aerodynamisk enn iX3..

Det skal også sies att fx Jaguar er oppgitt med 470km wltp, men klarte vel bare ca 314km, om BMW oppgir 400km wltp, kan jo det i worst case bli 250km reel rekkevidde.

Den nye 33kw i3, kommer vel ca 225km wltp, og med dobbel vekt, burde nok iX3, komt med 85-90 batteri, i konkuranse med andre biler.

https://www.dinside.no/motor/kun-fire-av-ti-elbiler-holder-det-de-lover/70131405

Kires

Fikk dere mail etter reservasjon? Glemte å ta skjermbilde og ikke mottatt mail etter betaling.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Troald

#13
Fikk ikke Mail, men du kan gå inn på Vippskonoen din og der ligger kvittering.

Edit: Da fikk jeg Mail:

Takk for din reservasjon. Gratulerer med å være blant de første som får muligheten til å oppleve ren elektrisk kjøreglede i vår kommende helektriske SUV.

Helt nye BMW Concept iX3 er en forsmak på den kommende helelektriske utgaven av BMW X3. Med femte generasjon BMW eDrive-teknologi og et kraftig batteri med over 70 kWt nettokapasitet, har konseptbilen en rekkevidde på over 400 km etter den nye WLTP-målestandarden. Ved hjelp av 150 kW-hurtiglading lades batteriet på kun 30 minutter! Du vil få oppdatert informasjon om produksjonsmodellen så snart det foreligger.

Mens du venter på din nye BMW iX3, hvorfor ikke se på våre fantastiske kampanjer på leveringsklare biler? Les mer her.

Her finner du registreringsvilkårene for din bestilling. Ta gjerne kontakt med oss om du har spørsmål.

Ditt referansenummer er: 20180901200437369

Med vennlig hilsen,

Jaeger Sentrum Åsane
Litleåsveien 53
5132 Nyborg
salg@jaeger.no
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Trond.m

Det kan virke som utsending av epost er en (manuell ?) prosess styrt av forhandlere. Så vidt jeg forstår på @Troald så bestilte han etter meg, men jeg har ikke mottatt noen epost fra Bilia.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA