Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av iX3

Startet av Trond.m, lørdag 01. september 2018, klokken 17:01

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: hemi på tirsdag 04. september 2018, klokken 16:38
sen 2020, på 400km wltp virker jo kipt, har lyst å reservere, men bare .. hmm nei tja tjo nei vingle vingle
Er du i tvil ville jeg bestilt. Rentetapet utgjør ca 200 kr etter skatt pr. år, og om et år må de kunne fortelle mer om hva de vil levere.

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Cral

Herre g... 1000 stykker som har betalt inn cash allerede? Jaja. 3

De gale har det godt.

Ontopic: Skulle gjerne visst hvor mange jeg hadde foran og bak meg i køen. Nummeret mitt sier meg dfesverre ingenting om det - bortsett fra hvilken dag jeg betalte.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

bobakka

Sitat fra: JorgenM på torsdag 13. september 2018, klokken 14:10
Over 1000 reservasjoner allerede i følge BMWBlog.

https://www.bmwblog.com/2018/09/13/bmw-worldwide-sales-went-up-in-august-electrified-cars-continue-to-grow/
Jeg har to kommentarer:
1. Det er bare åpnet for forhåndsbestilling i Norge. Er da Norge et prioritert marked, eller er det bare vi som går "mann av huse" for nye elbiler?
2. I den andre artikkelen det ble henvist til står det "The payment goes to a chosen dealership and there is no queue system. All the customers who reserve now are added to a "group" that will be able to customize and place an order before it goes into production in 2020"
Hvis det er riktig betyr kanskje ikke reservasjonstidspunktet særlig mye?
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

JorgenM

Dette blir vill gjetning... :)

1: Kina blir nok det største markedet for iX3, men tipper Norge blir prioritert høyt også.

2: Håper og tror at BMW har såpass høy produksjonskapasitet at det ikke spiller så stor rolle når man reserverer. i3 er vel en av elbilene med kortest leveringstid og den mest solgte i Europa etter Zoe og Leaf.
Ser for meg at alle som forhåndsreserverer får mulighet til å bestille først og at det DA blir et køsystem.

BMW leverte til sammenligning ca 20000 X3'er i august i USA, Kina og Europa.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

geear

Høres ut som du glemmer USA oppi dette. Jeg tror iX3 blir helt sentral der, selv om den er litt liten for amerikanernes smak. Vi er lilleputt i forhold til USA, og ZEV-programmet intensiveres for hvert år. Er ganske sikker på at dette er av STOR betydning for at ALLE bilprodusentene som også har fossilbiler lager elbiler nå. I Norge kunne de fortsatt å selge fossilbiler i evigheten slik det ser ut i dag, det er ingen straff etter 2025, myndighetene har bare et mål om kun nullutslipp. I California, og de ni andre statene som har adoptert California sitt ZEV-program, så MÅ de gjennom en gradvis økning av antall ZEV credits for å få lov til å selge fossilbiler. De forventer dobling av antall solgte elbiler i California i fra 2018 til 2019, og så 50% økning fra 2019 til 2020. California alene har 39 millioner innbyggere, og med de ni andre statene er det snakk om rundt 80 millioner, og 30% av totalt nybilsalg i USA, som har disse restriksjonene nå.

Galningene forventer riktig nok også at hydrogenbiler skal ta en STOR del av kaka, men det får vi bare vente og se på.

JorgenM

Ja hvis ikke Trumps galskap gjør import til USA for dyr så blir nok iX3 viktig der, men har tro på at amerikanerne må vente noen måneder lengre før levering starter enn hos oss. Slik har det typisk vært med endel BMW-modeller tidligere (ikke X'er, da de fleste av disse produseres i USA).
i3 ble f.eks levert 6 mnd senere i USA enn her i Norge og enkelte andre land i Europa.

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

LMOR

Første post på forumet på LENGE. Nå har jeg også reservert :-)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

Sitat fra: LMOR på tirsdag 20. november 2018, klokken 17:59
Første post på forumet på LENGE. Nå har jeg også reservert :-)
velkommen tilbake! Mye kunnskap fra din kant  :+1:
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

#84
Sitat fra: LMOR på tirsdag 20. november 2018, klokken 17:59
Første post på forumet på LENGE. Nå har jeg også reservert :-)

Du er BAKERST i køa :+1:

EDIT: nei, de hadde vel ingen kø-ordning ble det vel sagt...  :-X
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

LMOR

Blir vel det samme som med i3. De som har reservert og bestiller raskt, får de første til det utsalgsstedet som de valgte. Hvis du er treg å bestille så havner du sammen med de mest ivrige uten reservasjon. Bestiller du "alt" så får du først frem til de går tomme for et av det mer sære ekstrautstyret, og da kommer de som er avhengig av det langt bak...
De som bestiller tilhengerfeste må vente til 2025  8)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Lepet65

Sitat fra: LMOR på tirsdag 20. november 2018, klokken 20:29
Blir vel det samme som med i3. De som har reservert og bestiller raskt, får de første til det utsalgsstedet som de valgte. Hvis du er treg å bestille så havner du sammen med de mest ivrige uten reservasjon. Bestiller du "alt" så får du først frem til de går tomme for et av det mer sære ekstrautstyret, og da kommer de som er avhengig av det langt bak...
De som bestiller tilhengerfeste må vente til 2025  8)
Det summerer vel opp de fleste nylanseringer av elbiler i Norge dessverre..  ::)

PokerFjes

Sitat fra: LMOR på tirsdag 20. november 2018, klokken 17:59
Første post på forumet på LENGE. Nå har jeg også reservert :-)
Lenge siden jeg har postet også, men jeg har ikke reservert enda.... synes reservasjonssystemet er veldig dårlig.
i3 var det eneste reelle alternativet når jeg kjøpte eGolfen i 2015 men utseendet tippet i i3'ens disfavør.
iX3 derimot er jo en lekkerbisken for oss som liker biler med mer konvensjonelt design.
Det eneste alternativet til iX3 (for meg) er trolig XC40, men BMW har et stort fortrinn i sin erfaring med vellykkede elbiler.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Trond.m

#88
Har stor sans for BMW, men jeg klarer ikke helt å venne meg til tanken på kinesisk produsert bakhjulsdrevet SUV  :o

Nå er jo mange kvalitetsprodukter produsert på lisens i kina, men det kan jo so noe om hvilken kundegruppe de prioriterer når produksjonen legges langt unna Europa.

Ansjosfilet

Da er i hvert fall xdrive firehjulstrekk i boks. Ref mail og artikkel i Broom.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA