Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken hjemmelader?

Startet av Spurkis, torsdag 30. august 2018, klokken 22:35

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Klykken på tirsdag 04. september 2018, klokken 13:33
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 04. september 2018, klokken 11:09
8,5kW maks og ja, du kan begrense på skjermen.
Nice. Tilsvarer ca 35-40km/t det da.  :+1:

Anslagsvis 37km/t på TMS og 33km/t på TMX. Litt avhengig av spenning da.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Klykken

Er TMS 85D fra 2015. Vel, uansett kjappere enn stikkontakten den lades fra per nå. Og, ikke minst, MYE sikrere.

Takker for god hjelp, Jens. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

pers1

Sitat fra: Øggen på søndag 02. september 2018, klokken 03:10
Avhengig av kor ej parkera, så lar ej resterande kabel henge rundt lader'n. 32A og aldri problem med varmgang.
Foretrekke absolutt 7.5m varianten.
Jeg har ny uåpnet 2.5m om du vil bytte
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Klykken

#18
Sitat fra: Klykken på tirsdag 04. september 2018, klokken 14:32
Er TMS 85D fra 2015. Vel, uansett kjappere enn stikkontakten den lades fra per nå. Og, ikke minst, MYE sikrere.

Takker for god hjelp, Jens. :)
Nå er lader montert opp og tilkoblet hos meg. MEN, de har strupet strømtrekk til 16A og sier at om jeg skal ha høyere må det søkes til leverandøren, noe de kunne gjøre for meg. Har tatt kontakt med min strømleverandør og har fått vite at dette er noe som skulle vært søkt FØR de monterte, selvsagt.

Jeg bestilte opp deler og kabeltrekk etter råd fra elektriker, så får jeg nå avslag har elektriker et problem med å få penger av meg.

EDIT: Presisering.

EDIT2:
De oppjusterte laderen til 32A og sa de hadde sendt inn søknad i dag. De "regnet med" det ble greit. I overkant shady, men men..
Det er et autorisert elektrikerfirma dette, med alle godkjenninger og 100% stuerent, så fant denne fremgangsmåten temmelig merkelig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Trenger vel ikke søke så lenge det er snakk om 3-fas?

Klykken

Tok kontakt med strømleverandøren selv i går og spurte.
De sa det måtte søkes for 1-fas og langet ut om årsaken til det i det vide og brede. Fikk til slutt understreket at laderen og opplegget som var montert var 3-fas, og de sa det var ingen begrensninger på det, så det har du helt rett i.

Mistet i alle fall tilliten til elektriker og vil på senere prosjekt benytte noen andre.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Phantom3D

Jeg får min første Tesla en av de nærmeste dagen. Har foreløpig kun 10a vanlig stikk i garasjen, men den kursen deles med andre ting. Hvilken ampere kan jeg sette bilen til å lade med? Mener jeg har sett ned i 5amp på noen screen-shots.
Tesla Model S75D 18
BMW i3 94Ah
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1275cc

Elbil fundamentalist

Tesla wall connector har lange leveringstider og hvis de feiler er det nærmest umulig å få byttet ut på garantien uten lange ventetider.

En kammerat hadde kjøpt denne via elektriker som totalpakke, og så gikk den i stykker og de kunne ikke fikse den pga ny ikke er å oppdrive. Denne stod montert i en oppvarmet garasjeljeller, så vær, vind og fukt har ikke vært en faktor på denne.

Han fikk en god deal på en Zaptec erstatte, men denne elektrikeren lever nå kun montering av TWC hvis kunden selv har kjøpt den, og da selv er ansvarlig for garantien av den mot Tesla.

Har en referral på TWC, men stresser ikke med den før de rulles ut i stort volum. I mellomtiden lader jeg på Scuko. Har 230 3~ 32A blå kontakt også. No problemo...
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

1000kwh

Sitat fra: Phantom3D på torsdag 20. september 2018, klokken 00:14
Jeg får min første Tesla en av de nærmeste dagen. Har foreløpig kun 10a vanlig stikk i garasjen, men den kursen deles med andre ting. Hvilken ampere kan jeg sette bilen til å lade med? Mener jeg har sett ned i 5amp på noen screen-shots.
Mener 3A også er et alternativ.

turfsurf

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 20. september 2018, klokken 05:30
Mener 3A også er et alternativ.
Ingen av våre har jeg kunnet skru ned lavere enn 5A.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Hodetelefoner

Sitat fra: Elbil fundamentalist på torsdag 20. september 2018, klokken 02:51
Tesla wall connector har lange leveringstider og hvis de feiler er det nærmest umulig å få byttet ut på garantien uten lange ventetider.

En kammerat hadde kjøpt denne via elektriker som totalpakke, og så gikk den i stykker og de kunne ikke fikse den pga ny ikke er å oppdrive. Denne stod montert i en oppvarmet garasjeljeller, så vær, vind og fukt har ikke vært en faktor på denne.

Han fikk en god deal på en Zaptec erstatte, men denne elektrikeren lever nå kun montering av TWC hvis kunden selv har kjøpt den, og da selv er ansvarlig for garantien av den mot Tesla.

Har en referral på TWC, men stresser ikke med den før de rulles ut i stort volum. I mellomtiden lader jeg på Scuko. Har 230 3~ 32A blå kontakt også. No problemo...
Hvordan har elektriker fått tak i denne?
Alle som har fått feil på disse, har fått byttet med en gang. Ingen ventetid på noe.
Du skal ikke stole på folk, selv om de er kamerater :)

spirrevipp

Sitat fra: Elbil fundamentalist på torsdag 20. september 2018, klokken 02:51
Tesla wall connector har lange leveringstider og hvis de feiler er det nærmest umulig å få byttet ut på garantien uten lange ventetider.

Dette er tull. Min TWC gikk i stykker for noen uker siden. Ringte på en lørdag, ble kontaktet mandag med spørsmål om adresse og lengde på kabel, sendt samme dag. Riktignok med feil kabellengde.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Phantom3D

Tesla Model S75D 18
BMW i3 94Ah
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1275cc

GOS

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

alda

Sitat fra: Phantom3D på torsdag 20. september 2018, klokken 09:04
Sitat fra: turfsurf på torsdag 20. september 2018, klokken 05:56
Sitat fra: 1000kwh på torsdag 20. september 2018, klokken 05:30
Mener 3A også er et alternativ.
Ingen av våre har jeg kunnet skru ned lavere enn 5A.

Kan jeg velge 6,7,8 og 9 også?
Det kan du. Kan bara göras i bilen, saknar att det inte går i appen....
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA